• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koni geel

en toch vind ik het niet zo heel verkeerd... zo van foto.

maar als ik hem nu in de schuur zie staan, begin ik toch te twijfelen.

en, daarbij, met de senator raak ik ook regelmatig een drempeltje...:angel

Ik laat mij niet tegenhouden door drempels. Het laagste punt is de uitlaatklem die verkopen ze toch met bosjes. Punt is alleen dat de goot voor de oprit vrij diep is, dat is eigenlijk de enige reden waarom ik niet meteen voor -60 ben gegaan.

tja .. ik ken mijn omgang met het gaspedaal, en rempedaal, dus ik moet wel oppassen voor drempels

Zo staat de Manta nu op z'n wielen, op een vlakke ondergrond en met goede banden/velgen:

DSC_0541.jpg

Voor staat 'ie goed:

DSC_0542.jpg

Achter veels te hoog:

DSC_0545.jpg

Daarnaast staat de linkerkant 1 cm hoger gemeten vanaf het hart van het wiel, zowel voor als achter. Is dat normaal? Is zonder reservewiel, lege benzinetank en 2 gereedschapskister achterin.

Ik denk eerder dat hij aan de voorkant veel te ver gezakt is, en dat daardoor je verwachtingen misschien verkeerd zijn.

lijkt wel of die aan de voorkant minstens 6 cm gezakt is..

wat voor veren hebje eronder? misschien dat voor en achter andersom zit, had ik bij de mijne ook, stond voor heel laag en achter hoog.

Wat jij zegt Voederbiet zou opzich wel logisch kunnen zijn. Heb er voor de montage nog op gelet, VA is voor en HA is achter (opgezocht op de site van APEX). Zie hier een foto van de achterveer, lijkt me niet de bedoeling dat 'ie zodanig samengeperst is of wel?

IMAG0155.jpg

al eens aan gedacht om je panhard-stang verstelbaar te maken? dit kan allesinds al verklaren waarom je ad ene kant 1cm meer meet als ad andere kant!

het klopt idd, ik had dus VA en HA andersom gemonteerd, maar ik heb nu nog steeds wel dat achter wat hoger staat met 6 cm apex verlaging.

[rquote=1896062&tid=122780&author=Milord]al eens aan gedacht om je panhard-stang verstelbaar te maken? dit kan allesinds al verklaren waarom je ad ene kant 1cm meer meet als ad andere kant! [/rquote]

Dat is een goeie.

[rquote=1896138&tid=122780&author=voederbiet]het klopt idd, ik had dus VA en HA andersom gemonteerd, maar ik heb nu nog steeds wel dat achter wat hoger staat met 6 cm apex verlaging.[/rquote]

Iets hoger is niet erg maar ik vind dit absurd. Morgen weet ik meer. Ik ga er sowieso eerst weer mee rijden (eerst APK) voordat ik andere veren ga monteren, al ga ik deze week even de brug op om aan de voorkant te kijken.

Nee, alle veren zitten nu goed. Binnenkort APK en dan kijken of ik de oprit nog op kan komen. Zo ja, dan ga ik proberen te ruilen met korte Koni's en Apex -60mm veren.

Stel dat de text va en ha verkeerd staan!

Je kan met een schuifmaat de diameter van de spiraal meten,zo weet je zeker dat de dikste voor en de dunnere achter moet zitten.

Ik heb omp 's die zijn voor 15 mm dik en achter 13 mm.

De plaatsing van het progressive gedeelte is naar mijn mening onder,waar de spiralen dichter bij elkaar zitten komt in de schotel onder.

De panhardstang doet niets aan de hoogte na het verlagen zal links achter iets verder naar buiten staan.

Ik heb daar geen probleem mee!

Succes

Nondepie zeg !!

Ik heb een setje -40mm veren van Promaxx gemonteerd en het staat super (moet nog pics maken). De ascona staat mooi recht.

Maarrrr ... nav dit topic toch even contact met de leverancier opgenomen en het blijkt idd dat het deel waar de windingen dicht bij elkaar zitten aan de onderzijde gemonteerd dient te worden.

hmmm typisch... meerdere fabrikanten van veren hebben in de handleiding staan dat de text op de veren leesbaar moet zijn, maw; niet op zijn kop moet staan. Wat dat betreft heeft Stender de veren goed zitten... :hmmz

Terug
Naar boven