• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

Reed gisteren ook voor het eerst met m'n winterbanden op sneeuw/ijs.

Met wegrijden nog wel een beetje wielspin, maar met remmen en sturen echt veel grip! Ben ook erg blij met m'n Vredesstein Snowtrac2!

Was weer een leuke dag vandaag. Iedereen langzaam rijden en slippen terwijl ik gewoon makkelijk met 50 km/h door kon rijden. Ook kan ik gewoon op dezelfde manier blijven remmen zoals met zomerbanden zonder sneeuw. Met zomerbanden zou ik in bochten snel gaan glijden. Met winterbanden kan ik gewoon superveel gas geven in bochten (je spint dan even maar daarna meteen weer grip).

Alle sukkels met zomerbanden: blijf a.u.b. van de linkerbaan op de snelweg of rijd dan tenminste geen 30 km/h.

Ik stond er zelf ook echt van te kijken!

En dan heb ik sinds novemer al redelijk wat milimeters rubber weg gereden.

Maare snelle bochten op sneeuw/ijs begin ik niet aan, mijn kromme draagarm staat me nog goed in het geheugen

Idd met wegrijden nog wiel spin, al zoek ik dat vaak zelf op :angel

Me automaat heeft ook een winterstand maargoed die laat ik lekker voor wat het is.

Maar wat is het heerlijk droog op de weg vandaag!!

Ik was weer stevig de Dupe van de Figuren die niet durven rijden Gloeiende.

Alleen maar slakken op de Weg die niet durven rijden, rijden 30 op een f*cking Schoon rijspoor!!!!

Mensen Lever dat rijbewijs in, of ga de weg niet op als je niet durft!!!!

Ik heb wel mijn nieuwe Truckje in de sneeuw kunnen proberen, zitten rondom M&S banden onder met ijsvlok (mag er dus zelfs mee in Scandinavie rijden), maar jemig wat een Grip, daar konden de toyo M&Sjes (zonder ijsvlok) op mijn vorige truck niet tegenop...

leuk bij stoplichten Links gaan staan, en Pedaal tot de bodem bij groen en gewoon GEEN wielspin!!, (je moet die amoelwerkjes zien van de stropdassen in hun dure karren met allerlij veilgheids systemen en winterbanden) t apparaat rijdt gewoon alsof je op asfalt rijdt, ook met sturen bovengemiddeld, waar personenkarretjes rechtdoor gingen ging de Atego gewoon de hoke om.. niet normaalll... had ik niet verwacht, de Sneeuw hier in den haag was wel extreem droog, en tussen de 3 en 5 cm dik..

Ook de Combo weer zonder problemen gereden in de sneeuw, de Snowtrack's (snowtrack 3 op de vooras, en snowtrack 2 op de achteras bijde op minimaal 7,5mm profiel)

Ben benieuwd wat de Vec doet, ga ik morgen eens proberen..

Vriest hier volgens de Computer -11

Willem

Heb 2e hands setje. Maar leg ze er alleen onder als ik de bergen in ga. Helaas dit jaar niet :(

Gewoon rustig rijden. Af en toe beetje remmen om mbv de abs te checken hoe glad t is (of gasgeven en kijken wanneer de esp t opgeeft)

gepost vanaf mn telefoon

Nou Willem,

Ik reed vanmiddag op besneeuwde snelwegen en daar stoven ze met toch voorbij met hun winterwielen :fy1 :fy1 :fy1

Ik blijf zeggen dat winterbanden zorgen voor schijnveiligheid.

Vooral die grote auto's (SUV enz.) wat een klootviolen. Brengen hun en anderen in ernstig gevaar met hun verkeersgedrag !!!

Rik :sleeping

Ik ga zeker niet over de Schreef, maar 20 rijden waar je makkelijk!! 50 kan rijden, nee, daar kan ik met mijn pet niet bij..

Ik zeg dan weer Artikel 5: Onnodig gevaar of hinder veroorzaken..

Ik heb echt nog NOOIT Brokken gemaakt in de sneeuw of met ijzel, bij het laatste kan het nog wel gebeuren omdat dat Verschrikkelijk verraderlijk is...

Ik rijdt wel door, maar weet wel waar ik mee bezig was...

Collega had weer een Lease Audi in de Kont van de Sprinter 518CDI (5,5tonner), die had inderdaad last van Waanveiligheid...

Gewoon plakken achter een Bestelbus (op Truck Kenteken), met M&S bandjes, totdat mijn Collega in de remmen moest, Bots, Zoonne grote Deuk Jonguh!!

Willem

heb de winters nu ook onder de Crombo zitten:

Winterausstattung.jpg

Winterausstattung-1.jpg

WinterausstattungundWeissentur.jpg

Willem

Wat KadAstra-EF en wim-v6 aangeven is idd een grote ergenis, ben zelf zo'n gek zonder winterbanden maar als ik niet normaal kan rijden in de sneeuw dan laat ik hem wel staan of zorg ik dat ik niet tot hinder ben op de openbare weg.

Gelukkig kan ik 9 van de 10 keer fatsoenlijk met het verkeer meekomen met slecht weer, maar helaas heb je van de overmoedigde mensen (met winterbanden) die dan ook nog graag de maximumsnelheid willen overschrijden of het nog steeds nodig vinden om op het laatste moment te remmen op een kruizing...

...in het ergste geval zitten ze te bumperkleven.

hier in friesland zaten we gister ineens in een 10cm sneeuw . lag al wat toen we weg gingen , maar onderweg ging het los .

gewoon rustig rijden , maar toch ontkwam het me even op een rotonde ondanks de winterbanden , toch net wat te snel 3/4 de rotonde om en daar voelde ik de kont gaan van de station , dus meteen tegensturen en trok hem weer mooi recht , zo mooi dat mijn vriendin er niks van merkte hahaha

gistermiddag even een stukje geprobeerd met mijn corsa A gewoon op zomerbandjes met zeer veel profiel en dan kun je in de sneeuw toch wel het verschil merken hoor , je hebt weinig tot niks te vertellen en bij het opdraaien van de oprit door een bult sneeuw ploegen , maar wel vast terwijl ik er eerder op de dag met de astra op winterbanden zo doorheen reed .

ik laat de corsa maar lekker staan momenteel , want met de huidige temperaturen en vooruitzichten is die witte rommel nog lang niet weg :(

hoef je niet goed voor te kijken hoor.. ook het dashboard is gelijk, deurpanelen zijn gelijk aan een 5deurs Corsa etc etc

Ook de motorruimte is gelijk, vandaar dat zo de 1.6 16klepper erin kon.

Tis wel een Luxe Corsa hoor, deze Combo heeft origineel:

- Electrische Ramen

- 2x Airbag (L+R)

- Stoelhoogte verstelling links

- Centrale Deurvergrendeling met Safelock

- Getint glas

- Stuurbekrachtiging

- Dashboard kast lampje

Willem

Eigenlijk gewoon niet klagen al heb je winterbanden en meen je dat je gewoon 50 moet rijden en er rijd imand voor je die rijd 30 laat die gewoon rijden zoals die wil in de sneeuw. En als er bij mij dan van die figuren zijn zoals wim die perse voorbij moeten rijd voorbij ik zie jullie bij de eerstvolgende landtaarnpaal of boom wel weer.

En ja heb het al zo vaak gezien zelf ik rijd nog met winter of zomerbanden gewoon rustig en niet omdat je 50 mag en mijn voorganger dat doet ook 50. Gisternacht auto geparkeerd op sneeuw -18 en raad eens mn winterbanden warin ineens net zo slecht als zomerbanden met sneeuw eraanvast gevroren.

En vooral degene zoals wim en wellicht menig andere die menen dat de voorganger te langzaam rijd zijn een gevaar op de weg. Menen dat je met dit weer harder moet dan je voorganger is gewoon iets wat wil zeggen dat je zelf geen geduld hebt dus ook eigenlijk niet op de weg thuis hoort.

Voor de duidelijkheid, niet verkeerd naar jouw combo toe natuurlijk.

Het viel mij alleen op :D Had nooit eerder een combo fatsoenlijk bekeken :D

Ik rij met winter banden puur voor extra veiligheid. Maar je extra veiligheid heb je wel alleen maar als je aanpast aan de weersomstadigheden. Hoe vaak ik niet mensen hoor praten ik heb winter banden geen probleem bla bla. Dat zijn de mensen die denken dat ze met winter banden gewoon kunnen rijden zoals in de zomer. Maar helaas komen die mensen vaak op de koude koffie. Maar het is wel zo dat je met winterbanden beter kunt door rijden, waar zomerbanden beginnen te slippen kun je met

winterbanden gewoon rustig door rijden.

Ik merk wel degelijk verschil met grip en vooral remweg van zomerband en winter band. Maar ook met mijn winter banden

glij ik hier op somige stukken in de straat. Is gewoon een komplete ijsbaan.

Winterbanden zijn alleen een extra veiligheid als men aanpast naar de weersomstandigheden. Dus snelheid aanpassen,

afstand aanpassen, anders remmen.

haha, ja tis een Corsa-B met bakkie, dat kan je zien er zit in de B stijlen ook een hughe ass lasnaad

Willem

Ik MOET er niet voorbij, ik zal hiervoor geen onveilige situaties veroorzaken, maar in mijn ogen kan je op SCHOON wegdek gewoon normale snelheid rijden, maar loop me dan wel het leplazerus te vervelen, en me te ergeren in verband met de onnodige tijd verspilling.

Zo ontstaan die onnodige files ook, puur omdat mensen niet DURVEN te rijden!!!

Je moet om Veilig te rijden met GEPASTE snelheid rijden, en dus niet zo langzaam dat je 4x vast komt te staan GLOEIENDE!!!

Willem

Was weer een leuke dag vandaag. Iedereen langzaam rijden en slippen terwijl ik gewoon makkelijk met 50 km/h door kon rijden. Ook kan ik gewoon op dezelfde manier blijven remmen zoals met zomerbanden zonder sneeuw. Met zomerbanden zou ik in bochten snel gaan glijden. Met winterbanden kan ik gewoon superveel gas geven in bochten (je spint dan even maar daarna meteen weer grip).

Alle sukkels met zomerbanden: blijf a.u.b. van de linkerbaan op de snelweg of rijd dan tenminste geen 30 km/h.

@wim-v6: Op schoon wegdek kan je misschien normale snelheid rijden. Maar hoe schoon het wegdek ook kan zijn,

ik zou niet graag tegen 70km/u over een onvoorziene ijsplek beginnen slippen. Iets wat met dit weer toch niet

ondenkbaar is? :-)

Ik heb gisteren ook 40 gereden op een baan van 90 en ik heb winterbanden :thumb .

En ookal ben ik erg tevreden met de grip van mijn winterbanden, als je plots moet remmen heb ik toch graag wat extra speling

met dit weer ;) .

Van de brug gisteren ook, iedereen weet dat het op een brug extra glad kan zijn.

Vlak daarachter lag dan nog eens een scherpe bocht dus ik rij daar gewoon even 30.

En er zat iemand vanachter wat te kort bij naar mijn goesting, maar zoiets is dan niet mijn probleem.

Bij mij is het trouwens ook de 1ste keer dat ik in sneeuw rijd met mijn wagen, dus ik ben ook niet gewend wat mijn wagen doet in de sneeuw.

Terug
Naar boven