• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

last van piepende remmen hoe kom ik hiervanaf?

Ja ik weet wel hoe het in mekaar steekt als ik een klein randje heb schuin ik gewoon de remblokken een beetje af en als ik denk dat de rand te dik is vervang ik de schijf gewoon.

En inderdaad iemand zoeken die er wat meer verstand van heeft lukelaaf bijvoorbeeld deze heeft zijn Hulp aangeboden.

@Opeltje17 wrote:@joop1970 wrote:Dus jij neemt overal de duurste oplossing? Of bedoel je een slechte oplossing?

Goedkope oplossingen hoeven niet slecht te zijn.

Nee ik bedoel gewoon te zeggen als er een rand aan een schijf zit is dat een teken dat ze op beginnen te raken of zijn.

Dus in dit geval neem ik dus de duurdere oplossing omdat ik goede remmen nogal belangrijk vind daar ga ik niet op besparen.

Met 30dkm zit er al een randje op de schijf en dat wil al gaan piepen, wil je zulke jonge schijven al vervangen dan? De klant ziet me aankomen....dat wordt niks

Nee met een klein randje schuin ik de remblokken iets af en maak ik alles schoon

En vet alles in.

Alleen als er een dikke rand aanzit vervang Ik Ze.

Piepende remmen is wel degelijk een Opel kwaaltje. Luister maar eens naar een Insignia of Vec-C, die hebben het bijna allemaal.

Maar goed, verder ben ik het compleet met Louwe eens. Zonder sleutelervaring zou ik liever iets anders doen dan de remmen.

Is wel een veiligheidspuntje natuurlijk.

Het is niet echt een kwaal eigenlijk. Overigens piept het ene frictiemateriaal meer dan het andere, de blokjes van mn ouders piepen ook een beetje terwijl die van mij nergens last van hebben. Kan me er ook niet heel erg aan irriteren moet ik zeggen.

@joop1970 wrote:Het is niet echt een kwaal eigenlijk.

Vertel eens waarom niet dan?

Zelfs bij de Opelgarages waar ik nog wel eens kom, zeggen ze dat het een Opel kwaal is.

Natuurlijk geven verschillende materialen verschillende geluiden bij wrijving, maar het materiaal dat Opel origineel gebruikt bij o.a. de Insignia, Vec-C, Astra H zorgt nu eenmaal voor piepend geluid.

Het staat overigens ook hier vaak genoeg op het forum als Opelkwaaltje aangeduid.

Wij hebben ook een H nu al 4 jaar ik zelf heb nog nooit remmen vervangen van onze auto en nooit last gehad van piepen.

ik zal morgen is goed kijken of ze versleten zijn of dat ze een randje hebben dan kan ik meteen bepalen wat ik doe met de remmen.

@RISL wrote:Piepende remmen is wel degelijk een Opel kwaaltje. Luister maar eens naar een Insignia of Vec-C, die hebben het bijna allemaal.

Maar goed, verder ben ik het compleet met Louwe eens. Zonder sleutelervaring zou ik liever iets anders doen dan de remmen.

Is wel een veiligheidspuntje natuurlijk.

Ik weet wel dat de nieuwere opels nare remblokken hebben, lawaaimakers.

Vervangen voor een immitatie remblok is een oplossing.

Maar meestal is het ook slecht onderhoud, veel mensen doen alleen maar een kleine beurt.

Terwijl je bij een grote ook de remmen gangbaar maakt. zuigers terugdraaien enz.

Vertel eens waarom niet dan?

Classificeer jij piepende remmen echt als een probleem dan? Het verminderd namelijk niks aan de werking ervan en de veiligheid blijft gewaarborgd. Een geleider pen die bij de altijd bij de Vectra uit 2005 op hetzelfde punt afbreekt vind ik meer een kwaal. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat mensen het irritant vinden dus zou je het kunnen omschrijven als een kwaal.

Zoals Fearless zegt, als je ziet hoe dicht de klauwen van de gemiddelde auto soms zitten met troep en dergelijke geloof ik best dat een hoop herrie daar aan te danken is. Als je dan ook nog ziet hoeveel vet sommige garages gebruiken.

@joop1970 wrote:Classificeer jij piepende remmen echt als een probleem dan? Het verminderd namelijk niks aan de werking ervan en de veiligheid blijft gewaarborgd. Een geleider pen die bij de altijd bij de Vectra uit 2005 op hetzelfde punt afbreekt vind ik meer een kwaal. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat mensen het irritant vinden dus zou je het kunnen omschrijven als een kwaal.

Zoals Fearless zegt, als je ziet hoe dicht de klauwen van de gemiddelde auto soms zitten met troep en dergelijke geloof ik best dat een hoop herrie daar aan te danken is. Als je dan ook nog ziet hoeveel vet sommige garages gebruiken.

Geen echt probleem, maar wel irritant inderdaad.

Maar oliestokers zijn ook een Opel kwaal en die werken ook nog prima. Het is een beetje waar je de grens legt. Persoonlijk zie ik het wel als vervelend en noem ik het een kwaal.

En Fearless heeft inderdaad gelijk v.w.b. de troep die er tussen zit. Soms zelfs kleine steentjes die een hoop lawaai maken en krassen in de schijven maken. Maar ook bij gloednieuwe Opels is het dankzij het materiaal dat gebruikt wordt.

NL-step, als je remschijven en -blokken goed en schoon zijn en ze blijven piepen, kun je er maar beter mee leren leven inderdaad. Eventueel kun je een remblok van een ander materiaal probleren.

nou volgens mijn is er nog nooit iets aan gedaan want je hoort het echt heel goed.

toen ik hem wouw gaan kopen was de radiator ook kapot dus ik denk slecht onderhouden.

Dat moet je bij je garage vragen.

Ligt er maar net aan waar je gaat: de lokale beunhaas, een universele garage of een Opeldealer.

Terug
Naar boven