• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppakking alweer gesneuveld

Heb een paar dagen terug een C20XE gehaald bij iemand van het forum. Koppie gaat over naar m'n huidige motor. En wil dan langzaam aan beginnen met "upgrades" richting een turbo'tje... Kortom; door naar een C20XET...

Wat sowieso in mijn lijstje voor komt;

* Andere zuigers (lagere compressie, al is dit misschien niet nodig?)

* Intercooler

* Turbo-lader

* Grotere radiateur (heb ik klaar liggen, van een Astra GSi)

* Oliekoeler (alleen slangen nog nodig)

Maar volgens mij vergeet ik nog een hoop...

Garagehouder heeft voorgesteld dat ik zelf het grote werk doe aan m'n reparatie, voornamelijk om te leren en uren te besparen :) Dus het duurt nog eventjes voordat ik m'n auto weer rijdend heb :P

Heb een paar dagen terug een C20XE gehaald bij iemand van het forum. Koppie gaat over naar m'n huidige motor. En wil dan langzaam aan beginnen met "upgrades" richting een turbo'tje... Kortom; door naar een C20XET...

Wat sowieso in mijn lijstje voor komt;

* Andere zuigers (lagere compressie, al is dit misschien niet nodig?)

* Intercooler

* Turbo-lader

* Grotere radiateur (heb ik klaar liggen, van een Astra GSi)

* Oliekoeler (alleen slangen nog nodig)

Maar volgens mij vergeet ik nog een hoop...

Garagehouder heeft voorgesteld dat ik zelf het grote werk doe aan m'n reparatie, voornamelijk om te leren en uren te besparen :) Dus het duurt nog eventjes voordat ik m'n auto weer rijdend heb :P

Weer even een kleine update...

Aan de kop was geen zichtbare schade te zien wat betreft scheuren, ook de koppakking zag er nog netjes uit. Dus ben bang dat het aan het onderblok ligt ipv aan de kop.

Hoe groot is de kans dat dit het geval is? En mocht het toch zo zijn, heeft een van jullie toevallig een onderblok over?

Weer even een kleine update...

Aan de kop was geen zichtbare schade te zien wat betreft scheuren, ook de koppakking zag er nog netjes uit. Dus ben bang dat het aan het onderblok ligt ipv aan de kop.

Hoe groot is de kans dat dit het geval is? En mocht het toch zo zijn, heeft een van jullie toevallig een onderblok over?

Kop kan gescheurt zijn inwendig...AFPERSEN dus.

Maar kan ook oude olie zijn wat in je koelvloeistof gekomen is. Goed spoelen dus...

Kop kan gescheurt zijn inwendig...AFPERSEN dus.

Maar kan ook oude olie zijn wat in je koelvloeistof gekomen is. Goed spoelen dus...

@Fearless wrote:Kop kan gescheurt zijn inwendig...AFPERSEN dus.

Oude resten kunnen het niet zijn... Er zat daarvoor teveel rotzooi in het tankje...

Ik ga er vanuit dat het onderblok heel is, en laat ik gewoon de kop van het andere blokkie vlakken en gooi ik de oude kop, leeg, weg...

@Fearless wrote:Kop kan gescheurt zijn inwendig...AFPERSEN dus.

Oude resten kunnen het niet zijn... Er zat daarvoor teveel rotzooi in het tankje...

Ik ga er vanuit dat het onderblok heel is, en laat ik gewoon de kop van het andere blokkie vlakken en gooi ik de oude kop, leeg, weg...

Kan opzich ook... Ach, misschien dat ik hem leeg haal en er een tafel van maak, beetje laswerk doet wonderen :P Uiteraard met een glasplaat erop :)

Terug
Naar boven