• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kat 2.6 v6

Dat is dus Rij 1 Lambda 2.. wie en hoe is er geconstateerd dat juist die vervangen moest worden als ik vragen mag ?

Bij mijn Vec hebben we ook een controlerende Lambda vervangen.. nadat we 'm aktief hadden uitgelezen.. maar helaas was dat bij mij niet de oplossing van 't probleem :(

Hoor graag van je hoe dit verder gaat bij jou.. hoop het beste voor je :thumbup king:

Gr. Maurice

hij gaaf via de tech2 2 storingen aan, toen hebben ze besloten om het met deze te proberen, nu is het afwachten anders moet de lambda ook vervangen worden, zoniet dan moet er een nieuwe kat onder...

Denk je één nieuwe kat of.. ?? bij mijn V6 is het maar één die niet goed meer is :mad:

Maar rij er al een hele tijd mee.. merk 't niet echt en ook de CO-meting voor de apk is in orde

Gr. Maurice

Moet je alleen zo af en toe de Vec uitlezen of laten uitlezen voor de zekerheid..

Ik heb eerst ook andere kosten aan het onderhoud van de Vec en laat 't eerst ook ff zo.. als ie goed blijft rijden iig.

Gr. Maurice

Welkom bij de club Sjaak..

Snel eens uit laten lezen.. als je niet metteen merkt dat ie inhoud of raar loopt zal het wel wat mee-vallen..

Ik rij er al een hele tijd mee zeg maar.

Gr. Maurice

P0430 en hij loopt normaal.

Zit er niet op te wachten om honderden euro's uit te geven, hij rijdt gewoon goed.

Nou, die P0430 storing leef ik al een tijdje mee hoor.. dus denk maar niet dat je Vec je zomaar zal laten staan..

Ik heb nu bijna 20.000 met mijn Vec gereden sinds ik 'm heb (zo'n 14 maanden) en toch wel zeker de helft daarvan met die storing.

Zit er wel aan te denken om het te gaan vervangen/herstellen..

Maar net wat je zegt Sjaak: Die Pegels :o mag wat kosten zeg maar :swear en zeker als je net je distri-riem hebt gehad

Hoop dat 't bij jou ook wat mee-valt king:

Gr. Maurice

kost knaken dan ja :thumbdown

ik ga van de week kijken naar een 2.6 v6 is wel balen dat ze dubbele lamdasondes gebruiken. anders kon je mooi de kat leeg maken.

maar als je zeker weet dat je kat kapot is en het lampje brandt toch zou ik ze gewoon leeg halen scheelt toch vermogen.

maar om de hoeveel km moet de d-riem vervangen worden van een 2.6 v6 ?

gr.arno

Weet je wat ik nou vreemd vind??

dat ik me al en tijd afvraag waar die 2e katalysator is?? ik heb m nog nooit gezien namelijk.

Deze voorpijp is met 1 katalysator, net als zovelen die ik gezien heb voor de 2.6 V6.

Voorlopig blijf ik maar met de 2.5 V6 rijden.

@ Rabbittopic: Kat leghalen is bij zulke motoren vaak geen oplossing tot meer vermogen!!!

Dit levert vaak juist in, omdat het hele systeem erop berekend is.

Zelf bij mijn 2.5 V6 zonder nameting lever ik in zonder kat.

Willem

misschien kan iemand eens een foto maken van het uitlaatsysteem van de Y26SE van een vectra-B

op de foto lijkt de voorpijp verrassend veel op die van de X25XE maar dan met een extra lambda plek na de kat.

Willem

Terug
Naar boven