• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Katvervanger x16szr (bj2000)

tja ik heb toendertijd 3,5 jaar rond gereden met me vorige astra.. maar op ten duur ergerde ik me bond en blauw dat ik niet mee kon doen op de snelweg enzo. dus daarom maar een coupe met z20let aangeschaft.

MAAAARR... ik heb nooit echt problemen ondervonde met die 8klepper :P

tja ik heb toendertijd 3,5 jaar rond gereden met me vorige astra.. maar op ten duur ergerde ik me bond en blauw dat ik niet mee kon doen op de snelweg enzo. dus daarom maar een coupe met z20let aangeschaft.

MAAAARR... ik heb nooit echt problemen ondervonde met die 8klepper :P

tja bij een ongeblazen motor moet je uitlaat gewoon voldoende tegendruk geven, in tegenstelling van een geblazen motor want daar doet de turbo dat al.

daarom schiet je er bij een turbo blok wel wat mee op, want hoe minder tegendruk de uitlaat geeft, hoe makkelijker de turbo opspoelt.

althans, das het gene wat ik ervan weet... en ik ben geen autotechnicus, maar een ambtenaartje :jerry

tja bij een ongeblazen motor moet je uitlaat gewoon voldoende tegendruk geven, in tegenstelling van een geblazen motor want daar doet de turbo dat al.

daarom schiet je er bij een turbo blok wel wat mee op, want hoe minder tegendruk de uitlaat geeft, hoe makkelijker de turbo opspoelt.

althans, das het gene wat ik ervan weet... en ik ben geen autotechnicus, maar een ambtenaartje :jerry

Maar niet in functie, anders was je nu niet online :ass

Of beledig ik nou wél een ambtenaar in functie? Wat is de straf, stuur je me een RVS katvervanger naar me toe? :jerry

Maar niet in functie, anders was je nu niet online :ass

Of beledig ik nou wél een ambtenaar in functie? Wat is de straf, stuur je me een RVS katvervanger naar me toe? :jerry

Oei...ik wist niet dat je een ambtenaar was....vandaar dat dat werk aan je auto zo langzaam gaat ;)

Die verknipte bumper zit er al een hele tijd weer op.

Maar goed we dwalen af, Dion heeft wel gelijk over de zin en onzin van een katvervanger bij een geblazen en ongeblazen motor. Bij een ongeblazen motor heb je nu eenmaal tegendruk nodig, anders vullen je cilinders niet optimaal.

Oei...ik wist niet dat je een ambtenaar was....vandaar dat dat werk aan je auto zo langzaam gaat ;)

Die verknipte bumper zit er al een hele tijd weer op.

Maar goed we dwalen af, Dion heeft wel gelijk over de zin en onzin van een katvervanger bij een geblazen en ongeblazen motor. Bij een ongeblazen motor heb je nu eenmaal tegendruk nodig, anders vullen je cilinders niet optimaal.

Ow, ik dacht al veel langer, ik dacht dat je dat al een maand of 3, 4 geleden had gedaan.

Wat voor ambtenaar ben je eigenlijk? Want misschien moeten we het forum maar gaan censureren voordat een hoop mensen problemen krijgen ;)

Maar goed, try to stay ontopic verders king:

Ow, ik dacht al veel langer, ik dacht dat je dat al een maand of 3, 4 geleden had gedaan.

Wat voor ambtenaar ben je eigenlijk? Want misschien moeten we het forum maar gaan censureren voordat een hoop mensen problemen krijgen ;)

Maar goed, try to stay ontopic verders king:

nog een offtopic dan maar :P werk bij de koninklijke biep in den haag, dus ben eigenlijk semi ambtenaar

maar die bumper moet ik wel ff fixxen.. maar me vakantie centjes kome er alweer aan, dus ff laten chippen en me bumper fixxen :P

nog een offtopic dan maar :P werk bij de koninklijke biep in den haag, dus ben eigenlijk semi ambtenaar

maar die bumper moet ik wel ff fixxen.. maar me vakantie centjes kome er alweer aan, dus ff laten chippen en me bumper fixxen :P

On-topic! :swear

:jerry

Dus eigenlijk verwachten jullie dat de prestaties juist achteruit gaan? Hmm, dat moeten we niet hebben natuurlijk! :hmmz

Terug
Naar boven