• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU

@Rellie opt werk wrote:Net de compressie gemeten, compresie allemaal rond de 13 bar. Vorige kop was dus tever gevlakt, oude kop laten reviseren en weer laten vlakken 0,02 mm er af om net het oppervlakte schoon te krijgen. Aan het vlakken heeft het dus niet gelegen want de compressie is oke..

vanmiddag even bij niels bezig geweest, kan er nu zelf niet meer bij wat het is:

Compressie gemeten ( rond 13 bar alles )

Klopsensor nogmaals vervangen ( Geen effect )

Stukje pakking/rubber tussen de klopsensor gedaan ( geen effect )

losse sensor aan gehangen en in een doek gewikkeld en vastgehangen ( geen effect en storing kwam al gouw weer )

losse sensor + massa draad eraan los in een doek gewikkeld ( geen effect )

bij alle keren de computer gereset!

hoe kan een sensor wat meten als deze los hangt en dus geen enkele conecctie heeft met het motorblok?

@wim-v6 wrote:Als je het zelf doet zijn het de Kosten niet...

maar als je het moet laten doen had het voordeliger kunnen zijn.

willem

doe veel zelf maar dit valt gewoon onder garantie, gaat ook niet om de kosten, als je alles van te voren weet had ik nu een auto van een ton gereden

Wellicht slechte ingang op de ECU? Misschien dat hier een pin een losse soldeerverbinding heeft.

Zou het anders ook niet weten, is zeker niet ff op te lossen lijkt me zo.

@Rellie opt werk wrote:Net de compressie gemeten, compresie allemaal rond de 13 bar. Vorige kop was dus tever gevlakt, oude kop laten reviseren en weer laten vlakken 0,02 mm er af om net het oppervlakte schoon te krijgen. Aan het vlakken heeft het dus niet gelegen want de compressie is oke..

vanmiddag even bij niels bezig geweest, kan er nu zelf niet meer bij wat het is:

Compressie gemeten ( rond 13 bar alles )

Klopsensor nogmaals vervangen ( Geen effect )

Stukje pakking/rubber tussen de klopsensor gedaan ( geen effect )

losse sensor aan gehangen en in een doek gewikkeld en vastgehangen ( geen effect en storing kwam al gouw weer )

losse sensor + massa draad eraan los in een doek gewikkeld ( geen effect )

bij alle keren de computer gereset!

hoe kan een sensor wat meten als deze los hangt en dus geen enkele conecctie heeft met het motorblok?

@Gupy wrote:Wellicht slechte ingang op de ECU? Misschien dat hier een pin een losse soldeerverbinding heeft.

klopt hebben we zelf ook aan zitten denken maar begrijp dan niet waarom deze na ongeveer 40km pas dit doet..

en een los contact zou haast niet kunnen ivm het standaard op hetzelfde moment terug keren van de storing.

Wellicht slechte ingang op de ECU? Misschien dat hier een pin een losse soldeerverbinding heeft.

@Gupy wrote:Wellicht slechte ingang op de ECU? Misschien dat hier een pin een losse soldeerverbinding heeft.

klopt hebben we zelf ook aan zitten denken maar begrijp dan niet waarom deze na ongeveer 40km pas dit doet..

en een los contact zou haast niet kunnen ivm het standaard op hetzelfde moment terug keren van de storing.

andere ECU + Kabelboom vanmiddag bij de post..

gemonteerd met vol goede moed...

wat denk je.. na 400 meter gewoon weer storing..

nou zegt maar.. ik weet het niet meer wat het nu kan zijn..

LA de waarden die de klopsensor geeft gecontroleerd..

Ik vermoed toch een kantlende zuiger (wat jij nog niet kan horen constateerd zo'n sensor al.

Ook niks wat rammelt aan de motor, in de buurt van de sensor...

heb ook wel eens lopen zoeken naar een klopsensor probleem, bleek een ophangsteun van de uitlaat te zijn (VW 1.8T motor).

Willem

andere ECU + Kabelboom vanmiddag bij de post..

gemonteerd met vol goede moed...

wat denk je.. na 400 meter gewoon weer storing..

nou zegt maar.. ik weet het niet meer wat het nu kan zijn..

Als de sensor totaal GEEN klop meet kan ze ook in storing schieten.

de motor gebruikt de klop sensoren om de onsteking af te stellen, GEEN klop klopt dan ook niet..

ik heb hier wel klop sensoren liggen voor de V6, maar daar heb jij DAAR geen boodschap aan denk ik.

kan je ze onderling uitwisselen???

de stekkers omzetten zal niet gaan ivm draad lengtes op de motorkabelboom, de ene sensor zit aan de radiateurzijde op de motor (bank-2) en de andere zit op de schutbordzijde van de motor (Bank- 1)

Willem

LA de waarden die de klopsensor geeft gecontroleerd..

Ik vermoed toch een kantlende zuiger (wat jij nog niet kan horen constateerd zo'n sensor al.

Ook niks wat rammelt aan de motor, in de buurt van de sensor...

heb ook wel eens lopen zoeken naar een klopsensor probleem, bleek een ophangsteun van de uitlaat te zijn (VW 1.8T motor).

Willem

ja wim die kabel lengte daar is toch wel iets op te maken?

als ik het hele verhaal door lees denk ik aan de motor zuigers oid

maar dat kun je op deze manier wel uitsluiten lijkt me

ik heb geen v6 ervaring maar dit zou ik proberen

Als de sensor totaal GEEN klop meet kan ze ook in storing schieten.

de motor gebruikt de klop sensoren om de onsteking af te stellen, GEEN klop klopt dan ook niet..

ik heb hier wel klop sensoren liggen voor de V6, maar daar heb jij DAAR geen boodschap aan denk ik.

kan je ze onderling uitwisselen???

de stekkers omzetten zal niet gaan ivm draad lengtes op de motorkabelboom, de ene sensor zit aan de radiateurzijde op de motor (bank-2) en de andere zit op de schutbordzijde van de motor (Bank- 1)

Willem

@mrp-tech2 wrote:ja wim die kabel lengte daar is toch wel iets op te maken?

hebben inderdaad daar aan gedacht maar dan zit je idd met draadlengtes te kloten,

en om wat te knippen en solderen lijkt me ook storing gevoelig..

het kan niet in de boom of ecu zitten omdat ik dat al vervangen heb,

en het is heel goed mogelijk dat het dus gewoon wel in het blok zit, wist niet dat zo'n ding wat moet meten om te werken ...

dus dan had het loskoppelen van de sensor en vervolgens los te hangen dus geen zin....

maar als het in de zuigers zit hoe kan het dan de eerste 20km wel goed gaan? of heeft dit met warmte te maken?

zal het dan gewoon wezen dat de auto altijd te arm heeft gelopen en de zuigers ergens beschadigt heeft?

dus iedereen die met een 3l motor rijdt en 2,5 computer loopt dus dit risico..

had met 2,5 motor ectact hetzelfde probleem.

en ja toen zat gewoon 2,5 comuter eraan maar wellicht dat dat onderblok so en so niet goed was.. weet het ook niet

voor de rest loopt het blok super als de storing er niet in zit..

ja wim die kabel lengte daar is toch wel iets op te maken?

Terug
Naar boven