• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

last van piepende remmen hoe kom ik hiervanaf?

Maakt niet uit, iedere garage kan je remmen onderhouden.

Laat ze gewoon eens nakijken, vraag of er iets vervangen moet worden op korte termijn en anders gewoon laten schoonmaken.

Een Opeldealer is over het algemeen wel duurder dan een universele garage.

Gewoon effe bellen, prijzen vergelijken en een keuze maken.

Dan ben je het snelst van het geluid af.

Is het echt piepen of meer krassen? Want dan zijn je remblokken versleten en remt je metaal op metaal. Dat is echt een onprettig geluid.

Tja, alles kan. ;)

Maar als je niet veel sleutelervaring hebt, zou ik persoonlijk liever niet met de remmen beginnen. Mocht je iets over het hoofd zien, dan breng je jezelf en anderen al gauw in gevaar.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening, anderen zullen daar vast anders over denken.

Waarom stuur je lukelaaf geen PM? hij heeft al meerdere malen aangeboden om te helpen en ik geloof niet dat hij er de hoofdpijs voor hoeft te hebben.

@NL-step wrote:ja risl daar zit iets in maar een garage ziet de dollar tekens als snap je wat ik bedoel?

Autorijden kost geld....

En zoals ik hier hierboven lees, zijn er inderdaad ook forumleden die je willen helpen.

Het lijkt me zinvoller dat je actie gaat ondernemen i.p.v. vragen blijft stellen (niet lullig bedoeld, maar anders kom je niet veel verder en blijft het probleem).

@Opeltje17 wrote:Waarom stuur je lukelaaf geen PM? hij heeft al meerdere malen aangeboden om te helpen en ik geloof niet dat hij er de hoofdpijs voor hoeft te hebben.

heb ik net gedaan heb niet altijd de tijd om dingen na te kijken hahahahaha:d en te reageren erop

soms heb je ook niet zo veel kennis erin om mee erover mee te praten snapje dan is het zinloos om het te proberen.

ik heb lukelaaf gepmed

@louwe 16 klepper wrote:@Opeltje17 wrote:Waarom stuur je lukelaaf geen PM? hij heeft al meerdere malen aangeboden om te helpen en ik geloof niet dat hij er de hoofdpijs voor hoeft te hebben.

pagina terug had ik dit ook al aangehaald :thumbup

maar krijg t idee dat de topic starter enkel leest wat hem uitkomt????

beetje jammer ;)

tjah dan moet hij t zelluf weten ;) :thumb

enkel leest wat hem uitkomt? is toch logies anders maak je toch geen topic aan? :thumb

@NL-step wrote:

is toch logies anders maak je toch geen topic aan? :thumb

Lijkt me niet logisch, je geeft aan dat je er niet teveel vanaf weet en toch luister je niet naar het advies van de oude rotten (sorry Louwe ;) ). Dan zou je toch juist geen topic hoeven aanmaken, want je trekt toch je eigen plan?

@NL-step wrote:ach joh ik post wel niks meer:) zonde van me tijd krijg geen antwoord op me vraag alleen maar commentaar op de forum houdoe:D

Komt nogal gepikeerd over en alsof je niet tegen een beetje kritiek kan.

Ik kan me de reacties voorstellen van sommige leden hier. Niemand reageert om z'n eigen zaken, maar om jou te helpen. Als jij dan selectief leest/reageert kun je commentaar verwachten. Als je dan gelijk al aangeeft 'niks meer te willen posten' omdat je 'geen antwoord krijgt op je vraag', moet je toch eens overlezen (en dan niet selectief) want antwoorden zijn zeker wel boven gekomen. Wil je zekerheid, dan moet je naar een garage, dat is ook al aangegeven. Helaas beschikken slechts weinig mensen over een glazen bol.

jammer dat mensen je niet willen helpen helaas.

ze zeggen meteen dat je niet geinteresseerd bent als je even niet reageerd sommige mensen werken?

als het me niet interesseerd moet je het niet persoonlijk opvatten dat lijkt me nogal gepikeerd.

het gaat me gewoon om de beste en liefst goedkoopste oplossing dacht dat ze daarbij me konden helpen op dit forum

alleen commentaar heb ik niks aan gelukkig wil wel iemand mijn helpen die heb ik daarom ook gepmed,

houdoe

@NL-step wrote:jammer dat mensen je niet willen helpen helaas.

Iedereen die hier iets post, probeert je te helpen. Of hoe zie jij dat dan?

@NL-step wrote:ze zeggen meteen dat je niet geinteresseerd bent als je even niet reageerd sommige mensen werken?

Dat heeft niemand gezegd.

@NL-step wrote:als het me niet interesseerd moet je het niet persoonlijk opvatten dat lijkt me nogal gepikeerd.

Jij zit met een probleem. Waarom ben je dan niet geïnteresseerd in mogelijke oplossingen? Er zijn er genoeg aangedragen in ieder geval.

@NL-step wrote:het gaat me gewoon om de beste en liefst goedkoopste oplossing dacht dat ze daarbij me konden helpen op dit forum

"Ze" kunnen je er ook bij helpen op dit forum. Maar als je vervolgens niks laat horen, snap ik wel dat sommige mensen niet meer reageren, want je bent niet geïnteresseerd in hun oplossing. Je kunt i.p.v. niet reageren ook gewoon zeggen dat je geen interesse hebt in een dure oplossing. Komt gelijk heel anders over.

@NL-step wrote:alleen commentaar heb ik niks aan gelukkig wil wel iemand mijn helpen die heb ik daarom ook gepmed

Daar hebben genoeg mensen op aangedrongen, maar omdat je geen actie ondernam, kwam men met andere oplossingen.

@NL-step wrote:krijg geen antwoord op me vraag

Volgens mij zijn er talloze antwoorden aangedragen, maar heb je er zelf weinig mee gedaan.

@NL-step wrote:alleen maar commentaar op de forum

Dat komt omdat je aangeeft dat je er weinig van weet en vervolgens niets doet met de gegeven oplossingen. Sommige leden vinden dat je daarmee hun tijd verdoet, terwijl zij jou proberen te helpen. Dat vindt niet iedereen even leuk.

Als ik je een advies mag geven: lees op je gemak dit hele topic nog eens door (en dan bedoel ik iedere reactie) en denk dan nog eens na over je bovenstaande post. Probeer niet alles negatief te interpreteren, als tekst komen sommige dingen wel eens heel negatief over terwijl het helemaal niet zo bedoeld is.

misschien komt het negatief over omdat het niet meer om het subject gaat maar meer over de persoon ik lees elke reactie maar sommige gaan niet meer over het forum onderwerp.

dan verlies je nogal snel je intresse snapte, ik heb alles doorgelezen ik ga binnenkort met lukegraaf en zelf ook kijken wat we er aan kunnen doen.

dus ik heb al gesloten wat ik ga doen. maar ik lees elke regel sommige commentaar heb ik alleen niks aan en dan geef ik er geen reactie op misschien moet ik dat wel doen

maar dan kom ik misschien negatief over snapte.

Goed, laten we er dan een streep onder zetten. :thumbup

Succes met de reparatie en laat nog even weten wat je hebt gedaan om het piepen te verhelpen! :thumb

Terug
Naar boven