• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppakking

Het is ook erg veel sludge,maar een zachte rijstijl amper warm worden en dat erg lange tijd kan zoiets tot gevolg hebben.

Zo een avond sleutelen en ik heb de kop er af.

4de en de 5 de cilinder vol koelvloeistof.

2iuuq3b.jpg

Nu een koppakking en dan kan hij weer in mekaar.

Gelukkig is de kop niet krom.

O en iedereen bedankt voor de info.

Gr Mark

Het is ook erg veel sludge,maar een zachte rijstijl amper warm worden en dat erg lange tijd kan zoiets tot gevolg hebben.

Zo een avond sleutelen en ik heb de kop er af.

4de en de 5 de cilinder vol koelvloeistof.

2iuuq3b.jpg

Nu een koppakking en dan kan hij weer in mekaar.

Gelukkig is de kop niet krom.

O en iedereen bedankt voor de info.

Gr Mark

hoe weet je of de kop niet krom is?

altijd late vlakken, kost je 5 tientjes extra maar weet je zeker dat je geen 2de keer de zaak uit elkaar kan schroeven in ene dag tijd

hoe weet je of de kop niet krom is?

altijd late vlakken, kost je 5 tientjes extra maar weet je zeker dat je geen 2de keer de zaak uit elkaar kan schroeven in ene dag tijd

Als de motor niet heet is geweest is de kop niet krom!

Dat waren toen nog degelijke gemaakte koppen, tegenwoordig met die aluminium koppen is het wel aan te raden om ze te vlakken !

dat kun je pas bevestigen als je de oorzaak van de lekek koppakking hebt kunnen achterhalen

ik zou het zeker voor het onzeker nemen iig

Als de motor niet heet is geweest is de kop niet krom!

Dat waren toen nog degelijke gemaakte koppen, tegenwoordig met die aluminium koppen is het wel aan te raden om ze te vlakken !

dat kun je pas bevestigen als je de oorzaak van de lekek koppakking hebt kunnen achterhalen

ik zou het zeker voor het onzeker nemen iig

Ik heb er een rvs rij met een lampe eracht langs gehaald.

En waar hij iets los kwam heb ik een voelermaatje de kleinste er tussen gedaan.

En die kon ik er niet onder van daan trekken.

Dat zei een buurman van mij .Doet veel met oltimer blokken.

Ik laat hem er morgen nog even naar kijken.

gr mark

Ik heb er een rvs rij met een lampe eracht langs gehaald.

En waar hij iets los kwam heb ik een voelermaatje de kleinste er tussen gedaan.

En die kon ik er niet onder van daan trekken.

Dat zei een buurman van mij .Doet veel met oltimer blokken.

Ik laat hem er morgen nog even naar kijken.

gr mark

Gewoon ff laten vlakken als doe je maar om meer koppel te krijgen...

Als de hoonstrepen nog in de cil zitten en je blok ziet der nog goed uit,zou je misschien de kop ff kunnen laten nakijken:

kleppen opnieuw inschuren

geleiders ff controleren

nieuwe klepsteel rubbers derop.

Kun je der weer jaren tegenaan,en die CIH zijn niet de echte koppakking killers.

Als ik jou was zou ik de nokkenas eens nakijken..Vermoedelijk heeft die wat met de koppaking te maken.

Maar een kop vervangen kost net zoveel als een motor met ombouw,had je misschien niet beter een 30E of iets in die geest der in kunnen hangen,was je voor plus minus hetzelfde klaar geweest en had je toch wat meer power gehad,en een motor ombouw vind ik persoon fijner werk als zo,n koppakking vervangen,maar das ieder zijn eigen mening.

Gewoon ff laten vlakken als doe je maar om meer koppel te krijgen...

Als de hoonstrepen nog in de cil zitten en je blok ziet der nog goed uit,zou je misschien de kop ff kunnen laten nakijken:

geleiders ff controleren

Kun je der weer jaren tegenaan,en die CIH zijn niet de echte koppakking killers.

Als ik jou was zou ik de nokkenas eens nakijken..Vermoedelijk heeft die wat met de koppaking te maken.

Maar een kop vervangen kost net zoveel als een motor met ombouw,had je misschien niet beter een 30E of iets in die geest der in kunnen hangen,was je voor plus minus hetzelfde klaar geweest en had je toch wat meer power gehad,en een motor ombouw vind ik persoon fijner werk als zo,n koppakking vervangen,maar das ieder zijn eigen mening.

[rquote=1871001&tid=141452&author=GSE]Gewoon ff laten vlakken als doe je maar om meer koppel te krijgen...

geleiders ff controleren

Maar een kop vervangen kost net zoveel als een motor met ombouw,had je misschien niet beter een 30E of iets in die geest der in kunnen hangen,was je voor plus minus hetzelfde klaar geweest en had je toch wat meer power gehad,en een motor ombouw vind ik persoon fijner werk als zo,n koppakking vervangen,maar das ieder zijn eigen mening.[/rquote]

wat je zegt GSE klopt wel maar wat voor blok heb je dan ?

je kan er ook niet inkijken als je een ander koopt.

Nu weet die wel wat die heeft, maar zoals je al zei ieder zijn eigen mening ;)

Terug
Naar boven