• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Levertijd opel astra L

Heb juni 2022 de offerte bij de lease maatschappij getekend toen ze hem zouden bestellen was de prijs in tussentijd verhoogd met ruim €3000,- idd. Kreeg ook van Opel te horen dat ik(vanwege hogere bijtelling) totaal geen coulance kreeg.

Ik heb zelf de Astra ST Business Elegance 1.2 automaat besteld. En met de opties die ik heb gekozen zit ik al op een verschil van +4.8k. Helaas niets aan te doen...

Maart 2022 besteld.

Heb nu een Skoda Octavia Combi shortlease en heb al serieus naar de levertijd van Skoda gekeken, alleen is deze ook veel te lang en is wachten nu de enige optie... :wacko: :wacko:

voor wie zelf wil kijken wat de levertijden van opel zijn: https://www.astonvauxhall.co.uk/news/vauxhall-factory-order-lead-times/

niet echt bemoedigend.

dxc6bkcyvjemlsqv84u8spljxy3on3zw.jpg

site wordt regelmatig ge-updated. zag de levering elke week verder naar achter schuiven.

Geldt alleen voor zakelijke rijders, voor prive rijders staat de prijs vast, incl. de inruilwaarde van de oude auto. Is bevestigd door mijn Dealer.

Eind januari '22 had ik de mijne besteld. De levertermijn was toen midden juni. Daarna uitgesteld, zeker niet voor oktober zeiden ze. Eind november plots bericht dat ik em mocht komen halen. Geen cent meerprijs betaald.

Heb echter op het Duitse forum gelezen dat de Britse Vauxhall Astra in Spanje wordt geproduceerd. De Opel Astra zelf in Rüsselheim.

En volgens mij zijn dat actuele levertijden, wanneer je hem vandaag zou bestellen. Geldt niet wanneer je een Vauxhall eerder hebt besteld.

@AstraL

Alle Astra's komen uit Rüsselsheim, ongeacht Vauxhall of Opel. Zowel ST als HB.

Dealer liet mij ook wat zien van Opel zelf, daar staat voor Nederland de ST nu op Januari 2024...

Zou ook best kunnen hoor, die opmerking zag ik toevallig op het Duitse forum voorbij komen die een Opel fabriek in Spanje opperde.

Maar dat zijn nieuwe bestellingen lijkt mij, die op januari 2024 staan als levertijd. De al lopende bestellingen van de ST worden zoals het nu lijkt vanaf Q2/Q3 dit jaar geleverd. Oftewel voor de actuele levertijd van je eigen reeds bestelde Astra, zul je navraag bij je eigen dealer moeten (blijven) doen.

@AstraL

Dat zou wel mooi zijn als dat zo was, dan was de capaciteit een stuk hoger. Het maakt mij niet uit of hij nou uit Spanje of Duitsland zou komen.

Actuele levertijd kan mijn dealer nog steeds niets van zeggen. In de Broekhuis lease app is hij inmiddels weer verschoven naar 30 augustus 2023. Besteld maart 2022.

In februari 2022 een Sports Tourer besteld bij de leasemij:

Business Elegance, 130 pk/manual benzine
Metallic grijs.
Geen zwart dak (schijnt extra levertijd van 6 weken te hebben)
AGR stoelen (was eigenlijk al standaard)
Speciaal pollenfilter (enige optie)

De eerste levertijd was juli 2022. Dat werd september 2022. In september een melding dat het eind februari 2023 werd. Dat s een maand geleden vertraagd naar eind maart 2023 en vandaag een bericht ontvangen dat de geschatte levering eind mei 2023 wordt.

Totaal krankzinnig natuurlijk. Als het een prive-auto was, dan had ik deze al lang geanulleerd. Het enige voordeel is dat ik langer in een benzine kan blijven rijden...

De actuele levertijd blijft nog steeds erg onduidelijk, wat erg frustrerend is! Als je in de bestellijst van het Duitse forum kijkt, dan lijkt het ook erg afhankelijk te zijn van de gekozen uitvoering. Met name de uitvoering: verbrander i.c.m. automaat en veel opties(ultimate) lijkt een lange levertijd te hebben. Hopelijk hebben we eind van deze maand wat meer duidelijkheid als de serieproductie van de ST eindelijk is opgestart, zoals Opel nu heeft aangegeven.

Heb een Astra ST Hybrid Elegance in bestelling sinds begin vorig jaar. Nog steeds geen concreet nieuws. Nog vreemder is dat je op de Opel website in de configurator zelfs de “Élégance” uitvoering gewoonweg niet meer kan kiezen. Bestaat gewoon niet meer? Vreemd….zeer vreemd

De Élégance en Business Edition kan je nu niet meer kiezen! Voordien nog wel….

Momenteel enkel Edition of GS

Terug
Naar boven