• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Levertijd Astra K Sports Tourer

Heel veel Duitse auto's hebben de accu achterin of onder de achterbank. Is niet echt iets nieuws. Ook die hebben voorzieningen voor een start kabel in het motorcompartiment.

En wat is trouwens het idee achter de compressor, een lekke band blijft lek, daar helpt geen compressor aan :(

Eerst plakken en dan oppompen waarschijnlijk

Als het goed is zit er een tankje met vloeibaar plakspul bij die je op de compressor aansluit. Dat is een soort afdichtmiddel die in het gat gaat zitten.

Werkt vaak niet, band kan je daarna weggooien, doe mij maar een gewoon reservewiel of een thuiskomertje.

Helaas bij de astra alleen een thuiskomer te bestellen, of je moet stalen velgen nemen.

@Sportstourer-k wrote:Als het goed is zit er een tankje met vloeibaar plakspul bij die je op de compressor aansluit. Dat is een soort afdichtmiddel die in het gat gaat zitten.

Werkt vaak niet, band kan je daarna weggooien, doe mij maar een gewoon reservewiel of een thuiskomertje.

Helaas bij de astra alleen een thuiskomer te bestellen, of je moet stalen velgen nemen.Ik bel de garage wel....

Dan bel je de hulpdienst, die helpen je of slepen je naar de garage en regelen een vervangende auto.

Ik heb een leasebak geen idee of je dat ook krijgt als je privé rijdt, geen ervaring mee.

Doe me dan maar een reservewiel. Ik zou me kapot schamen als ik ze voor een lekke band moest bellen.

Die auto regelen ze vast wel voor je, maar dan moet je hem de volgende dag weer om gaan ruilen. Lekker als je een eind van huis bent of onderweg naar je vlucht vanaf Schiphol.

Ik heb een volwaardig reservewiel, zeker voor in het buitenland altijd gehad.

Je wilt toch niet twee keer onderweg de hele kofferbak leeghalen om het wiel op te bergen ?

Gewoon met je volwaardig reservewiel je reis vervolgen en op de bestemming je orginele band laten maken/vervangen.

:D

@Kietje wrote:Doe me dan maar een reservewiel. Ik zou me kapot schamen als ik ze voor een lekke band moest bellen.

Die auto regelen ze vast wel voor je, maar dan moet je hem de volgende dag weer om gaan ruilen. Lekker als je een eind van huis bent of onderweg naar je vlucht vanaf Schiphol.

De meeste auto's worden tegenwoordig geleverd zonder reserve band dus je bent zeker niet de enige die belt.

Ik heb ook altijd een reservewiel erbij besteld (en nu ook weer) omdat ik ook geen zin heb in het gedoe en in het buitenland mezelf wil kunnen redden.

Gelukkig nog nooit onderweg een lekke band gehad en dat wil ik graag zo houden.

@Kietje wrote:Doe me dan maar een reservewiel. Ik zou me kapot schamen als ik ze voor een lekke band moest bellen.

Waar ik gewerkt heb. Kwamen elke week wel 2 of 3 auto's achterop de auto ambulance. En alleen maar omdat ze een lekke band hadden.

Als mijn volgende auto geen reserve wiel heeft, dan zorg ik er wel voor dat die er in komt.

Ik lees trouwens op een Duitse Astra K forum dat er een update is voor de tank meter dit dan software matig net als de banden spanning.

Deze schijnen niet goed te functioneren, nu is mij dit nog niet opgevallen of al gedaan.

Iemand hier meer info hierover?

@Sportstourer-k wrote:[THUMBS UP SIGN]ik ook ... alleen in het buitenland is het wel lekker als je een beetje zelfredzaam bent.

Helemaal mee eens voor wie dat is weggelegd, hier zou ik toch de hulptroepen van Onstar in moeten roepen...... :shock:

@Kietje wrote:En als de garage dicht is?

Er zijn altijd wel bedrijven die 24/7 service verlenen, dit is dan niet in de vorm van een reguliere garage maar hulp is er altijd wel. Ik wil absoluut niet decadent overkomen maar het is simpelweg niet voor mij weggelegd om zulk soort handelingen zelf te doen.

@Sportstourer-k wrote:Dan bel je de hulpdienst, die helpen je of slepen je naar de garage en regelen een vervangende auto.

Ik heb een leasebak geen idee of je dat ook krijgt als je privé rijdt, geen ervaring mee.

Ik zou niet inzien waarom niet, zolang je bereid ben om voor die diensten te betalen.

Ieder voordeel heeft zijn nadeel ;)

@juruca wrote:Ik heb een volwaardig reservewiel, zeker voor in het buitenland altijd gehad.

Je wilt toch niet twee keer onderweg de hele kofferbak leeghalen om het wiel op te bergen ?

Gewoon met je volwaardig reservewiel je reis vervolgen en op de bestemming je orginele band laten maken/vervangen.

:D

Prima optie maar niet voor mij.

@Sportstourer-k wrote:

De meeste auto's worden tegenwoordig geleverd zonder reserve band dus je bent zeker niet de enige die belt.

Phew....gelukkig!

@arjontje wrote:Waar ik gewerkt heb. Kwamen elke week wel 2 of 3 auto's achterop de auto ambulance. En alleen maar omdat ze een lekke band hadden.

Dat valt me nog mee dat aantal :D

Bedenk maar zo: Als je hem bij bestelling met een week had gehad, had je nu al 25% afschrijving gehad ;-)

Woehoe. Opgehaald en voor de deur. On star is geactiveerd en de wifi etc werkt ook.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Terug
Naar boven