• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kilometerheffing 3 cent in 2012.

origineel gepost door 2e-c14nz

Ik ruik bedreigingen etc..

ik weet niet wat jij ruik:hmmz

maar leugenaars kunnen wel eens stinken:P

en de waarheid is hard,maar mag

gezegt worden.

en bedreiging??????????

ja de portemonee van auto rijdend nederland.

vgr tonsr.

van een ander forum ;)

In het kader van privacy en de Het Kastje schreef Iblis een mooi verhaal op zijn blog:

Met pijn in het hart besloot Henk uiteindelijk om zijn auto toch weg te doen. Hij kon zich nog goed herinneren hoe zijn eerste auto hem een gevoel van vrijheid had gegeven, maar dat gevoel was helemaal weg. Erger nog, het was vervangen door het idee dat elke meter die hij aflegde verantwoord moest kunnen worden.

Toen hij zijn auto net had, gebruikte hij deze om er ’s nachts op uit te gaan, het natuurgebied in, om naar de hemel te kijken met zijn telescoop. Ook ging hij af en toe naar Schiphol om vliegtuigen te spotten. Met zijn auto was dit veel gemakkelijker geworden dan met het OV, bovendien was hij niet zo gebonden aan trein- en busdiensten die ’s nachts ophielden.

Die vrijheid was echter afgenomen, terugkijkend, vanaf het moment dat het rekeningrijden was ingevoerd in 2019. Hij was er eerst voorstander van geweest: betalen naar gebruik, betere verspreiding van het verkeer, beloningen als je buiten de spits reed. Na een aantal jaar viel het effect echter tegen. De kilometerheffing was fors omhoog gegaan, maar tevens was er wettelijk bepaald dat de werkgever voor woon-werkverkeer niet mocht compenseren voor de spitstarieven; de gedachte was dat werknemers dan gestimuleerd zouden worden om een baan met flexibele werktijden te zoeken, en dat meer mensen zich in de dunbevolktere gebieden van het land zouden vestigen. Het resultaat was echter dat de meeste mensen gewoon meer moesten betalen en nog steeds van 9 tot 5 werkten. Omdat er een krachtige symboolwerking van de wet uitging werd ze echter niet geschrapt.

Financieel had hij nochtans niet zoveel te klagen, dus dat was allemaal overkomelijk. Zijn eerste negatieve ervaring was geweest toen hij twee dagen nadat hij weer eens met zijn telescoop eropuit was gegaan, door de politie was ondervraagd over zijn aanwezigheid ’s nachts in het natuurgebied. Hij had gestameld ‘eh, ik keek gewoon sterren met m’n telescoop’. De politie had dat een heel hilarisch antwoord gevonden – hij snapte toen nog niet waarom. Het bleek echter dat er in de buurt waar hij bezig was ook een homo-ontmoetingsplek lag waar juist die avond dat hij sterren keek iemand was vermoord. Bij het verhoor hadden ze hem nog gezegd dat hij niet in eufemismen hoefde te praten, alhoewel ze ‘sterren kijken met z’n telescoop’ een prachtige omschrijving vonden.

Zijn verweer dat hij dat écht bedoelde, en dat hij inderdaad een telescoop had, werd niet zo serieus genomen. Althans, het gaf aan dat het goed kon dat hij daar bekend was. Omdat er verder niemand, op het slachtoffer na, in de buurt geregistreerd was, bleef hij hoofdverdachte. Sterker nog, hij verdween in voorarrest. Zijn vrouw besloot dat ze ook niets met een homoseksuele moordenaar te maken wilde hebben en diende een echtscheidingsverzoek in. Met voogdij over de kinderen. Het onderzoek vorderde niet, maar hij bleef hoofdverdachte – gelukkig voor hem liep de echte dader alsnog tegen de lamp, bij een latere moordpoging: het bleek dat hij gewoon op de fiets was geweest.

De schadevergoeding was een schrale troost; zijn vrouw kwam niet bij hem terug, wel kon hij voogdij over de kinderen krijgen. Het eerste weekeinde dat hij ze zag wilde hij ze meenemen naar de Efteling. In verband met fijnstof en luchtkwaliteit bleek dat het wegquotum voor die week vol zat: alleen degenen die vijf maanden van te voren gereserveerd hadden werden toegelaten op de wegen rond Kaatsheuvel. Deze wegquota waren ingevoerd om CO2-belasting en fijnstof terug te dringen, en om bereikbaarheid door ambulances te garanderen. Eerst was het alleen op zomerse dagen geweest naar het strand: je kon dan bepaalde tijdvakken reserveren voor heen- en terugreis, wat erg vervelend was als het weer toch slechter werd, want je moest blijven totdat je terug mocht, ging je eerder dan was een automatische boete te verwachten.

Gelukkig had hij bedacht dat zijn oude liefhebberij wel kon: Vliegtuigen kijken op Schiphol. De oudste was ook gefascineerd door vliegtuigen, en bovenal waren de aanvoerwegen naar Schiphol quotumvrij om de Nederlandse economische positie internationaal niet in gevaar te brengen. Na een half uur op Schiphol werd hij echter door een agent op de schouder getikt: ‘Meneer Ter Braak?’. Het bleek dat hij, als ouder met weekendbezoekregeling op aangeven van zijn vrouw extra in de gaten gehouden werd: het kwam namelijk voor dat gescheiden ouders hun kind meenamen naar het buitenland. Vandaar dat zijn uitstapje naar Schiphol enkele alarmen had doen afgaan. Of hij zijn zakken en bagage wilde leeghalen om aan te tonen dat hij geen boardingpas of tandenborstels of andere zaken had die op een naderend vertrek duidden. Op zich zat dat wel goed, want hij had geen identificatie bij zich voor de kleinen, dus ze hadden niet eens het land uit gekund – wel leverde dat hem een boete op, ook kinderen moeten zich immers kunnen identificeren.

Toen ook nog van de verzekering een mail bij hem binnenkwam dat hij geregeld bij de sigarenzaak in zijn dorp was gesignaleerd met de auto, terwijl hij aangaf niet-roker te zijn was de maat vol. Hij had actief moeten aantonen dat hij er alleen kwam om zijn haar te laten knippen. Het was nog een van de weinige zaakjes waar je zonder afspraak binnen kon lopen, iets wat hij de laatste tijd steeds meer kon waarderen. Soms was het er druk, en ging hij weer weg om een dag later terug te komen. Dat had er echter in geresulteerd dat hij er vaker dan driemaal per maand was geweest in april, wat de limiet was voor onverdacht bezoek aan etablissementen waar rookwaar werd verkocht.

Dat hij voortaan alles per fiets zou moeten doen en daardoor een stuk beperkter zou zijn, dat was een nadeel, maar dat hij niet meer het gevoel had elke meter te hoeven verantwoorden en alles van te voren aan te vragen, dát gaf hem een ongekend gevoel van vrijheid dat hij met auto nooit zou hebben.

Eurlinks spreekt van bangmakerij en indianenverhalen, als het gaat om de grote zorgen die zijn ontstaan over zijn voorstel tot invoering van een kilometerheffing.

De cda-bewindsman put uit geruststellende bewoordingen.

Van dreigende gevangenisstraf bij overtredingen zou geen sprake zijn, en met de aantasting van de privacy valt het allemaal wel mee.

Zijn eigen wetsvoorstel spreekt andere taal, wat zijn de feiten?

Feit 1: Automobilisten die met een defect spionagekastje rondrijden en dit niet binnen acht uur melden, hangt een celstraf van zes maanden boven het hoofd of een forse boete.

Feit 2: Wie rondrijdt zonder het verplichte kastje, maakt zich schuldig aan een misdrijf waarop twee jaar cel staat.

Feit 3: Bij opzettelijke verstoring of beinvloeding van de signalen via het kastje dreigt een celstraf van vier jaar.

Feit 4: De persoonlijke gegevens over de kilometerheffing worden vijf jaar!! bewaard; inlichtingen en opsporingsdiensten kunnen inzage krijgen in de privacygevoelige informatie.

Kortom: Nederlandse burgers word WAKKER en stem massaal TEGEN de invoering van het gedrocht: kilometerheffing.

Weg met de wereldvreemde politici en ambtenaren.

:fy1

origineel gepost door jethro

Eurlinks spreekt van bangmakerij en indianenverhalen, als het gaat om de grote zorgen die zijn ontstaan over zijn voorstel tot invoering van een kilometerheffing.

De cda-bewindsman put uit geruststellende bewoordingen.

Van dreigende gevangenisstraf bij overtredingen zou geen sprake zijn, en met de aantasting van de privacy valt het allemaal wel mee.

Zijn eigen wetsvoorstel spreekt andere taal, wat zijn de feiten?

Feit 1: Automobilisten die met een defect spionagekastje rondrijden en dit niet binnen acht uur melden, hangt een celstraf van zes maanden boven het hoofd of een forse boete.

Feit 2: Wie rondrijdt zonder het verplichte kastje, maakt zich schuldig aan een misdrijf waarop twee jaar cel staat.

Feit 3: Bij opzettelijke verstoring of beinvloeding van de signalen via het kastje dreigt een celstraf van vier jaar.

Feit 4: De persoonlijke gegevens over de kilometerheffing worden vijf jaar!! bewaard; inlichtingen en opsporingsdiensten kunnen inzage krijgen in de privacygevoelige informatie.

Kortom: Nederlandse burgers word WAKKER en stem massaal TEGEN de invoering van het gedrocht: kilometerheffing.

Weg met de wereldvreemde politici en ambtenaren.

:thumbup:thumbupmijn idee niet goedschiks

dan kwaadschiks maar de eurolink spion moet

en zal van de baan

voor moord krijg je minder als voor een niet werkende spion

en was het niet zo dat spionnen in de oorlog werden

doodgeschoten.

willen ze oorlog krijgen ze oorlog.

auto rijdend nederland met zijn allen zijn we mans genoeg

om dit te kunnen winnen.

vgr tonsr.

origineel gepost door 14XE

ik bied me aan als saboteur,houden we een demontage meeting

:thumbup

heb in mijn jonge jaren met springstoffen gespeeld en ook

geknoeid,zeg ge expirimenteerd:wub

mijn hebbie voor dit treffen,weet nog mooi plekkie in hvh

hele dikke muren:wub

vgr tonsr.

origineel gepost door 14XE

ik was van plan om de auto's waar het in zit heel te laten ton :jerry

doe jij je eigen auto maar :P

Nee eerst demonteren.

En dan de kastjes ritueel opblazen. :jerry

Dus als 'ie stuk is, en je meldt dit niet, dan krijg je een celstraf?

Ten eerste, hoe wordt dit kenbaar gemaakt (als 'ie stuk is)?

Ten tweede, stel hij is kapot en ik gebruik mijn auto een dag niet, wat dan? Voor mensen zoals ik die de auto niet elke dag gebruiken kan dat aardig wat nachtjes in de cel opleveren.

Tja en die gegevensopslag, onzin...

Nog meerderheid voor kilometerheffing.

Ook na het verhitte debat in de tweede kamer met verkeersminister Eurlings over de kilometerheffing de afgelopen week, is nog altijd een kleine meerderheid van de Nederlanders ( 55% ) voor invoering van de maatregel.

Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond.

De voorstanders zijn vooral te vinden onder de kiezers van de drie regeringspartijen PVDA, CDA en CU ( 65% ).

ANP.

:wtf

origineel gepost door sw16v

55% voor? zeker allemaal lamlendelingen die thuis zitten of weinig tot geen kilometers maken?

maurice de hond vertrouw ik sowieso nooit met zn peilingen

Maurice de Hond is ook een PVDA mannetje.

Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.

;)

Bij de meeste peilingen heb ik zo m'n twijfels, persoonlijk vragen ze mij nooit en ik vraag me af wie dan wel en als net die ploeg geintervieuwd wordt die dat wel ziet zitten, dan heb je al een vertekend beeld.

Maar zelfs al zou er een meerderheid tegen zijn (of is) het wordt toch wel doorgedramd ondanks alles en als het later niet blijkt te werken dan willen ze niet meer terug naar het oude systeem.

Dat ging vroeger ook al zo en ik zie met dit kabinet ook geen enkele aanwijzing dat het anders zal gaan.

Maak je borst maar nat en maak alvast maar een spaarpotje voor toekomstig autogebruik, uiteraard zal het wel met 3 cent beginnen, maar daarna vliegt het met een cent per kilometer per maand of jaar wel omhoog. Ook zal de provincie zijn verlies aan inkomsten willen compenseren. Binnen de kortste keren is het onbetaalbaar voor de gewone man en/of de liefhebber.

Als het niet zo wrang was dan zou het excuus dat het goedkoper en gemakkelijker zijn en dus het voordeel voor de automobilist de meest hilarische grap zijn van dit jaar, dat dit niet zo werkt is al gebleken met de Euro, het ziekenfonds, openbaar vervoer, energie,....etc.

Alles onder het mom van "nationale veiligheid" of milieu.

Het mag duidelijk zijn dat wij burgers vee zijn die straks oormerken krijgen en de regering is de boer die klaar staat om zijn melkmachine up-te graden.

:hmmz

BUICK PARK AVENUE U9 (1991)

Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.

:jerry

OPEL MANTA 16 S AUTOMATIC (1975)

Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.

Terug
Naar boven