• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

dus als ik het goed begrijp dan koop je geen winterbanden want je bent te zuinig op je auto en anderen met winterbanden knallen toch tegen jou auto aan?

@Klanderman wrote:dus als ik het goed begrijp dan koop je geen winterbanden want je bent te zuinig op je auto en anderen met winterbanden knallen toch tegen jou auto aan?

volgens mij begrijp je het niet goed :???:

anderen met GOEDKOPE zomerbanden, en mensen die met normaal weer al niet kunnen rijden

laat staan met gladheid!

heb er zelf vrij goede michelin banden opliggen, die ook met lichte sneeuw en zware regenval best presteren

@Klanderman wrote:dus als ik het goed begrijp dan koop je geen winterbanden want je bent te zuinig op je auto en anderen met winterbanden knallen toch tegen jou auto aan?

volgens mij begrijp je het niet goed :???:

anderen met GOEDKOPE zomerbanden, en mensen die met normaal weer al niet kunnen rijden

laat staan met gladheid!

heb er zelf vrij goede michelin banden opliggen, die ook met lichte sneeuw en zware regenval best presteren

Dus weer een reden om allemaal aan de winterbanden te gaan, als iedereen dat nu deed dan hebben we daar ook geen problemen meer mee ;) Van mij mogen ze het ook best gaan verplichten. Wordt het alleen maar veiliger van.

Dus weer een reden om allemaal aan de winterbanden te gaan, als iedereen dat nu deed dan hebben we daar ook geen problemen meer mee ;) Van mij mogen ze het ook best gaan verplichten. Wordt het alleen maar veiliger van.

Ik rij al een paar jaar met winterbanden.

't Is geen overbodige luxe met de achterwielaandrijving van de omega.

Ik rij al een paar jaar met winterbanden.

't Is geen overbodige luxe met de achterwielaandrijving van de omega.

@Klanderman wrote:Dus weer een reden om allemaal aan de winterbanden te gaan, als iedereen dat nu deed dan hebben we daar ook geen problemen meer mee ;) Van mij mogen ze het ook best gaan verplichten. Wordt het alleen maar veiliger van.

mja, ik kan op dit moment geen 600 eu missen voor fantsoenlijke winterbanden op n setje staal

net als het meerendeel van de weggebruikers

voor mij en vele anderen op de weg maar ook op het forum is dat een flinke smak geld

dat te bedenken dat ik mijn astra gekocht heb voor 800 euro :thumb zonder roestpakket

als ze in nederland winterbanden zouden verplichten wordt autorijden alleen voor mensen die er warmer bijzitten....

@Klanderman wrote:Dus weer een reden om allemaal aan de winterbanden te gaan, als iedereen dat nu deed dan hebben we daar ook geen problemen meer mee ;) Van mij mogen ze het ook best gaan verplichten. Wordt het alleen maar veiliger van.

mja, ik kan op dit moment geen 600 eu missen voor fantsoenlijke winterbanden op n setje staal

net als het meerendeel van de weggebruikers

voor mij en vele anderen op de weg maar ook op het forum is dat een flinke smak geld

dat te bedenken dat ik mijn astra gekocht heb voor 800 euro :thumb zonder roestpakket

als ze in nederland winterbanden zouden verplichten wordt autorijden alleen voor mensen die er warmer bijzitten....

naja opzich, zoals wimv6 al zei, hoeft het helemaal niet duurder te zijn. Je koopt zo'n setje wielen voor ongeveer 600 euro. als je dan op je winterwielen rijdt dan slijten je zomerbanden ook niet dus daar kun je weer langer mee doen. Alleen die velgen koop je eigenlijk dubbel. Maar dan praat je over 200 euro aan velgen....

Maar je moet inderdaad die 600 euro wel hebben liggen. Mijn winterwielen waren zelfs een stuk duurder dan dat jou hele auto was:P Had ik beter jou auto voor de winter erbij kunnen kopen, haha.

Als de winterbanden verplicht worden zal de prijs ook wel dalen hoor. De vraag is dan zo enorm groot waardoor er zoveel aanbieders komen dat het toch goedkoper gaat worden. In Duitsland is dit ook al het geval, scheelt aanzienlijk als je het daar haalt.

naja opzich, zoals wimv6 al zei, hoeft het helemaal niet duurder te zijn. Je koopt zo'n setje wielen voor ongeveer 600 euro. als je dan op je winterwielen rijdt dan slijten je zomerbanden ook niet dus daar kun je weer langer mee doen. Alleen die velgen koop je eigenlijk dubbel. Maar dan praat je over 200 euro aan velgen....

Maar je moet inderdaad die 600 euro wel hebben liggen. Mijn winterwielen waren zelfs een stuk duurder dan dat jou hele auto was:P Had ik beter jou auto voor de winter erbij kunnen kopen, haha.

Als de winterbanden verplicht worden zal de prijs ook wel dalen hoor. De vraag is dan zo enorm groot waardoor er zoveel aanbieders komen dat het toch goedkoper gaat worden. In Duitsland is dit ook al het geval, scheelt aanzienlijk als je het daar haalt.

@trashmetal wrote:Als het echt te glad wordt ga ik wel fietsen of desnoods lopen naar mn werk

zou ik winterbanden monteren, zou ik hem nog steeds laten staan :D

je moet eens zien hoeveel er in de winter met smalle goedkope bandjes rondrijden

kun je de eigen auto wel voor mekaar hebben, maar de kans dat iemand jou ramt is ook heeel groot

ik ben iets te zuinig op mn "ouwe" astra

heb er al te veel sleutelwerk in zitten om hem te laten verzieken door een ander :wors

voor mij geen winterbanden, koop voor dat geld liever een ander blokje :D

das echt zo niet waar wat je schrijft

het enige wat het je kost zijn 4 stalen velgen . . . die kosten ook 50 euro op de sloop.

want in de winter slijten je zomerbanden niet en in de zomer slijten je winterbanden niet

dus je banden gaan ook 2x zo lang mee als dat je 4 seizoenen op dezelfde banden rijdt.

dus van die 50 euro kun jij geen nieuw blokkie kopen hoor :sleeping

@ klanderman

wat zijn we eensgezind :)

@trashmetal wrote:Als het echt te glad wordt ga ik wel fietsen of desnoods lopen naar mn werk

je moet eens zien hoeveel er in de winter met smalle goedkope bandjes rondrijden

kun je de eigen auto wel voor mekaar hebben, maar de kans dat iemand jou ramt is ook heeel groot

heb er al te veel sleutelwerk in zitten om hem te laten verzieken door een ander :wors

het enige wat het je kost zijn 4 stalen velgen . . . die kosten ook 50 euro op de sloop.

want in de winter slijten je zomerbanden niet en in de zomer slijten je winterbanden niet

dus je banden gaan ook 2x zo lang mee als dat je 4 seizoenen op dezelfde banden rijdt.

@ klanderman

@sw_reijnders wrote:@trashmetal wrote:Als het echt te glad wordt ga ik wel fietsen of desnoods lopen naar mn werk

@ klanderman

oow dus als ik nu met velgen langs een bandeboer ga hoef ik niets te betalen??

volgens mij snap je hem niet helemaal

DAN ZAL IK NU TOCH 600 EU IN HANDEN MOETEN HEBBEN OM AF TE REKENEN TOCH??

en die heb ik niet, net als velen met mij

op het einde zul je misschien wel net zo duur/goedkoop uitzijn

maar als het geld er niet is, is het er NIET

als ik moet kiezen tussen elke dag een fantsoenlijk bord eten voor mn neus

of winterbanden dan is bij mij de keus gauw gemaakt ;)

en zo zijn er hier wel meer, ben niet alleen

@sw_reijnders wrote:@trashmetal wrote:Als het echt te glad wordt ga ik wel fietsen of desnoods lopen naar mn werk

@ klanderman

oow dus als ik nu met velgen langs een bandeboer ga hoef ik niets te betalen??

volgens mij snap je hem niet helemaal

DAN ZAL IK NU TOCH 600 EU IN HANDEN MOETEN HEBBEN OM AF TE REKENEN TOCH??

en die heb ik niet, net als velen met mij

op het einde zul je misschien wel net zo duur/goedkoop uitzijn

maar als het geld er niet is, is het er NIET

als ik moet kiezen tussen elke dag een fantsoenlijk bord eten voor mn neus

of winterbanden dan is bij mij de keus gauw gemaakt ;)

en zo zijn er hier wel meer, ben niet alleen

@Klanderman wrote:Gewoon een keer in een auto rijden met winterbanden en als je dan nog niet overtuigd bent dan is er iets goed mis met je..... ;)

Eerst dacht ik ook; wat een onzin..

Beetje schuiven was af en toe leuk, en gelukkig 9 van de 10 keer was het te corrigeren.

Vorig jaar ben ik es meegereden met iemand die winterbanden hebt, en JA je merkt het zeker.

Ik moet zeggen dat ik nu ook opzoek ga naar winterbandjes :)

@Klanderman wrote:Gewoon een keer in een auto rijden met winterbanden en als je dan nog niet overtuigd bent dan is er iets goed mis met je..... ;)

Eerst dacht ik ook; wat een onzin..

Beetje schuiven was af en toe leuk, en gelukkig 9 van de 10 keer was het te corrigeren.

Vorig jaar ben ik es meegereden met iemand die winterbanden hebt, en JA je merkt het zeker.

Ik moet zeggen dat ik nu ook opzoek ga naar winterbandjes :)

Even.. nog een aanvulling. Op hetwerk rijd ik erg veel km per jaar met de volvo van de zaak. Nu rijd ik daarmee altijd met winterbanden. En wat ik merk aan die winterbanden is dat wanneer het gesneeuwt heeft dat het wel degelijk verschil maakt, op het moment dat er gestrooid is of warmer word en de sneeuw begint te smelten.

Heb ik met die volvo ontzettend veel moeite om op te trekken en krijg ik toch last van schuiven en slippen bij stoplichten. Terwijl als ik dat vergeijk met mijn astra met zomerbandjes dat het verschil eigenlijk nul komma nul is. En nu liggen daar toch echt niet van die goedkoppe bandjes op die volvo.

Terug
Naar boven