• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kwik Fit duur??

moet er wel bij zeggen dat ik dit doe als ik hem met de hand niet los krijg

aandraaien doe ik ook zo strak mogelijk met de hand

zelf geplaatste filters krijg ik ook meestal wel weer met de hand los

wel heb ik aardig wat gripkracht in de handjes

dat ligt voor ieder natuurlijk weer anders

Mario

@dion87 wrote:misschien krijg je wel 33pk erbij als de kwakfit het doet, is het daarom zo duur

De klant betaald alleen de pauzes van die gasten, dat is toch een eerlijke deal?

33pk is van de koffie trouwens.

Bij gebrek aan een oliefilterketting......een schroevendraaier er door heen rammen. Of een grote waterpomptang.

Soms moet je wel :vertag

hmmmzzz lidl olie. Binnenkort is ff testen in mn daily. Ding mag geen geld meer kosten, maar moet nog wel even netjes een oliewissel en een stel bougietjes :thumb

Ik doe het ook altijd zelf. is een zeer makkelijk klusje en heel goed te doen zonder een brug.

Ik gebruik loekker de stoeprand als brug king:

Hier een foto van mn gereedschap als het filter ERG VAST blijkt te zitten.

Maar ik draai hem er altijd ook met de hand en dan vast is vast en lekt nooit daar.

2ns8hur.jpg

Rik :)

Maar ik draai hem er altijd ook met de hand en dan vast is vast en lekt nooit daar.

pecies! :) Gewoon lekker met de hand vast doen. Gaat altijd goed en komt ie er ook weer normaal af ;)

Ik heb die lidl olie in mn corsa 1.4i en in de ouwe passat van mn zus en die lopen daar beide prima mee! Voor motoren die toch niet hard hoeven werken is dat spul gewoon prima.

Voor de Kadett GSI kocht ik wel altijd even een merkje. Meestal kroon 15w40. Ook niet heel duur en prima spul.

vergeet niet om even een nieuwe carterplug ring te halen als je een filter besteld

meestal lekker ze als je ze weer gebruikt

@mantadevil wrote:vergeet niet om even een nieuwe carterplug ring te halen als je een filter besteld

meestal lekker ze als je ze weer gebruikt

En dat wordt vaak vergeten (ook door mij)

haha ik wilde ook net zeggen.. Nog nooit 1 vervangen en nog nooit lekje gehad :)

Maar goed.. Het zijn natuurlijk de kosten niet en daardoor lekken kan zeker! :thumb

Ik ga ook niet bezuinigen op een ringetje van 21 cent, wil het wel in 1 keer goed doen.

Al zal een beetje olielekkage op de parkeerplaats niet echt opvallen het is al behoorlijk zwart van de olie van al die ouwe auto's die ik heb gehad, als ze ooit wat willen bouwen op die parkeerplaats mogen ze eerst de boel wel saneren :jerry :jerry

gewoon zelf doen ff een vierkant afwas teiltje halen een laagje zand oid erin en dan je oude olie erin laten vallen.goede zak erom en dan zo je kliko in flikkeren.

afgewerkte olie kun je gewoon een een ouwe bus doen en inleveren bij het goed(kringloop)

wel beetje om het milieu denken heren :thumb

Ik flikker m'n olieflessen met afgewerkte olie altijd in van die vuilnisbakken bij de bankjes in het park ;), maar tegenwoordig op de brug gewoon in het vat, kost een euro.

Ik doe de olie terug in de kan die de vorige keer gekocht is en dat gaat de grijze container in !

Milieu ????

ja, daarom was ik ook naar de gemeentewerf gegaan om het netejes in te leveren.

Moest ik 15 Euro betalen :swear :swear :swear :swear :swear :swear

terwijl ik al 298 Euro afvalstoffenheffing betaal.

Dus weer meegenomen en vanaf dat moment gaat alles wat niet in de groene mag IN DE GRIJZE !!

Zo :sleeping

Terug
Naar boven