• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

km teller

halloo

nu rijd ik vanmiddag naar huis, en valt me opeens op dat mn km teller het niet doen..

wat kan daar de oorzaak van zijn, kabel kapot ofso?

tis een x16xe

alvast bedankt ;)

Mechanisch dus.

vermoedelijk kabel gebroken.

Teller los halen.

kabel in de motorruimte los halen.

Willem

Mechanisch dus.

vermoedelijk kabel gebroken.

Teller los halen.

kabel in de motorruimte los halen.

Willem

als je je teller uitbouwt dan kun je de kabel zien draaien als je gaat rijden, rij je even een blokje zonder teller, dan weet je in ieder geval of het wel of niet de kabel is zonder de hele zooi los te trekken voor niks dadelijk.

als je je teller uitbouwt dan kun je de kabel zien draaien als je gaat rijden, rij je even een blokje zonder teller, dan weet je in ieder geval of het wel of niet de kabel is zonder de hele zooi los te trekken voor niks dadelijk.

tellerkabel wil ook wel draaien als ie gebroken is.

dat heeft met de wrijving te maken. ik heb dat wel vaker gehad met gebroken kabels dat ze gewoon draaiden.

Willem

tellerkabel wil ook wel draaien als ie gebroken is.

dat heeft met de wrijving te maken. ik heb dat wel vaker gehad met gebroken kabels dat ze gewoon draaiden.

Willem

heb hem vandaag ff laten uitlezen, aangezien ik de paperclip methode nog steeds niet heb opgezocht haha

maar buiten mn egr klep (heb ik de stekker uitgehaald haha) geeft ie inderdaad alleen maar mn km teller aan, dus dat zal het probleem wel zijn.

oja dat had ik nog niet gezegd, hij begon onregelmatig te lopen, als ik stopte viel die uit, hij bleef niet op 7/800 toeren staan zeg maar.

de man bij de opel dealer zei dat dat inderdaad komt door de kapotte km kabel.

hij zei ook nog dat het kan zijn dat het tandwieltje van mn teller zelf kapot is, hoe kan ik dat zien?

heb hem vandaag ff laten uitlezen, aangezien ik de paperclip methode nog steeds niet heb opgezocht haha

maar buiten mn egr klep (heb ik de stekker uitgehaald haha) geeft ie inderdaad alleen maar mn km teller aan, dus dat zal het probleem wel zijn.

oja dat had ik nog niet gezegd, hij begon onregelmatig te lopen, als ik stopte viel die uit, hij bleef niet op 7/800 toeren staan zeg maar.

de man bij de opel dealer zei dat dat inderdaad komt door de kapotte km kabel.

hij zei ook nog dat het kan zijn dat het tandwieltje van mn teller zelf kapot is, hoe kan ik dat zien?

Denk eerder dat het tandwiel in de versnellingsbak (waar je km-kabel aanvast zit) kapot is. Deze breken vaak genoeg, zit een boutje 10 achter de km-kabel op de versnellingsbak. Die effe los draaien, en aan je km-kabel een ruk geven.

Hoort als 't goed is aan 't uiteinde een klein tandwieltje te zitten waaraan je kan draaien, zodra je die draait moet je wijzer bewegen....

Denk eerder dat het tandwiel in de versnellingsbak (waar je km-kabel aanvast zit) kapot is. Deze breken vaak genoeg, zit een boutje 10 achter de km-kabel op de versnellingsbak. Die effe los draaien, en aan je km-kabel een ruk geven.

Hoort als 't goed is aan 't uiteinde een klein tandwieltje te zitten waaraan je kan draaien, zodra je die draait moet je wijzer bewegen....

[rquote=1878449&tid=143455&author=Aapje]Denk eerder dat het tandwiel in de versnellingsbak (waar je km-kabel aanvast zit) kapot is. Deze breken vaak genoeg, zit een boutje 10 achter de km-kabel op de versnellingsbak. Die effe los draaien, en aan je km-kabel een ruk geven.

Hoort als 't goed is aan 't uiteinde een klein tandwieltje te zitten waaraan je kan draaien, zodra je die draait moet je wijzer bewegen....[/rquote]

Tja, ik heb eigenlijk altijd enkel de kabel hoeven vervangen.

1x een aadrijving bij een A-corsa, tandwieltje afgebroken in de bak zelf.

willem

Terug
Naar boven