• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

Ik zou niet eens een auto willen zonder trekhaak.....laat ik het anders formuleren, ik wil nooit zonder trekhaak zitten. Dus op m'n dagelijkse auto zal er altijd eentje zitten.

Kan nu wanneer ik zelf wil iets doen met aanhangers/fietsendragers en ben dan niet afhankelijk van iemand anders. Nu dus weer voor m'n schoonouders een kast vervoeren, en zo doe ik iedere maand wel iets met een aanhanger...

Ik zou niet eens een auto willen zonder trekhaak.....laat ik het anders formuleren, ik wil nooit zonder trekhaak zitten. Dus op m'n dagelijkse auto zal er altijd eentje zitten.

Kan nu wanneer ik zelf wil iets doen met aanhangers/fietsendragers en ben dan niet afhankelijk van iemand anders. Nu dus weer voor m'n schoonouders een kast vervoeren, en zo doe ik iedere maand wel iets met een aanhanger...

Mag 1500 trekken..

Voor mijn werk heb ik meestal tussen de 10.000 en 40.000kg achter het voertuig hangen...

Willem

Hmm, ik heb voor m'n werk een paar maanden geleden het technisch archief verhuisd...vond mezelf heel wat met een treingewicht van 7 ton op BE-rijbewijs....valt toch een beetje in het niets als je kijkt naar wat die vrachtwagens mogen meenemen...

Mag 1500 trekken..

Voor mijn werk heb ik meestal tussen de 10.000 en 40.000kg achter het voertuig hangen...

Willem

Hmm, ik heb voor m'n werk een paar maanden geleden het technisch archief verhuisd...vond mezelf heel wat met een treingewicht van 7 ton op BE-rijbewijs....valt toch een beetje in het niets als je kijkt naar wat die vrachtwagens mogen meenemen...

7500kg is het treingewicht van onze BE Combi, daarboven zou je ook een Chauffeurs Diploma moeten hebben..

Willem

7500kg is het treingewicht van onze BE Combi, daarboven zou je ook een Chauffeurs Diploma moeten hebben..

Willem

Dat heb ik er zat zien doen, dan gaan ze zo langzaam dat ze alsnog vast komen te zitten...

ik gebruik de Winterslofjes eigenlijk alleen wanneer ze echt nodig zijn!!

En dan is het VERSCHIL echt Overweldigend.

Willem

Helaas is de sneeuw dit jaar uitgebleven, dus ik heb nog nooit winterbanden gevoeld in de zomer. Een BE-combi mag (dacht ik) tot 7 ton toch? Want zowel het trekkend voertuig als het getrokken voertuig mag maximaal 3500 kg weten?

Ik vond het wel stoer om eens tegen die grens aan te zitten.

Heb vorige jaar zeer vaak vast gestaan maar dan niet met me luxe wagen.

Vrachtwagen vol gaat het goed leeg drama van niet op een drempel komen tot het weg geleiden van me trekker naar geparkeerde auto,s .

kom je op je adres los je wil je weg rijden vergeet het maar je staat op ijs

Een ervaring:

Vorig jaar in de sneeuw bij nijmegen met mn mercedes (280SE) stapvoets op de snelweg gereden (misschien 15 km per uur). Toch ineens een spin van 360 graden gemaakt.

Nadelen: achterwielaandrijving en misschien toch ook dat ik op zomerbanden reed.....

Je probleem is die 15km/u geweest, je kan beter iets harder rijden (als je een automaat heb, schakelt ie een trap verder en is er minder trectie bij geringe gaspedaal beweging...

had je een handbak (zeldzaam in een 280S / SE / SEL) dan kun je zelf een stapje verder zetten waardoor er minder heftig word gereageerd door de aangedreven wielen.

Grootste fout is vooral TE LANGZAAM rijden in de sneeuw, met iets meer snelheid is reageren (zowel sturen remmen als accelereren) over het algemeen makkelijker..

Willem

ik zal je zeggen, met veel regenweer en een buitentemperatuur van tussen de 5 en 10 graden, dan doen mijn winterbanden het veel beter als de zomer banden. veel meer grip op de weg. bij rotondes merk je vooral dat je sneller door de bocht kunt zonder grip te verliezen.

Terug
Naar boven