• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

last van piepende remmen hoe kom ik hiervanaf?

ja zit alleen met een probleem van waar zou ik heengaan met me onderhoud wat ik niet zelf zou doen omdat er nogal wat word gezet en gedaan word bij de garage.

weet iemand hoe je dat uitzoekt welke garage de beste keuze is?

de meeste mensen hier uit de buurt zitten bij lathouwser den bosch

Zoals ik lees heb je niet veel ervanring met sleutelen.

En een onderhouds beurt is makelijk alleen als je niet weet of remblokken opzijn ofniet zou ik zelf niet er aan beginnen met olie vervangen enzo.

Ik zou et wel voor je kunnen doen de hele mikmak leer nu voor eerste automonteur dus dat moet dan wel allemaal goed komen

Kan je dan niet beter gewoon een hele onderhoudsbeurt uit voeren olie+filter, interieur filter,luchtfilter,benzine filter,bougies samen met de remmen?

Distributie?

heb pas 3 maanden de auto dus helaas kan ik niks hierover vertellen heb pas pookhoes en handremhoes vervangen er is denk ik weinig onderhoud gepleegd aan deze astra.

ik doe het liever zelf zo veel mogelijk des te meer geld in de pocket..

oke ik weet alleen niet persies hoe ik moet meten hoe ik mijn auto kan meten of zien of ze op zijn zijn hier misschien foto's ofzo van?

B6Crr.jpg

Zoek de verschillen, en wat betreft de schijf even voelen wat voor rand er aan zit en hoe deze eruit ziet zit er een dikke rand aan zou ik hem vervangen en zitten er allemaal kleine scheurtjes in zou ik ze ook vervangen.

weet je hoeveel KM de remmen nu al mee gaan?

Is alweer een tijd geleden dat ik remmen heb vervangen van een 1.6xel volgens mij is dat van jou iets anders maar met dit filmpje moet het meer dan goed komen.

Je woont nog al ver weg anders had ik je graag willen helpen

Bij een X1.6XEL remmen vervangen is niks aan heel goed zelf te doen met een beetje gezond verstand op internet heb je genoeg filmpjes staan deze bijvoorbeeld:

Let wel op bij deze meneer zit alles nogal los(eerst los gedraaid) bij jou zal het waarschijnlijk wat vaster zitten.

even op internet rond zoeken voor de onderdelen.

x16xel, is niet al te duur om alles te vervangen. Kijk maar eens op pkwteile.de/ profiteile.de

remschijf bremsscheibe

remblokjes= bremsbelag

Denk dat je voor 70 euro klaar bent als je het zelf doet.

Terug
Naar boven