• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kent iemand deze Monza?

Eigenlijk wilde ik niet meer dan 3000 euro uitgeven aan een andere auto. Maar voor iets leuks moet ik maar wat langer op een houtje bijten.

Ik denk dat je voor 3000€ wel iets hebt in DE wat in goede staat is.

Kijk bv ff mobile de of autoscout de en bv ebay de

Ik zou ook voor die groene 24V gaan,power,strak en weinig poespas wat kapot kan.

En kwa rij eigenschappen zijn een A1 en A2 toch gelijk vooras en achteras zijn gelijk,op wat kleine dingetje na.

Is de 3.0 24 kleppen dan origineel in de Monza geleverd? Dacht alleen in de Omega en de Senator.

Onderdelen kennis van auto's is nihil. Wel weet ik dat als je iets anders dan standaard wil, je de hele wereld zowat moet veranderen.

Nee is idd alleen in de Omega A Sennie B verkocht,maar om zo,n motor in te bouwen hoef je niet zo gek veel aan te passen...

Het is wel een fatsoenlijke motor met fatsoenlijk vermogen en weinig dorst,ivm zijn vermogen.

Als ik hem niet binnen de kortste keren om een boom vouw, ga ik daar achter komen:D:D:D. Ik voel me net zo blij als een klein kind met een ijsjeking:king:. Ik hoop ook niet dat ik een kussentje nodig ga hebben. In de Recaro stoelen had ik een beetje moeite om over het stuur te kijken. Ben maar 1.75m.

Dus je hebt nu toch de groene gekocht/geserveerd,gelukkig dat je een mooie Monza hebt gekocht.

Lijkt me een goede auto, die ook nog eens uit een "goed nest" komt. Beter wat meer investeren in het begin in een goede auto, dan later de zaak opknappen/repareren c.q restaureren. Kom je meestal duurder uit op het eind. Of je moet zo'n auto voor een heel schappelijke prijs te pakken hebben gekregen, zodat die latere kosten je budget niet overstijgen.

Veel plezier met die groene !!

Ja die groene 24V is zeker een mooie. Daar krijg je nog veel lol en plezier van.

Bij de recaro's in mijn kadettje kon je de stoelen in hoogte verstellen door ze wat hoger op de rail te zetten. Hiervoor waren er drie gaten (M8) op het stoelframe.

Ik weet niet of dat bij de monza ook zo is.

Ik heb nu alleen in Monza's gereden met recaro stoelen. Als ik daar op zat was het stuur redelijk hoog. Ook prikken de lende steunen (of hoe dat heet) in mijn schouders wat vervelend is. Zijn misschien mooie stoelen, maar ik vond het niet echt lekker zitten. Wel mooi om de weten dat die groene hoger kunnen. De stoel van mijn Astra staat ook in zijn hoogste stand en dan zit ik prettig.

In die groene heb je ruimte en in de recaro's wil je niet klein zijn of schouders hebben. Meningen zullen wel verdeeld liggen.

wij hebben hiero ook een Monza GSE staan. en ik vind die recaro's ook niet even lekker zitten. niet dat ik me eraan stoor, maar geef mij maar gewoon velours niet-GSE stoelen.:):vertag

rondom gse met digidash uit 81 :sleeping ik zou zeggen bekijk het schutboord zeer goed bij de aansluitingen aan de buitenkant. en vraag om de foto's van deze "grote verbouwing " :hmmz

Om terug te komen op de stoelen. De normale stoelen zitten gewoon erg comfortabel, zijn breed (op het "franse" af), maar bieden genoeg ondersteuning voor je rug en onderbenen. Deze stoelen zijn ook in de Commo en Rekord gebruikt.

De Recaro's zijn wat smaller, veel stugger, maar zitten ook goed. Maar niet voor iedereen, vooral als je wat breder of zwaarder gebouwd bent. De Recaro's zijn meer passend bij het sportieve imago van de GSE, die de auto uit wilt stralen.

Terug
Naar boven