• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

Haha.. :D Ik zou mijn 500Sec echt niet zonder ABS willen rijden!! :jerry

want als het glad is of het sneeuwt staat toch heel nederland vast in de file

Dat dan weer wel ja :P king:

doe het gewoon zonder winterbanden

is gewoon onzin hier in nederland vind ik

dan krijgt rijkswaterstaat niet eens de weg schoon

heb er wel eens aan zitten te denken om een setje noorse winterbanden met spikes er op te kopen

maar ja dat mag weer niet in nederland maar je hebt dan weg grip in de sneeuw :D :D

doe het gewoon zonder winterbanden

is gewoon onzin hier in nederland vind ik

dan krijgt rijkswaterstaat niet eens de weg schoon

heb er wel eens aan zitten te denken om een setje noorse winterbanden met spikes er op te kopen

maar ja dat mag weer niet in nederland maar je hebt dan weg grip in de sneeuw :D :D

ik sluit me bij rik aan

bovendien als we al echt winterweer hebben hier is het met hoogstens een paar weken weer voor bij

iemand die op wintersport gaat zou ik het wel aanraden

gewoon snelheid aanpassen en afstand houden :thumb

winterbanden, net zo onzinnig als abs etc en dat soort shit

overbodig gewicht :jerry

ik sluit me bij rik aan

bovendien als we al echt winterweer hebben hier is het met hoogstens een paar weken weer voor bij

iemand die op wintersport gaat zou ik het wel aanraden

gewoon snelheid aanpassen en afstand houden :thumb

winterbanden, net zo onzinnig als abs etc en dat soort shit

overbodig gewicht :jerry

Winterbanden = schijnveiligheid.

Je hebt gelijk dat het met gladheid altijd ook een kwestie van aanpassen van snelheid en rijstijl is. :thumb

Maar je stelling is wat kort door de bocht ;)

Ik kocht ze ook zelf nooit. maar sinds mijn pa het zo 5 jaar geleden wel is gaan doen, en ik het verschil in zijn auto heb gemerkt, zou ik ze zeker willen als ik het zo kon betalen.

Om over rijden richting het buitenland maar niet te spreken. Daar is het vaak gewoon verplicht. Is ook niet voor niks ;)

Ik heb het verschil in banden vaak mogen zien op die snelwegen. Zeker als het net koud gaat worden en het opeens voor de eerste keer van het jaar sneeuwt en glad wordt ofzo.

In Nederland mag het dan niet altijd zoveel vriezen en sneeuwen in de winter maar een winterband presteert al onder iets van 10 graden beter dan een zomer band.

Winterbanden = schijnveiligheid.

Je hebt gelijk dat het met gladheid altijd ook een kwestie van aanpassen van snelheid en rijstijl is. :thumb

Maar je stelling is wat kort door de bocht ;)

Ik kocht ze ook zelf nooit. maar sinds mijn pa het zo 5 jaar geleden wel is gaan doen, en ik het verschil in zijn auto heb gemerkt, zou ik ze zeker willen als ik het zo kon betalen.

Om over rijden richting het buitenland maar niet te spreken. Daar is het vaak gewoon verplicht. Is ook niet voor niks ;)

Ik heb het verschil in banden vaak mogen zien op die snelwegen. Zeker als het net koud gaat worden en het opeens voor de eerste keer van het jaar sneeuwt en glad wordt ofzo.

In Nederland mag het dan niet altijd zoveel vriezen en sneeuwen in de winter maar een winterband presteert al onder iets van 10 graden beter dan een zomer band.

Ik had voor €250 originele stalen GM-velgen met vrijwel nieuwe Vredesstein Snowtrac 2, gebalanceerd en al.

Ik had voor €250 originele stalen GM-velgen met vrijwel nieuwe Vredesstein Snowtrac 2, gebalanceerd en al.

@Astra16VClub wrote:Dat ligt er toch aan Rik, als je even voorzichtig blijft rijden met winterbanden als met zomerbanden, dan heeft het zeker wel voordeel zoals in de filmpjes te zien is ;)

Je hebt helemaal gelijk maar,

Men denkt dan: ik Rijd winterbanden dus ik kan even wat meer doen dan ik anders zou doen.

DAAR schuilt het gevaar........Overschatting/overmoedig (juiste woord weet ik even niet)

snap je ?

Rik ;)

@Astra16VClub wrote:Dat ligt er toch aan Rik, als je even voorzichtig blijft rijden met winterbanden als met zomerbanden, dan heeft het zeker wel voordeel zoals in de filmpjes te zien is ;)

Je hebt helemaal gelijk maar,

Men denkt dan: ik Rijd winterbanden dus ik kan even wat meer doen dan ik anders zou doen.

DAAR schuilt het gevaar........Overschatting/overmoedig (juiste woord weet ik even niet)

snap je ?

Rik ;)

@Mr.F wrote:Nee. De Astra komt gewoon niet buiten met sneeuw/pekel ;-)

Ja HALLO !!!!!

Jij hebt hem nog helemaal niet nodig man !!

Dat kan ik niet zeggen. Anders moet ik lopen naar mn werk :jerry :jerry :jerry

Rik :jerry

@Mr.F wrote:Nee. De Astra komt gewoon niet buiten met sneeuw/pekel ;-)

Ja HALLO !!!!!

Jij hebt hem nog helemaal niet nodig man !!

Dat kan ik niet zeggen. Anders moet ik lopen naar mn werk :jerry :jerry :jerry

Rik :jerry

Dat ligt er toch aan Rik, als je even voorzichtig blijft rijden met winterbanden als met zomerbanden, dan heeft het zeker wel voordeel zoals in de filmpjes te zien is ;)

Dat ligt er toch aan Rik, als je even voorzichtig blijft rijden met winterbanden als met zomerbanden, dan heeft het zeker wel voordeel zoals in de filmpjes te zien is ;)

Ik geloof zeker dat het voordeel heeft, maar voor mijn auto < 6000 km/ pj ga ik het ( nog ) niet doen.

Voor de andere van mijn zoon 15.000 - 20.000 km / pj hebben we 5 weken geleden op marktplaats een mooie winterbandenset gekocht voor weinig.

Dus dan kan ik het echt even gaan uitvinden of ik het alsnog gaat doen met zo weinig kilometers.

Als het toch gaat gebeuren dan ga ik wel vanaf het voorjaar op zoek naar een mooie betaalbare set.

Ik geloof zeker dat het voordeel heeft, maar voor mijn auto < 6000 km/ pj ga ik het ( nog ) niet doen.

Voor de andere van mijn zoon 15.000 - 20.000 km / pj hebben we 5 weken geleden op marktplaats een mooie winterbandenset gekocht voor weinig.

Dus dan kan ik het echt even gaan uitvinden of ik het alsnog gaat doen met zo weinig kilometers.

Als het toch gaat gebeuren dan ga ik wel vanaf het voorjaar op zoek naar een mooie betaalbare set.

ik heb heel goede all weather banden er op liggen ,,let wel de goede met het sneeuw vlok teken er op dus niet alleen M+S er op .

ik rijd 5000 km per jaar dus vind dit verder niet nodig,de Astra van mijn dochter 25.000km per jaar gaat vrijdag weer op de winter wielen /banden .

dus noodzaak ??? ik vind als een ieder nu is eerst een beetje fatsoenlijk profiel op de banden houd ,wij hebben hier veel marokaanse nederlanders op de buurt niks mis mee maar die hebben daar wel een heel ander idee van de golfje en de oude benzen staan of op sliks met een splinternieuw kenteken of ze doen hun best om 5 verschillende merken banden op de auto te hebben .

dus ik denk dat daar ook een heel stuk controlle of preventie zou mogen zijn,APK dan wisselen ze van wielen ??? en keuren hier op de liede de grootste sloop en banden zooi van noord nederland .

voor een goede kneus hier volop keus .en nieuwe APK

ik heb heel goede all weather banden er op liggen ,,let wel de goede met het sneeuw vlok teken er op dus niet alleen M+S er op .

ik rijd 5000 km per jaar dus vind dit verder niet nodig,de Astra van mijn dochter 25.000km per jaar gaat vrijdag weer op de winter wielen /banden .

dus noodzaak ??? ik vind als een ieder nu is eerst een beetje fatsoenlijk profiel op de banden houd ,wij hebben hier veel marokaanse nederlanders op de buurt niks mis mee maar die hebben daar wel een heel ander idee van de golfje en de oude benzen staan of op sliks met een splinternieuw kenteken of ze doen hun best om 5 verschillende merken banden op de auto te hebben .

dus ik denk dat daar ook een heel stuk controlle of preventie zou mogen zijn,APK dan wisselen ze van wielen ??? en keuren hier op de liede de grootste sloop en banden zooi van noord nederland .

voor een goede kneus hier volop keus .en nieuwe APK

Heb nou iets meer dan 10 jaar mijn rijbewijs en nog nooit schade gereden in de winter op mijn zomerbanden.

Als er sneeuw ligt is het gewoon een kwestie van snelheid aanpassen, voldoende afstand houden bij je voorganger en op tijd het gas los laten bij het naderen van een bocht zodat je de rem amper hoeft te gebruiken. En ja de auto is bij mij ook wel eens gaan glijden in de bocht maar omdat ik mijn snelheid aanpas aan de omstandigheden is dit makelijk te corrigeren.

En net wat Rik zegt, de meeste mensen worden overmoedig omdat ze winterbanden hebben, net als een collega van mij die liep vorig jaar vol trots te vertellen dat hij gewoon 80/90 kon rijden in de sneeuw en dat die zelfs auto's voorbij ging met zij winterbandjes

:sleeping

Terug
Naar boven