• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Klopper's Vectra B Y26SE Sport Edition II

Ja, roestplekjes wegwerken en de "2.6 V6" van de achterkant af halen. Overweging is om de Sebring er onderuit te halen en om te ruilen voor een originele... Is een goed puntje waar Wim mee kwam :)

Ben zelf dol op sleepers, dus ga ik er zelf niet teveel aan klooien wat betreft spoilers, luchthappers en velgen :P

Denk dat er op de snelweg al eentje zat te balen, omdat ik zonder moeite bleef plakken (rode Audi S3)... It was just a monkey, right? :P

Ik ga sowieso het onderstel aardig aanpakken waar nodig (bussen, lagers, remmen) zodat ik daar geen last van zal hebben. Daar tussendoor de motor ook wat netter laten lopen (was een puntje wat Wim opnoemde, maar ben het weer vergeten :P). Andere bandjes eronder, de huidige voorbanden zijn aardig nieuw, maar hebben een zachte wang (and I, don't like it :P). Achterbanden hebben hun beste tijd gehad, dus die gaan dan ook meteen mee.

Die Ford is wel grappig ja, maar zoals er ook bij staat; de velgen zijn degene die 'm verraden :P

Ik snap nu trouwens ook wel waarom de V6'ers hier af en toe naar Duitsland gaan. Voordat je 't goed en wel beseft, tik je de 200 km/h al aan...

Mijn algehele gemiddelde zit nu 1 op 11,4 dat is inclusief etteren en Duitsland ritten...

2.5 V6 station handbak 1999 met bijna 240.000km op de klok (1338 kentekengewicht / 215-45-17bandjes erom)

Afeglopen zaterdag, van huis naar sevenum, van sevenum via duisburg naar oberhausen vliegen, van oberhausen naar de grens richting arnheim gevlogen, vanaf babberich naar huis keurig aan de snelheid, gemiddeld 9,4l / 100km, en de mijne is niet heel optimistisch, eerder realistisch.

Willem

Alle bougies vervangen, oude zien er aardig bagger uit... Bij een V6 is het toch een hoop extra werk om de bougies te vervangen :P

Waterpomp en onderhoudsbeurt staan ook nog in de planning, maar beetje huiverig om het hele distributiedeel los te halen...

Iemand nog heads up's hiervoor?

Deze is bij de 177.000 gedaan voor zover ik het had begrepen, maar ik trek gewoon alles maar in twijfel... Onderhoudspakket is wel meteen een smak geld meer vergeleken m'n 1.8'je :P

Kan ik zo nog even met die waterpomp blijven rijden (4-5 weken)? Of liever gisteren dan vandaag vervangen?

Wat voor bougies heb je erin zitten als ik vragen mag??

2 of 4 punts??

Waterpomp is nog niet heel erg weg, je hoort m een beetje..

Willem

Heb er vandaag 4-punts uit gehaald en er 2-punts in gedaan...

In dat geval wacht ik nog lekker een maandje met dat werk... Onderhoudspakket heb ik al wel liggen (olie, interieur-, benzine- en oliefilter etc etc), dus dan maar alles in 1 keer...

Maakt dit voor het rijden veel uit? Heb er al een paar kilometer mee gereden, maar merk verder niets anders dan bij de 4-punts...

Ach, kan ik wel een keer mee leven... Zal ook meteen de webshop even een mailtje sturen met deze info, dan maken ze deze fout ook niet meer :P

Nog even een mededeling voor anderen; ik ben op zoek naar een goede originele einddemper voor m'n Vectra 2.6 V6, en wil deze verruilen voor de huidige Sebring. Voorkeur gaat uit naar het model waarbij een trekhaak niet in de weg gaat zitten mocht ik deze ook omgooien vanaf m'n 1800'tje...

Alle standaard einddempers passen ICM trekhaak.

Ik zou persoonlijk een originele voor een 2.6 zoeken, deze heeft Chromen eindstukjes..

Willem

Op enkele van de bougies zat trouwens een beetje van die bruine olieachtige sludge, zou dit een indicatie voor iets kunnen zijn? Dit zat voornamelijk tussen de 'washer'-ring en het porselein... De schacht van het kleppendeksel was nog aardig schoon...

Lijkt me niet dat daar veel mensen happig zijn op ruilen van dingen, eerder het verkopen van hun eigen spullen.

Terug
Naar boven