• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

Kwa kosten zie ik dus nogsteeds niet hoe mensen bandjes en velgjes voor 300 euros kunnen vergelijken met iedereen die dan ineens voor dat geld geen winterbanden + velgen kan halen. Want iedereen zegt ff op marktplaats kijken. Jahh oke. leuk enzo maar eeh jullie rijden vermoedelijk dus allemaal op 13 14 of 15 inch velgjes. Met paar winterbandjes waar een merk zomerband al bijna net zo goed presteerd.

En voor degene die op 16 inch moeten rijden ben je toch voor een goede winterband al zon 100 euro kwijt per band. En dan nog velgjes.

Ik heb winterbanden en rijd geen winter meer zonder :)

reden:

166399_118870074848812_100001774605202_125170_2923510_n.jpg

Resultaat na ontwijkactie op een A4 waar 5cm sneeuw op lag.. Met winterbanden had ik de auto nog kunnen redden. Helaas had ik de astra toen net, en nog de zomerbanden erop..

Ik heb met de corsa's ook altijd wintersets gehad en gebruikt. rijd gewoon eens stuk fijner. en geeft je ook meer controle mocht je echt een glijer maken. ABS/TC/ESP helpen namelijk geen ene fuck als je banden geen grip krijgen

met de OPC is het inderdaad ff wat duurder. (minimaal 16") maar heb hier op het forum een mooi setje velgen gekocht waar al 2 winterbanden bij zaten :)

Ik heb winterbanden en rijd geen winter meer zonder :)

reden:

166399_118870074848812_100001774605202_125170_2923510_n.jpg

Resultaat na ontwijkactie op een A4 waar 5cm sneeuw op lag.. Met winterbanden had ik de auto nog kunnen redden. Helaas had ik de astra toen net, en nog de zomerbanden erop..

Ik heb met de corsa's ook altijd wintersets gehad en gebruikt. rijd gewoon eens stuk fijner. en geeft je ook meer controle mocht je echt een glijer maken. ABS/TC/ESP helpen namelijk geen ene fuck als je banden geen grip krijgen

met de OPC is het inderdaad ff wat duurder. (minimaal 16") maar heb hier op het forum een mooi setje velgen gekocht waar al 2 winterbanden bij zaten :)

Tja, ik heb 't meegemaakt vorig jaar december, bij het inrijden van een parkeergarage, ik(met winterbanden) kon nog met gebruik van abs naar beneden rijden... maar toen ik er uit wilde kwam er een ander naar beneden op zomerbanden en die schoof tegen het middenpilaar aan en daarna tegen mij aan. zijn zijkant lag in elkaar, ik n koplampje stuk.

Tja, ik heb 't meegemaakt vorig jaar december, bij het inrijden van een parkeergarage, ik(met winterbanden) kon nog met gebruik van abs naar beneden rijden... maar toen ik er uit wilde kwam er een ander naar beneden op zomerbanden en die schoof tegen het middenpilaar aan en daarna tegen mij aan. zijn zijkant lag in elkaar, ik n koplampje stuk.

Ik zie het dan wel.....

Iedereen roept wel zo mooi dat je er snel bij moet zijn, omdat ze anders uitverkocht zijn. Maar das onzin.

De meeste mensen hebben vorig jaar en dat jaar er voor nieuwe banden gekocht. Die hoeven nu dus geen banden meer te kopen. En als ze het zelfde aantal in voorraad houden dan is er niets aan de hand.

Durf te wedden dat heel wat grossiers banden over gaan houden.

Mocht het straks weer zo sneeuwen dat er weel een laag sneeuw ligt, pas dan schaf ik wat aan. Mooi via mn werk, mooi goedkoop. Velgen in overvloed en een setje banden tegen die tijd aanschaffen moet ook geen probleem zijn

Ik zie het dan wel.....

Iedereen roept wel zo mooi dat je er snel bij moet zijn, omdat ze anders uitverkocht zijn. Maar das onzin.

De meeste mensen hebben vorig jaar en dat jaar er voor nieuwe banden gekocht. Die hoeven nu dus geen banden meer te kopen. En als ze het zelfde aantal in voorraad houden dan is er niets aan de hand.

Durf te wedden dat heel wat grossiers banden over gaan houden.

Mocht het straks weer zo sneeuwen dat er weel een laag sneeuw ligt, pas dan schaf ik wat aan. Mooi via mn werk, mooi goedkoop. Velgen in overvloed en een setje banden tegen die tijd aanschaffen moet ook geen probleem zijn

Ik heb gisteren mijn winterbanden besteld met stalen velgen dit om mijn lichtmetaal netjes te houden.Mijn vrouw rijd voor 70 procent met onze auto en die heeft verleden jaar veel last gehad met zomerbanden in de winter.Ze kon de straat niet uikomen regelmatig omdat hier in de bebouwde kom niet gestrooit word.Ik vindt het gewoon veiliger om er een winterband op te gooien zeker omdat ikregelmatig naar Duitsland ga en daar zijn ze gewoon verplicht.

Ik heb gisteren mijn winterbanden besteld met stalen velgen dit om mijn lichtmetaal netjes te houden.Mijn vrouw rijd voor 70 procent met onze auto en die heeft verleden jaar veel last gehad met zomerbanden in de winter.Ze kon de straat niet uikomen regelmatig omdat hier in de bebouwde kom niet gestrooit word.Ik vindt het gewoon veiliger om er een winterband op te gooien zeker omdat ikregelmatig naar Duitsland ga en daar zijn ze gewoon verplicht.

Ik rij al ruim 7 jaar met winterbanden en zomerbanden

Alle buren verklaarden mij voor gek met dat bandenwisselen ,

Maar ik kon zonder eerst te Hoeven sneeuwschuiven vertrekken met een dik pak sneeuw.

Ik rij al ruim 7 jaar met winterbanden en zomerbanden

Alle buren verklaarden mij voor gek met dat bandenwisselen ,

Maar ik kon zonder eerst te Hoeven sneeuwschuiven vertrekken met een dik pak sneeuw.

Ik heb ze dit jaar ook gekocht en heb ze van het weekend onder men astra Sports Tourer gelegd, ik hoorde niks anders dan lof hier over dat ik het zelf ook wilde proberen. dus ik zit nu te wachten op de eerste sneeuwvlokken!! Tziet er wel niet uit met zen hoge banden en stalen velgen, maar liever een stalen velg in de soep dan men alluminium.

2mzioet.jpg

69i6fb.jpg

1zeypop.jpg

Ik heb ze dit jaar ook gekocht en heb ze van het weekend onder men astra Sports Tourer gelegd, ik hoorde niks anders dan lof hier over dat ik het zelf ook wilde proberen. dus ik zit nu te wachten op de eerste sneeuwvlokken!! Tziet er wel niet uit met zen hoge banden en stalen velgen, maar liever een stalen velg in de soep dan men alluminium.

2mzioet.jpg

69i6fb.jpg

1zeypop.jpg

@JoSchaap wrote:klap er gewoon een setje kekke wieldoppen tegenaan! :)

Dan vind ik hem er zo goedkoop uitzien om de één of ander reden :p. Nu zie je dat er winterbanden onderstaan en dat ie niet altyd op dat lelijke staal rijdt :D Dus de wieldoppen laat ik er af

@JoSchaap wrote:klap er gewoon een setje kekke wieldoppen tegenaan! :)

Dan vind ik hem er zo goedkoop uitzien om de één of ander reden :p. Nu zie je dat er winterbanden onderstaan en dat ie niet altyd op dat lelijke staal rijdt :D Dus de wieldoppen laat ik er af

of gewoon van die pandabeer wieldoppen van de halfords.

Automobiles574.jpg

*edit dat was de velg, bedoelde uiteraard deze*

images

Dan is het ook wel duidelijk dat dat niet je gewone wiellen zijn _O-

Terug
Naar boven