• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Klopper's Vectra B Y26SE Sport Edition II

Klopper

Post veel
Mijn trouwe Vectra B 1.8 uit 1996 heeft er een broertje bij gekregen; de Opel Vectra B 2.6 V6 uit 2001 :D

De 1.8 gaat door naar m'n ouders en ik ga zelf in de 2.6 rijden.

Auto heeft wat kleine beschadigingen, airco werkt niet naar behoren, er zit wat beschadigingsroest op de zijkant, en het MM-lampje springt soms aan, maar voor de rest ziet hij er top uit.

Uiteraard voor de vaste groep die kwijlen van foto's:

DSC01593-kopie.jpg

DSC01674.jpg

DSC01594.jpg

DSC01597.jpg

DSC01672.jpg

Ik wil in dit topic m'n vorderingen, aanpassingen en reparaties gaan bijhouden, zodat ook de vorige eigenaar (een forum-lid) kan zien wat er met z'n vorige auto gebeurd :P

De nieuwe remschijven zijn binnen vanuit Duitsland :D

48FA5B70-4C47-429C-BAF4-FF0C2645C351-1288-0000039D5F34D079.jpg

Morgenochtend er onder zetten, zodat ik ook een nieuwe voorruit kan bestellen :D

bij een b niet nodig, heb mijn ene vectra verlaagt met schroefset op de laagste stand en de andere is 40mm veer verlaagt bijde geen probleem mee

@RISL wrote:Ja, inderdaad, die bedoel ik. Excuses voor de late reactie.

Effe een quote uit een ander topic voor het nut ervan:

Verstelbare stabilisatorkoppelstangen van massief roestbestendig metaal. Deze koppelstangen zijn bij bepaalde auto`s noodzakelijk bij verlagingen vanaf 40mm, dit om te voorkomen dat de aandrijfas schuurt tegen de stabilisatorkoppelstang. Voorzien van oliebestendige rubbers en zelfborgende moeren.

Bij bepaalde auto's..?? :hmmz

Dat bij de Vectra wel nodig dan ??

Ik heb nog niet eerder gehoord dat het bij de Vectra B nodig is..

Ja, inderdaad, die bedoel ik. Excuses voor de late reactie.

Effe een quote uit een ander topic voor het nut ervan:

Verstelbare stabilisatorkoppelstangen van massief roestbestendig metaal. Deze koppelstangen zijn bij bepaalde auto`s noodzakelijk bij verlagingen vanaf 40mm, dit om te voorkomen dat de aandrijfas schuurt tegen de stabilisatorkoppelstang. Voorzien van oliebestendige rubbers en zelfborgende moeren.

Mja, dan hebben we het over dezelfde, alleen wist ik even de andere verbinding niet goed te plaatsen :)

Deze zijn relatief makkelijk zelf te fabrieken mochten ze niet naar behoren zitten...

@Klopper wrote:Koppelstangen tussen de stabilisatorstang en de draagarm?

Koppelstangen lopen volgens mij tussen je schokbreker en je stabilisatorstang.

Groet jraaf

Koppelstangen tussen de stabilisatorstang en de draagarm?

Veren zijn niet altijd korter, maar verdelen het denk ik anders.

Meeste sets zijn blijkbaar 35-35 of lager :S

Koppelstangen ?? :hmmz welke bedoel je daar eigenlijk mee..?

Mooie Vectra heb je hoor !! :D

Verlagings-veren zijn niet altijd korter hè..

e6173344.jpg

Ik heb mijn originele dempers voorzien van KW veren van 40/40.. rijdt prima ;)

Zie hier een linkje van mijn Vectra B Y26SE SEII ---> http://www.vectra-team.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=4889" onclick="window.open(this.href);return false;

Pagina 16 staan het verslag van het verlagen..

Grtz. Maurice

Dan hoef je geen andere koppelstangen te hebben.

Ik blijf bij m'n mening dat verlagingsveren en originele dempers niet op elkaar afgestemd zijn, maar er zijn er genoeg die het wel doen en er prima mee rond rijden.

Waarom niet effe doorsparen voor een schroefsetje?

En veren in de richting van 30-30? Heb nog even zitten inschatten en denk dat 60-40 iets teveel van het goede is :P

Dan laat ik het nog even een tijdje rusten... Kwam toevallig een setje tegen op internet voor 100,- rondom. Maar mijn schokdempers zijn verder nog in goede staat en kosten meteen een bak geld meer :P dan kom ik geschat op 450,- voor alles...

Eerst dan maar eens kijken wat ik met die motor aan moet :P

Ik zou er altijd dempers bijnemen. Verlagingsveren i.c.m. originele dempers....dat is niet op elkaar afgestemd.

Bij een verlaging van 40 mm of meer moet je wel andere koppelstangen nemen.

En inderdaad uitlijnen.

Vliegen heb ik er toch nog afgekregen met metalclean :P

Meteen weer een andere vraag; heb in gedachten om de auto iets te verlagen. Moet ik hiervoor ook meteen nieuwe schokdempers hebben? Of ben ik er al met alleen de veren voor 60-40?

En moet ik hierbij ook weer opnieuw laten uitlijnen?

MM lampje = 1 van de 2 1e katalysatoren a €700 per stuk.

kan je prima mee doorrijden hoor..

Leuke auto hoor..

Willem

Hahaha, ja, had 'm al uit laten lezen, met die melding in het scherm :P

Had in een ander recent topic al gelezen dat dit een voorkomend geval was.

Valt dit soort 'eco-rommel' er niet uit te programmeren?

nope, niet uit te programmeren, die Eco rommel is ook de Rede dat deze 2.6 V6 een Stuk minder vlot, en wat onzuiniger is als de 2.5 V6..

maargoed wat wil je, met 3 katalysatoren..

Willem

Terug
Naar boven