• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koplampsproeiers vectra b.

nu een grijze ;)

en ja dat zag ik maar hij gaat via een stekker in het dash maar is dat noodzakelijk of is dat gewoon bij een orginele kabelboom.

Erwin

dat is een van die grote stekkers achter het kapje bij je linker voet (links van koppelings pedaal)

die verbinden de grote kabelboom, die stekker zie je overal terug komen in TIS

nu een grijze ;)

en ja dat zag ik maar hij gaat via een stekker in het dash maar is dat noodzakelijk of is dat gewoon bij een orginele kabelboom.

Erwin

oke top!

daar zit ie bij mij dus niet bij want mid is niet orgineel en de tank met niveau metertje ook niet!

dus ff kabeltje trekken maar is er maar 1 extra en dan werkt alles goed!

Erwin

dat is een van die grote stekkers achter het kapje bij je linker voet (links van koppelings pedaal)

die verbinden de grote kabelboom, die stekker zie je overal terug komen in TIS

oke top!

daar zit ie bij mij dus niet bij want mid is niet orgineel en de tank met niveau metertje ook niet!

dus ff kabeltje trekken maar is er maar 1 extra en dan werkt alles goed!

Erwin

ja dat snap ik nog niet helemaal wat die schakelaar heeft een min en een draad naar de mid? is dat genoeg dan? stuurt die mid daar stroompies heen?

Erwin

ja dat snap ik nog niet helemaal wat die schakelaar heeft een min en een draad naar de mid? is dat genoeg dan? stuurt die mid daar stroompies heen?

Erwin

Erwin, Bas,

Om even een stoffig toppic te mogen pikken: ik ben bezig met een setje van een Omega B. Heb alles uit t schema gevonden op de GrijsGroene draad na. Draad die op positie 5 van het relais gaat. In het schema van de wisser gaat deze naar tekening 438 (zie eerste plaatje) welke ik in het 2e plaatje alleen kan volgen naar een andere draad.

Kunnen jullie duidelijkheid geven of deze draad aangesloten moet worden en zo ja waar?

Thanx and greetz EMiel

UqC1Y2.jpg

vCdUXo.jpg

Erwin, Bas,

Om even een stoffig toppic te mogen pikken: ik ben bezig met een setje van een Omega B. Heb alles uit t schema gevonden op de GrijsGroene draad na. Draad die op positie 5 van het relais gaat. In het schema van de wisser gaat deze naar tekening 438 (zie eerste plaatje) welke ik in het 2e plaatje alleen kan volgen naar een andere draad.

Kunnen jullie duidelijkheid geven of deze draad aangesloten moet worden en zo ja waar?

Thanx and greetz EMiel

UqC1Y2.jpg

vCdUXo.jpg

mijn tis doet het even niet (64bit)

en op je foto's zie ik geen fluit eerlijk gezegd :)

niet dat ik je niet wil helpen, maar wellicht hogere resolutie foto?

mijn tis doet het even niet (64bit)

en op je foto's zie ik geen fluit eerlijk gezegd :)

niet dat ik je niet wil helpen, maar wellicht hogere resolutie foto?

Nha probleem van mijn TIS: via Citrix server en t web. Kan dus alleen print screen maken. Op zich is het 1e plaatje t zelfde als die van jouw, daar komt dan ook die 438 draad in voor (links boven in).

De 2e printscreen kan ik niet duidelijk krijgen: TIS verhouding staat op 30-70 en als ik in t plaatje meer in zoem om tekst duidelijker te krijgen, zie je t schema niet meer :???:

Als het niet lukt met TIS wacht ik wel ff...of denk je dat het heel lang gaat duren :vertag

-offtopic hoe is het gegaan met je bak?

Greetz Emiel

Terug
Naar boven