• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

last van piepende remmen hoe kom ik hiervanaf?

oke ik zal gaan kijken mannen alvast bedankt voor alles is er ook zowiets als een opel of astra meeting in brabant ofzo?

Jazeker, we houden in de zomer een Opelmeeting in Breda.

Afgelopen zomer voor het eerst door RickR91, Trashmetal en mijzelf georganiseerd en het bleek een groot succes.

@Opeltje17 wrote:Dan zou ik het even aankijken.

Je kan evenetueel even kijken naar je lucht en interieur filter je luchtfilter zit onder de motor kap in die zwarte kunststof box en je interieur filter zit achter je dashboard kastje.

En misschien nog je benzine filter deze zit onder je auto voor je linker achter wiel maar zolang de auto niet stottert of gek doet zou ik deze met de volgende beurt pas vevangen en de bougies ook

dat zal ik doen ik weet dat ze de luchtfilter en interieur filter niet vervang hebben zal ik hier zelf nog naar kijken?

Meestal doen ze interieur filter en lucht filter bij een grote beurt vervangen

Als deze nou egt vies zijn dan ff vervangen. Is makelijk zelf te doen

Kan je doen stinkt de auto als je de blower aan doet? of beslaat de auto snel van binnen zoja zou ik het interieur filter vervangen en anders met de volgende beurt

en het lucht filter ook met de volgende beurt.

oke waarnaar kan het vooral stinken in de auto? en hoorde ergens in me vriendenkring dat een k&n filter een goed filter was?

haha nee waar jij het over hebt is een luchtfilter waar ik het over heb is een interieur(pollen) filter het stinkt dan een beetje muf gewoon een rare vieze lucht als dat niet aan de orde is zou ik hem niet vervangen.

interieur filter kan je sowieso wel doen. die zal nog nooit vervangen zijn waarschijnlijk.

piepende remmen van opel is niet een kwaal hoor.

heb er inmiddels al genoeg in gereden, en nog nooit gehad.

zelf ben ik met de 4de opel bezig, deze remt wel het beste, corsa b, massiefe schijven, orgineel af fabriek nog.

Ik heb ook al in diverse opels gereden en geen van allen hadden piepende remmen.

En interieur filter er effe uit halen en effe bekijken egt vies vervangen anders laten zitten en als deze vies is zou ik ook effe met de stofzuiger in de gleuf gaan waar het filter uit komt willen nog wel eens bladeren in liggen.

Het probleem van piepende remmen is het randje op de remschijven en het remblokje wat daar NET tegen aankomt.

Gevolg is piepen.

Als die blokken aan de kant van de randjes schuin afgeschuurt wordt is het piepen over.

Doe dit ook met nieuwe remblokken want anders drukken de nieuwe blokken op het randje.

Je kan ook het randje weghalen, en dat zou je simpel kunnen doen met een slijptol.

En nou niet gelijk roepen dat dat lomp is, zoiets kun je heel netjes doen als je een slijptol gewent bent.

@Fearless wrote:Het probleem van piepende remmen is het randje op de remschijven en het remblokje wat daar NET tegen aankomt.

Gevolg is piepen.

Als die blokken aan de kant van de randjes schuin afgeschuurt wordt is het piepen over.

Doe dit ook met nieuwe remblokken want anders drukken de nieuwe blokken op het randje.

Je kan ook het randje weghalen, en dat zou je simpel kunnen doen met een slijptol.

En nou niet gelijk roepen dat dat lomp is, zoiets kun je heel netjes doen als je een slijptol gewent bent.

Dit ja

ik heb geen slijptol thuis dus er ook nog niet handig mee helaas zijn er ook nog andere opties toevallig interieur filter ga ik meteen nakijken een dinsdag of woensdag dus eigenlijk is slijpen de enige mogelijkheid om eraf te komen?

Je kan ook je remblokken afschuinen op de plek waar hij de rand van de schijf raakt of inderdaad een rand van de schijf schuren, maar nogmaals persoonlijk zou ik dat nooit doen en ja ik ben een slijptol gewent maar ik vind het gewoon een goedkope oplossing.

Ik zeg gewoon vernieuwen :thumbup

Dus jij neemt overal de duurste oplossing? Of bedoel je een slechte oplossing?

Goedkope oplossingen hoeven niet slecht te zijn.

@joop1970 wrote:Dus jij neemt overal de duurste oplossing? Of bedoel je een slechte oplossing?

Goedkope oplossingen hoeven niet slecht te zijn.

Nee ik bedoel gewoon te zeggen als er een rand aan een schijf zit is dat een teken dat ze op beginnen te raken of zijn.

Dus in dit geval neem ik dus de duurdere oplossing omdat ik goede remmen nogal belangrijk vind daar ga ik niet op besparen.

@louwe 16 klepper wrote:tjah een randje van een remschijf afslijpen is nog niet zo,n erge klus

maar als je niet al te handig bent

kun je met een slijptol wel snel een schijf verknoeien

als je ergens iets meer weghaald dan elders is

kun je al onbalans krijgen in de schijf

dat zal in de praktijk in de meeste gevallen niet voelbaar zijn

maar t is er wel

maar ja dat kan ook al met oude schijven waar ergens n deel van het randje afgebroken is

maar nu is de topic starter al n paar keer hulp aangeboden

in de buurt

daar wordt niet op gereageerd als je nul sleutel ervaring hebt

blijf dan van hoofdzaken als remmen af

geef dan die paar centen meer uit :shock:

er kwamen laatst zelfs vragen langs(ander topic)

waar zitten m,n bougie,s

tjah als je ze niet eens kunt vinden

zou je ze dan wel kunnen vervangen

begrijp dat het financieel wat minder gaat met dit land

maar als je om zuinigheid dingen wil doen die je (nog) niet kunt

kan het wel eens duurder uitpakken dan waneer je het gewoon laat doen ;) ;)

+1

Remschijven mogen vaan 1 mm per kant afslijten, bij een halve mm slijtage heb je al een randje, dan zijn je schijven dus nog lang niet op.

Maar zoals louwe zegt, zoek iemand met ervaring of zorg dat je van jezelf weet dat je erg handig bent.

Terug
Naar boven