• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

@RISL wrote:Er zijn wel meer (kunst)stoffen die zich vormen naar het oppervlak waar ze overheen bewegen, geldt het dan ook daarvoor?

Vind dit wel erg interessant, dus ik ga het zeker uitzoeken! :)

Kan ook nog wel van pas komen voor m'n werk, denk ik, ben momenteel bezig met De Vliegende Hollander in de Efteling. Maar dan gaan we wel erg ver offtopic ;)

Ja, en nee.

Rubber is tegenwoordig een verzamelnaam voor al dat soort vaste vervormbare stoffen. Latex en PU zijn bijvoorbeeld ook rubbers.

@RISL wrote:Er zijn wel meer (kunst)stoffen die zich vormen naar het oppervlak waar ze overheen bewegen, geldt het dan ook daarvoor?

Vind dit wel erg interessant, dus ik ga het zeker uitzoeken! :)

Kan ook nog wel van pas komen voor m'n werk, denk ik, ben momenteel bezig met De Vliegende Hollander in de Efteling. Maar dan gaan we wel erg ver offtopic ;)

Ja, en nee.

Rubber is tegenwoordig een verzamelnaam voor al dat soort vaste vervormbare stoffen. Latex en PU zijn bijvoorbeeld ook rubbers.

14112011770.jpg

ik heb vredstein 225/45/17

14112011769.jpg

heb er 500 bedaalt van mp af oja plus 50 om mijn velgen te laaten zeten

14112011768.jpg

heb ze er onder als het 7c of minder is

14112011767.jpg

@jwvanyperen wrote:Dan zal ik je gelijk maar even een zwarte piet geven :jerry

Ik heb nu even foto gemaakt moest wel ff trekken maar zie foto

CIMG1335.jpg

Jan ;)

Hele mooie koop voor 300 euro met stalen velgen. het viel mij idd niet op dat het "nepperts" waren en zag dus jou eerst foto met een prijs van 300 euro + lichtmetaal? :shock: Ik zei letterlijk: "What the f*ck"?

Ik heb ben ook heel benieuwd naar de kwaliteit van winterbanden. Vorige maand heb ik ook 2e handsjes gekocht.

Michelin Alphine A4 met 7,5 mm 205-55-R16voor 250 euro + balansceren, uitlijnen er erop leggen. Dacht dat dat ook wel een mooi prijsje was.

Wel op m'n originele velgen, maar zit er aan de denken om in het voorjaar gewoon 17 inch wielen met 4 nieuwe zomerbanden erop te leggen.

@jwvanyperen wrote:Dan zal ik je gelijk maar even een zwarte piet geven :jerry

Ik heb nu even foto gemaakt moest wel ff trekken maar zie foto

CIMG1335.jpg

Jan ;)

Hele mooie koop voor 300 euro met stalen velgen. het viel mij idd niet op dat het "nepperts" waren en zag dus jou eerst foto met een prijs van 300 euro + lichtmetaal? :shock: Ik zei letterlijk: "What the f*ck"?

Ik heb ben ook heel benieuwd naar de kwaliteit van winterbanden. Vorige maand heb ik ook 2e handsjes gekocht.

Michelin Alphine A4 met 7,5 mm 205-55-R16voor 250 euro + balansceren, uitlijnen er erop leggen. Dacht dat dat ook wel een mooi prijsje was.

Wel op m'n originele velgen, maar zit er aan de denken om in het voorjaar gewoon 17 inch wielen met 4 nieuwe zomerbanden erop te leggen.

@wim-v6 wrote:Nope Mudd & Snow, Winterbanden dus, stond vroeger ook op auto winter en all-terrain banden.

Ik heb gewoon standaard bandjes.

Jij ben in de war met Supersingels

die zitten bij deze 2 op de vooras:

onze Daf let op het contrast met de Laagprofiel achterbanden haha....

100_2474.jpg

en de scania

100_2478.jpg

Willem

he Wim, ik meende altijd dat jij bij de Opel werkte en dan heb je het hier over "onze daf"... ;)

@wim-v6 wrote:Nope Mudd & Snow, Winterbanden dus, stond vroeger ook op auto winter en all-terrain banden.

Ik heb gewoon standaard bandjes.

Jij ben in de war met Supersingels

die zitten bij deze 2 op de vooras:

onze Daf let op het contrast met de Laagprofiel achterbanden haha....

100_2474.jpg

en de scania

100_2478.jpg

Willem

he Wim, ik meende altijd dat jij bij de Opel werkte en dan heb je het hier over "onze daf"... ;)

Ik werk bij dat Bedrijf met die Trucks, en niet bij Opel....

Ben en blijf een Trucker, en dat zou ik voorlopig nog niet anders willen zien.

Wim Doet ook wel Hanteerbare klussen aan de Trucks hoor...

Willem

Ik heb 3 jaar met winterbanden onder de gsi gereden. En heb nu voor de 2e keer winterbanden onder me 2e auto zitten. Bespaard me ook weer zomerbanden die langer mee gaan.

Ik werk bij dat Bedrijf met die Trucks, en niet bij Opel....

Ben en blijf een Trucker, en dat zou ik voorlopig nog niet anders willen zien.

Wim Doet ook wel Hanteerbare klussen aan de Trucks hoor...

Willem

Nog nooit winterbanden gehad.

Ik ga wel 10 min. eerder van huis. Ik rijd sowiezo altijd héél rustig aan met gladheid/sneeuw.

Ik heb 3 jaar met winterbanden onder de gsi gereden. En heb nu voor de 2e keer winterbanden onder me 2e auto zitten. Bespaard me ook weer zomerbanden die langer mee gaan.

Nog nooit winterbanden gehad.

Ik ga wel 10 min. eerder van huis. Ik rijd sowiezo altijd héél rustig aan met gladheid/sneeuw.

Terug
Naar boven