Dank je, ben blij dat Bulgarije erin staat, want op de folder stond volgens mij West-Europa...
Heum, zelfs met mijn TomTom mocht ik twee keer terug van de bergen in achteruit met mijn Trafic van Sofija (София) naar Vratsa (Враца) omdat de wegen ongeveer over gingen in rallyparcours, maar een keer je erin slaagt de bordes te lezen en je een landkaart naast je hebt, lukt het wel. Tomtom zei ook door Servia en in terugkeer ging ik via Roemenië dat de eerste ruim zes uren een drama is (voor minder dan 300 km) is, maar daarna via autostrade en ticket Hongarije zowel goedkoper is qua tol als veel sneller.
Ben inderdaad blij dat ze de motors nemen van Renault, ik geef je op een briefje dat mijn huidige 2.0 Dci motor van mijn Trafic op 172.000 km nog even zuinig en soepel loopt zonder trillingen als bij zijn eerste kilometers. Een 1.6 zal natuurlijk iets minder lang meegaan, maar ik gok toch nog op zo'n 400.000 km als veelrijder (voor iemand die niet veel kilometers met een diesel doet, gaat die motor ook minder lang mee overigens, en veel hangt ook af van de rijstijl, ik verbruik maar 6,5 liter à 7 liter meestal met mijn huidige en wil daar ruim een liter vanaf doen met de volgende op grote afstanden).
Heb voor het gemak of de leesbaarheid dit topic wat aangepast NA het antwoord hieronder:
Onderhoudslampje brandde bij mij maar NA 40.000 km. Achterbanden gingen ECHT meer dan 150.000 km mee (nieuwe Opel Vivaro heeft terug Marathonbanden, hoorde ik, joepie!), inderdaad 1 liter ook op ruim 30.000 km olie (maar eigenlijk kon ik dus volledig onderhoudsinteval doen met één oliebeurt, slechts één maal ging de verwittiging aan en dat was NA schuin te parkeren zelfs, geeft ook verschilletje op je opstartmodus waar je dat kunt checken met de knop van de boordcomputer zonder je vuil te maken). Remblokken alle vier pas vervangen na 100.000 km (heeft naar het schijnt wel ook te zien met mij rijstel en remmen op de motor dat iets minder zou gaan bij de 1,6 nu ook omdat die minder tegenkracht heeft, maar valt nog te bezien met hardere magneetdynamo voor stroomvoorziening die nu zelf ook meer stroom kan leveren bij afremmen, denk dat dat laatste sneller opladen zelfs negatief is naar slijtage en verbruik overigens maar misschien met de eco knop ook wordt uitgeschakeld); heel in het begin was er zo'n ontkoppelingsdruk'buté' die vervangen werd binnen garantie meteen (naar het schijnt hebben sommige camionetten dat ook als je veel in diepe plassen rijdt aan hoge snelheid, maar dan van alle merken, Vivaro en Trafic van 2010 zouden dit nogal gehad hebben en is moeilijk bereikbaar om te vervangen, maar dit zou opgelost zijn in bijna alle ECO2's, zeker van Renault, bij Opel misschien iets later pas). Dus eigenlijk heeft er geen sleutel op mijn Trafic gestaan en hij voelt niet aan als dat hij de eerste 100.000 km ook enig probleem zal kennen omdat hij wellicht zo zacht maar toch kordaat behandeld werd door mij. Zij had trouwens de bijnaam of op z'n Brugs waar alles met 'tje' wordt verkleind.
Wat betreft levertermijnen, denk dat er volop zal uitgeleverd worden in juni... Misschien nog meer nu de economie en ook het gewone 'werkvolk' blijkbaar enorm positief reageert op de verkiezingen en van Great Britain nog een Greater Britain willen maken...