• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kent iemand deze Monza?

Die groene heb ik ook bekeken. Was daar voor wat andere onderdelen. Wat ik zo kon zien is ie mooi inorde gemaakt.

Enkele jaren geleden helemaal overgespoten en op het eerste gezicht nergens een plekje roest. Ook de veerkommen niet.

Enige wat je zou kunnen opmerken is dat het blok er niet mooi gepoetst uitziet. Maar daar is ie absoluut niet minder om.

Zeker het bekijken en overwegen waard. En voor zover ik weet een betrouwbaar adres.

Succes met de zoektocht.

Als die zilvere waarvan gezegd word dat ie van onder gestraalt is:roest heeft achter onder de bumper is het die ik heb bekeken..

Als ik je een advies mag geven als het die Monza is:

Mooi laten staan.

Die groene staat mij erg aan,vanwege dat die er zo strak uitziet en op het ook niet verkracht is,alleen verbeterd met die 24V remmen en de 24V motor.

Een serie GSE zoals die witte is wel leuk om te zien,maar zo spectaculair anders zijn die GSE dingen ook niet ten opzichte van een gewone Monza:zelfde motoren en bakken en zelfde remmen enz enz,op wat kleine dingen zoals stoelen en achterspoiler zwarte lijsten en veren onderscheiden ze zich.

En die 24V heeft teminste vermogen en een acceptable verbruik,die GSE heeft de meest zuipende 3 liter die je kunt vinden de 30E met L-jetronic en heeft maar 165pk en dorst als een V8..Ik heb dezelfde motor met een 3-gang automaat en rij flink door,maar 1 op 6/7 moet je toch aanhouden,als gemiddeld verbruik met 4-gang automaat op de korte stukken.

En als dingen als de AC niet werken kan het duur worden net als je ABS systeem en andere electrische dingen ben ik er geen echte fan van,kan maar allemaal kapot en is soms niet erg makkelijk aan te komen,aan die dingen.

Maar je moet de auto halen waar jezelf het beste gevoel bij hebt,ik heb op foto,s afgaand het beste gevoel bij die groene 24V,maar een foto kan ook soms anders zijn dan real life.

Ach.. het vermogen.. Ik zal jullie vertellen dat ik momenteel in een Astra 1.6 8V 5deurs rijd die misschien heel lang geleden 75 pk had. Ik vind het nog steeds een fijne auto om in te zitten, alleen is even snel inhalen er niet bij.

Mijn auto die ik er tijdje naast had (mooi weer) was een Kadett coupe 1.6S. Die vond ik snel en de meeste lol heb ik gehad met een Corsa tr 1.2 luxus. Dus ik maak me geen zorgen om te weinig vermogen.

origineel gepost door champo

Ach.. het vermogen.. Ik zal jullie vertellen dat ik momenteel in een Astra 1.6 8V 5deurs rijd die misschien heel lang geleden 75 pk had. Ik vind het nog steeds een fijne auto om in te zitten, alleen is even snel inhalen er niet bij.

Mijn auto die ik er tijdje naast had (mooi weer) was een Kadett coupe 1.6S. Die vond ik snel en de meeste lol heb ik gehad met een Corsa tr 1.2 luxus. Dus ik maak me geen zorgen om te weinig vermogen.

Dat heb je zowiezo met een Monza meer vermogen (al gebruik je het niet), maar je zit daarnaast ook nog eens in een heel andere klasse van auto. Tov andere Opels, ook moderne, voelt een Monza heel "dik", of te wel, je hebt echt een auto onder je kont. En het is een weergaloze cruizer.

AAaaarrg!!! Net even het formaat van de Monz opgezocht en het is hier een beetje raar parkeren. We hebben hier recht op overpad en voor de rest geen goeie plek om te parkeren (altijd weer leuk als we visite krijgen). Het wordt eigenlijk allemaal net iet te krap... Waarom zijn dit soort beslissingen nou niet gewoon makkelijk:swear:swear

Wat is nou weer "recht op overpad"? Woon je niet gewoon aan een straat, met een stoepje, tuintje ervoor (ik zeg maar wat) ?? En hoe groot is de ruimte dan om te parkeren?

monza s fijne auto

tja als die gast hem al zo lang op naam heeft is hij bekijken zeker waard denk ik

heb ook ooit 79 er gse gehad achter af 85 er ofzo maar goed rijdt der net zo goed om

maar heb ook kennisen die a1 om hebben gebouwd naar a2 is goed te doen en is vaak gedaan dus

bij intrese gewoon kijken en oogjes open

maar 1 op 8 komt eerder als 1 op 10 in verbruik

lpg mooie optie

En die paar cm die een Monza misschien kwa formaat groter is als bv een Astra of Vectra of Golf of net wat,zullen het ook niet doen,een Monza is opzich helemaal niet groot,teminste niet veel als een Astra of net wat.

origineel gepost door eddepet007

monza s fijne auto

tja als die gast hem al zo lang op naam heeft is hij bekijken zeker waard denk ik

Heb je een goed punt. Auto's die snel wisselen van eigenaar vertrouw ik meestal ook niet. Auto's, die lang in het bezit zijn van een eigenaar, al wil dat ook niet altijd alles zeggen, zijn meer vertrouwenswekkend.

origineel gepost door GSE

En die paar cm die een Monza misschien kwa formaat groter is als bv een Astra of Vectra of Golf of net wat,zullen het ook niet doen,een Monza is opzich helemaal niet groot,teminste niet veel als een Astra of net wat.

Monza is net 3cm breder dan een Astra F. Alleen is de Monz 64cm langer. Ik vind dat het gewoon moet passen.

origineel gepost door MonzaRon

én, past het of net niet:hmmz

wordt wel echt nieuwsgierig naar die parkeerplaats :D

:kewlpics

450px-Madurodam_61.jpg
:jerry

oe... Dat is ook een mooie.:hmmz

Mijn parkeerplek:

Ik woon in een boerderij die over de lengte is gesplitst in 2 woningen. Om op mijn helft te komen moet ik over het perceel van de buurman. Waar de auto's staan, is een plek voor een dubbele garage en daar staat dan mijn auto en nog een Corsa c. Als beide auto's op het pad staan past het wel, alleen is het dan krap als ik met de motor weg wil die in de garage staat. Aan de rechter kant staat het huis, voor de auto de garage, naast de auto nog een grote schuur en achter een poort. Daar zit het probleem. Je moet krap draaien omdat die poort net wat te smal is. Ik denk dat ik die dus maar weg ga halen.

Nou, dat was me wel het ritje in de Corsa van mijn ouders... Ik ben echt helemaal op!!

Conclusies:

De grijze gaat hem niet worden en die groene is echt super. Eigenlijk te super waardoor ik het weer zonde vind.... Dat wordt dus even een paar slapeloze nachten.

Terug
Naar boven