• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kilometerheffing 3 cent in 2012.

origineel gepost door Freestyler

origineel gepost door 14XE

Het zijn geen radio signalen,het gaat via GSM lijnen

En ook die zijn weg te blazen, of beter nog, een zender ernaast op de zelfde frequentie.

900 en 1800 Mhz was dat toch??

Vraag het Vodafone, die heeft enorme storingen (gehad) dus als het kastje het van die signalen moet hebben...

origineel gepost door henk 400rr

Het zijn geen radio signalen,het gaat via GSM lijnen

En ook die zijn weg te blazen, of beter nog, een zender ernaast op de zelfde frequentie.

900 en 1800 Mhz was dat toch??

Vraag het Vodafone, die heeft enorme storingen (gehad) dus als het kastje het van die signalen moet hebben...

HAHAH, maar mag je dan als er een storing is geweest 1 weekend gratis rijden?

Sow? ik weet niet exact waar maar er was een plaats waar het openbaar vervoer plat lag vanwege het feit dat zij hun data via Vodafone regelden.

Ik meende Utrecht, maar ik kan er naast zitten.

gsm signalen zijn ook draadloos en data signalen kan je met vermogen ook storen,het is allemaal draadloos gaat door de lucht wat de mens verzend ,kan de ander verstoren.

vgr tonsr

dat is spraak he

die kastjes verzenden data

Data of spraak het blijven radio golven (al dan niet op je autoradio te ontvangen).

De andere vorm zijn licht golven (denk daarbij aan infrarood)

Probleem van lichtgolven is dat die frequentie zo hoog licht (dus een hele kleine golflengte) dat ze niet afbuigen en daarom enkel werken van line to site.

Dit zelfde geld voor hoogfrequente radio signalen (vandaar die GSM masten om de zoveel km)

Ga hier de term radio golven dus niet verwarren met geluidsgolven. Dit zijn 2 verschillende dingen.

even gejat van wikipedia:

Radiogolven, ook radiofrequente straling genoemd, zijn golven in de vorm van elektromagnetische straling met golflengten uiteenlopend van ruwweg duizend kilometer tot een millimeter, dus in het frequentiegebied van enkele honderden Hz tot enkele honderden GHz, die gebruikt worden in de communicatietechniek om informatie over te brengen van een zender naar een of meer ontvangers. De zender zendt via een antenne, al dan niet gericht, de radiogolven uit, die na voortplanting door de ruimte opgevangen worden door de antenne van de ontvanger. De radiogolf dient daarbij als drager voor de te zenden informatie, die als variatie in de amplitude (AM) of in de frequentie (FM) aanwezig is.

Door de in de radiogolf aanwezige informatie is de golf niet precies van één bepaalde frequentie, maar bestrijkt een zeker gebied, frequentieband genaamd, rondom de frequentie van de draaggolf.

De verzonden informatie betreft spraak, muziek, televisiebeelden en andersoortige data.

Om een lang verhaal nog langer te maken, het is dus wel degelijk goed te storen (al dan niet met een permanente zender ernaast)

uitzending gezien,wat de mogelijkheden zijn van het kasje ,zelfs het

spreken in de wagen kan worden beluisterd,kamer leden verast

over wat kan,zou dat nu echt zo zijn dat ze verast zijn

neeeeeeee he gloof der geen bal van.

off topic je huis niet goed geisoleerd pvda wil het verplicht gaan

stellen dat als je huis niet goed geisoleerd is dat je dat dan eerst

moet gaan doen anders mag je het niet verkopen.

wat voor woorden ik daar voor moet gebruiken weet ik niet

straks moet je eerst in drievoud aanvraag indienen of je je auto mag verkopen

lang leve de heilstaat nederland

het land waar alles mag en niks kan.ze streven hier echt naar burgelijke ongehoorzaamheid ,,anders gezegt burger oorlog

dit even terzijde.

maar weer terug on topic

vgr tonsr

dat is spraak he

die kastjes verzenden data

Data of spraak het blijven radio golven (al dan niet op je autoradio te ontvangen).

De andere vorm zijn licht golven (denk daarbij aan infrarood)

Probleem van lichtgolven is dat die frequentie zo hoog licht (dus een hele kleine golflengte) dat ze niet afbuigen en daarom enkel werken van line to site.

Dit zelfde geld voor hoogfrequente radio signalen (vandaar die GSM masten om de zoveel km)

Ga hier de term radio golven dus niet verwarren met geluidsgolven. Dit zijn 2 verschillende dingen.

even gejat van wikipedia:

Radiogolven, ook radiofrequente straling genoemd, zijn golven in de vorm van elektromagnetische straling met golflengten uiteenlopend van ruwweg duizend kilometer tot een millimeter, dus in het frequentiegebied van enkele honderden Hz tot enkele honderden GHz, die gebruikt worden in de communicatietechniek om informatie over te brengen van een zender naar een of meer ontvangers. De zender zendt via een antenne, al dan niet gericht, de radiogolven uit, die na voortplanting door de ruimte opgevangen worden door de antenne van de ontvanger. De radiogolf dient daarbij als drager voor de te zenden informatie, die als variatie in de amplitude (AM) of in de frequentie (FM) aanwezig is.

Door de in de radiogolf aanwezige informatie is de golf niet precies van één bepaalde frequentie, maar bestrijkt een zeker gebied, frequentieband genaamd, rondom de frequentie van de draaggolf.

De verzonden informatie betreft spraak, muziek, televisiebeelden en andersoortige data.

Om een lang verhaal nog langer te maken, het is dus wel degelijk goed te storen (al dan niet met een permanente zender ernaast)

dit beaamt dus wat ik al schreef ,de spion heeft een bepaald uitgaand vermogen,bvb 1 wat een liniare trap van 1 of 2 wat

is dus al voldoende om het signaal te jammen

zo ok blijkt dus dat de beveiliging totaal niet op peil is,bij radar op tv geweest.

vgr tonsr

van de week op 538 was die vvd hond rutte meestal een stom moederskindje maar nu tog wel een hele leuke uitspraak, hij zei iets van we kunnen niet eens met een pasje de trein of bus betalen(ov chipkaart) laat staan dat we met een kastje voor de reis gaan betalen, dat vond ik wel een goeie

wat blijk er nu weer ,heb wel niks met dit topic te maken.

als je in aanmerking wil komen voor de inruil premie

moet er nog minimaal 3 maanden apk op zitten,auto,s

worden nog gauw ff gekeurd voor 1000 euro inruil premie

dus jouw geschorste auto zonder apk pist lekker naast

de pot.

zo komen er steeds meer zeer vreemde praktijken aan het licht.

dan nog een vraag,zijn er ook radio zend amateurs die wat

onder elkaar willen expirimenteren aangaande de freqs en

zo een en ander wat betreft het spionnen kastje.

vgr tonsr.:hmmz

Ding gaat toch op gps? Even een lapje lood er omheen... Pulsgever loshalen en klaar toch?

Of zeg ik nu wat strafbaars? :puke

ik hoor het al er komt voorlopig nog geen fuck van terecht, er zijn betere systemen als hun doel echt heffing voor gereden km is. ik dacht dat je in frankrijk extra belasting betaald via de brandstof

ik vind idd dat het het veel eerlijker via de brandstof zouden kunnen doen (niet wij daar allemaal blij van worden maar goed) want dan betalen die buitenlanders ook lekker mee. kijk naar oostenrijk of zwitserland met hun vignet. wij als buitenlanders die daar willen rijde moeten toch ook gewoon betalen. beetje discriminatie dit vind ik met die kilometerprijs

origineel gepost door tmug

Ding gaat toch op gps? Even een lapje lood er omheen... Pulsgever loshalen en klaar toch?

Of zeg ik nu wat strafbaars? :puke

en mogelijk bij controlle de kans op 4jaar en of een zeer zware boete oplopend tot pakweg 10.000 max.

Ja die boetes zijn achterlijk. Die Eurlings spreekt zichzelf zo enorm tegen;

"Als het kastje te hacken is, komt het er niet."

"Als iemand het kastje hackt, krijg je een boete."

Hoe kun je nou een boete geven voor een handeling die in principe niet mogelijk is?

origineel gepost door manta1

ik vind idd dat het het veel eerlijker via de brandstof zouden kunnen doen (niet wij daar allemaal blij van worden maar goed) want dan betalen die buitenlanders ook lekker mee. kijk naar oostenrijk of zwitserland met hun vignet. wij als buitenlanders die daar willen rijde moeten toch ook gewoon betalen. beetje discriminatie dit vind ik met die kilometerprijs

Hoeveel denk je dat wij al betalen via de brandstof?;)

dat is wel het eerlykste via de brandstof maar dan moet hy niet hoger worden want we betalen al zoveel en kryggen nog een kwartje van kok :vertag terug dus dat maakt mekaar weer goed dan toch:swear

Terug
Naar boven