• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

Ze staan in de schuur hoor :jerry Wel een tijdje moeten zoeken op marktplaats :vertag

Vanavond wezen halen

205/55/16

profiel +7mm

<€ 300.00

CIMG1329_klein.jpg
CIMG1328_klein.jpg
CIMG1332_klein.jpg
CIMG1334_klein.jpg

In de loop van de maand even er onder zetten :angel

Zijn stalen velgen met doppen

en ja heb de profielmeter erin zien staan 7.2mm

:wtf nu lees ik het pas gelijk ff aanpassen :jerry

thanks Jan :thumb

Zijn stalen velgen met doppen

@jwvanyperen wrote:Zijn stalen velgen met doppen

als dat stalen velgen zijn met doppen zijn in je post met foto's dan ben ik sinterklaas ;)

@jwvanyperen wrote:Zijn stalen velgen met doppen

als dat stalen velgen zijn met doppen zijn in je post met foto's dan ben ik sinterklaas ;)

Ja, dat is inderdaad staal met wieldoppen. Ze hebben er een bepaalde naam voor, kom er zo gauw niet op. Zitten onder veel H's en je ziet alleen van heel dichtbij dat het geen lichtmetaal is.

Ja, dat is inderdaad staal met wieldoppen. Ze hebben er een bepaalde naam voor, kom er zo gauw niet op. Zitten onder veel H's en je ziet alleen van heel dichtbij dat het geen lichtmetaal is.

@jwvanyperen wrote:Dan zal ik je gelijk maar even een zwarte piet geven :jerry

Ik heb nu even foto gemaakt moest wel ff trekken maar zie foto

CIMG1335.jpg

Jan ;)

damn , dat is voor het eerst dat ik dit type velg en wieldop zie :shock:

had ik dit eerder geweten dat dit bestond dan had ik ook zoiets voor mijn astra G gezocht .

staat toch stukken beter dan de stalen velgen met orginele astra doppen waar je de stalen velg gewoon achter ziet zitten :( ( zoals bij mij nu het geval is dus :???: )

@jwvanyperen wrote:Dan zal ik je gelijk maar even een zwarte piet geven :jerry

Ik heb nu even foto gemaakt moest wel ff trekken maar zie foto

CIMG1335.jpg

Jan ;)

damn , dat is voor het eerst dat ik dit type velg en wieldop zie :shock:

had ik dit eerder geweten dat dit bestond dan had ik ook zoiets voor mijn astra G gezocht .

staat toch stukken beter dan de stalen velgen met orginele astra doppen waar je de stalen velg gewoon achter ziet zitten :( ( zoals bij mij nu het geval is dus :???: )

@RISL wrote:Ja, dat is inderdaad staal met wieldoppen. Ze hebben er een bepaalde naam voor, kom er zo gauw niet op. Zitten onder veel H's en je ziet alleen van heel dichtbij dat het geen lichtmetaal is.

Het is de "Design" lijn velgen van Opel.

Zijn leverbaar als winter, maar ook als zomerband.

Ik heb ze nu ook als wintervelg onder mijn Astra H in combinatie met de Semperit band

WI6750564.jpg

@RISL wrote:Ja, dat is inderdaad staal met wieldoppen. Ze hebben er een bepaalde naam voor, kom er zo gauw niet op. Zitten onder veel H's en je ziet alleen van heel dichtbij dat het geen lichtmetaal is.

Het is de "Design" lijn velgen van Opel.

Zijn leverbaar als winter, maar ook als zomerband.

Ik heb ze nu ook als wintervelg onder mijn Astra H in combinatie met de Semperit band

WI6750564.jpg

Gisteravond een setje 175/70-14 Continentals voor de Vectra A besteld, met stalen velgen. Eenmalige investering van net iets onder de 500 euro (met verzenden), maar maak niet zoveel kilometers, dus ze zullen wel een paar jaartjes meegaan. Vooral aangeschaft voor de wintersport, maar hier in Utrecht vorige winters genoeg autos zien schuiven op bruggen enzo dat ik vermoed er in Nederland ook wel plezier van te hebben.

Volgens mij zitten er nu all-season banden onder, maar bij de volgende vervanging worden dat dus gewoon echte zomerbanden.

En m'n Vectra staat nu ook op staal, dus wieldoppen kunnen gewoon overgezet. Tip van vet op de as is wel een goed idee, ga ik zeker doen bij het wisselen.

Gisteravond een setje 175/70-14 Continentals voor de Vectra A besteld, met stalen velgen. Eenmalige investering van net iets onder de 500 euro (met verzenden), maar maak niet zoveel kilometers, dus ze zullen wel een paar jaartjes meegaan. Vooral aangeschaft voor de wintersport, maar hier in Utrecht vorige winters genoeg autos zien schuiven op bruggen enzo dat ik vermoed er in Nederland ook wel plezier van te hebben.

Volgens mij zitten er nu all-season banden onder, maar bij de volgende vervanging worden dat dus gewoon echte zomerbanden.

En m'n Vectra staat nu ook op staal, dus wieldoppen kunnen gewoon overgezet. Tip van vet op de as is wel een goed idee, ga ik zeker doen bij het wisselen.

Winterbanden! Als het kan altijd doen.

De testen zeggen genoeg.

1 keer aanschaffen en je zomer set slijt ook niet, dus je hebt alleen de aanschaf kosten.

Het er onder zetten doen de meesten zelf!!!

Heb je gelijk mooie de tijd om de zomerset eens lekker van binnen en buiten te poetsen.

Winterbanden! Als het kan altijd doen.

De testen zeggen genoeg.

1 keer aanschaffen en je zomer set slijt ook niet, dus je hebt alleen de aanschaf kosten.

Het er onder zetten doen de meesten zelf!!!

Heb je gelijk mooie de tijd om de zomerset eens lekker van binnen en buiten te poetsen.

Leg mn winterbanden er alleen onder als ik de bergen in ga. Heb 2e handse dus zuinig op profiel zijn. In nederland gewoon zachter rijden. Geen problemen mee.

Wel met die 4x4 asos die met 20 cm sneeuw nog zitten te kleven omdat je niet doorrijdt. Klootzakken

gepost vanaf mn telefoon

Terug
Naar boven