• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koppakking

[rquote=1871001&tid=141452&author=GSE]Gewoon ff laten vlakken als doe je maar om meer koppel te krijgen...

Als de hoonstrepen nog in de cil zitten en je blok ziet der nog goed uit,zou je misschien de kop ff kunnen laten nakijken:

kleppen opnieuw inschuren

geleiders ff controleren

nieuwe klepsteel rubbers derop.

Kun je der weer jaren tegenaan,en die CIH zijn niet de echte koppakking killers.

Als ik jou was zou ik de nokkenas eens nakijken..Vermoedelijk heeft die wat met de koppaking te maken.

Maar een kop vervangen kost net zoveel als een motor met ombouw,had je misschien niet beter een 30E of iets in die geest der in kunnen hangen,was je voor plus minus hetzelfde klaar geweest en had je toch wat meer power gehad,en een motor ombouw vind ik persoon fijner werk als zo,n koppakking vervangen,maar das ieder zijn eigen mening.[/rquote]

wat je zegt GSE klopt wel maar wat voor blok heb je dan ?

je kan er ook niet inkijken als je een ander koopt.

Nu weet die wel wat die heeft, maar zoals je al zei ieder zijn eigen mening ;)

Wat een onzin,dat koppakingen oplossen,der zijn nog genoeg motoren van voor 1980 die nog met de eerste pakking doen...

Het lijkt erop dat de moer is los getrild.

Ik denk vast draaien en klaar.

Ik hoop niet dat er meer kapot is.

Maar ik moet wel de aandraai momenten hebben.

Heeft iemand die??

Mvg Mark

Wat een onzin,dat koppakingen oplossen,der zijn nog genoeg motoren van voor 1980 die nog met de eerste pakking doen...

Stel moer van de hydro,s los...gebeurt wel eens geen probleem,ff losdraaien en een center in de kop van de moer slaan,zodat ie weer stroef over de draad gaan...hydro,s afstellen ken je wel neem ik.

Het lijkt erop dat de moer is los getrild.

Ik denk vast draaien en klaar.

Ik hoop niet dat er meer kapot is.

Maar ik moet wel de aandraai momenten hebben.

Heeft iemand die??

Mvg Mark

Stel moer van de hydro,s los...gebeurt wel eens geen probleem,ff losdraaien en een center in de kop van de moer slaan,zodat ie weer stroef over de draad gaan...hydro,s afstellen ken je wel neem ik.

Ieder doet het op zijn manier maar ik doe het altijd zo:

Motor laten lopen stationair iets over de ketting hangen anders krijg je zo,n vetzooi overal van de olie spetters..

Hydro aandraaien totdat de speling weg is onder het lopen het getik moet afgelopen zijn,dan 2x een kwart slag vast (laat hier een paar seconde tussen zitten je motor slaat zowat af als je 1x een halve slag maakt) dan is het goed.

Sommige mensen kiezen voor 3 een kwart slag andere vinden als de speling tussen tuimelaar en stoter weg is al voldoende...Ieder moet het op zijn manier doen.

Motor moet lopen en de speling moet weg zijn,dan na eigen keuze 2 of 3x een kwart slag die moer vaster.

Ieder doet het op zijn manier maar ik doe het altijd zo:

Motor laten lopen stationair iets over de ketting hangen anders krijg je zo,n vetzooi overal van de olie spetters..

Hydro aandraaien totdat de speling weg is onder het lopen het getik moet afgelopen zijn,dan 2x een kwart slag vast (laat hier een paar seconde tussen zitten je motor slaat zowat af als je 1x een halve slag maakt) dan is het goed.

Sommige mensen kiezen voor 3 een kwart slag andere vinden als de speling tussen tuimelaar en stoter weg is al voldoende...Ieder moet het op zijn manier doen.

Motor moet lopen en de speling moet weg zijn,dan na eigen keuze 2 of 3x een kwart slag die moer vaster.

Terug
Naar boven