• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Levertijd opel astra L

Klopt, je heb nu alleen lvl 2 en lvl 4.

Dit is denk om de productie op te schroeven, minder keuze.

Het lijkt er wel op dat het eind maart "loss geht" bij Opel. Dus dat de productie dan zal starten voor de ST. Laten we het hopen. Dit heb ik ook van iemand op een ander forum die weer iemand kende in Russelsheim. Dan hebben degene die hem dus begin 2022 (waaronder ikzelf) (jan t/m april) hem wellicht eind dit jaar nog. Buiten dat om blijft het belachelijk dat Opel Nederland deze info blijkbaar niet heeft, en mij afwimpelt met het leuke stukje text. (De productie voor de Astra ST start in Q1 2024 of later).

Goed weekend allen.

Overigens blijft wanneer je een ultimate, elgance, business elegance hebt besteld de uitvoering gewoon staan. Voor nieuwe orders gelden de Level uitrustingen. Als je de dealer vraagt is hij wel omgezet naar level, maar staat de rest er los bij. Dus geen afwijkingen als het goed is.

Heeft er al iemand een business edition ontvangen? Geloof dat deze business editions zijn specifiek voor nederland (en een verrekt strakke aanbieding). Hoop niet dat ze omgezet worden.

Ik meen dat business editions nooit in de online configuratie hebben gestaan op de Duitse website. Geloof zelfs dat ze daar alleen elegance en hoger op hadden staan.

Juni 2022 Astra ST plug in hybrid besteld en zal zoals het nu staat pas rond juni/juli 2023 in productie gaan... dus uitlevering waarschijnlijk pas na de zomervakantie. (Mijn inschatting). :unsure:

Eindelijk goed nieuws! Onderstaand bericht is naar de dealers in Duitsland gestuurd door Opel!
tj3i2ulkxtprkyu7isobx02xr9vred4g.jpg

Ik verwacht dat ze geen/bijna niet onderscheid/prioritering gaan maken m.b.t. levertijd aan de verschillende landen binnen de EU. Dat hebben ze volgens mij bij de 5-deurs ook niet gedaan, waarom zouden ze dat bij de ST dan wel doen?

Alleen het VK (Vauxhall) zou een issue kunnen zijn i.v.m. ander logo en het stuur aan de andere kant...

Het verschil is wel dat ze in Duitsland de mogelijkheid al hadden om de ST vanaf eind 2021 te bestellen. In NL kon dat pas pas vanaf februari 2022 volgens mij.

Ik kwam deze link tegen op een duits forum. Wellicht kan iedereen die wacht op zijn ST een eventcode opvragen bij zijn dealer. Die zouden bekend moeten zijn. Daarmee is vervolgens na te gaan wat de laatste status is omtrent een bestelling.

Ben net gebeld door mijn dealer... nog geen uitzicht... Wel hebben ze bevestiging dat voor April de showroom modellen er zijn. Productie lijkt dus eindelijk te gaan lopen... zelf schat ik in September...

Inmiddels (as we speak) worden idd de eerste STs in Duitsland afgeleverd, zowel aan particuliere, als bedrijfsklanten. De samenstelling van de STs zijn ook divers: benzine, diesel, autmaat/handmatig etc. dus dat is hoopgevend. De totale levertijd komt in hun geval uit op ca 15 maanden. Laten we hopen dat wij ook snel aan de beurt zijn.

De UK en Duitse markt hebben voorrang heb ik begrepen van een Duitse dealer. Dus even afwachten idd. Ik hoop zo snel mogelijk bericht te krijgen. Ik heb hem in maart 2022 besteld (ST) en staat nog op 2099 volgens de dealer. Dus nog niet geproduceerd.

Volgens mijn laatste info zou de productie van Astra Sports Tourer terug volledig stilliggen vanwege problemen in de productielijn….never ending story precies. Kan iemand met connecties in Duitsland dit bevestigen?

Ik heb vandaag te horen gekregen van de dealer dat mijn Astra ST PH in augustus geleverd gaat worden. Besteld in april vorig jaar, in België.. Dit is de eerste toezegging qua leverdatum communicatie vanuit hun dus ik hoop in een keer juist..

Terug
Naar boven