• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Luc of Sachs Dual mass flywheel!!

origineel gepost door afterburner27

Ik koop niks meer bij de VOD, doe hetw el op ebay!!!

IS voor mij 3 keer goedkoper dan hier in de nl...

:wors:wors:wors

Welcome to the real world, finally woke up?!!:wtf

Is het wel een origineel merk wat je krijgt ?

Ik zet altijd mijn vraagtekens bij dit soort zinnen:

THIS DUAL MASS FLYWHEEL AND CLUTCH KIT IS A LuK OE MATCHING QUALITY

Matching quality ... dus gelijke kwaliteit...... ( dat hoeft niet het zelfde merk te zijn ! )

Matching quality ... dus gelijke kwaliteit...... ( dat hoeft niet het zelfde merk te zijn ! )

origineel gepost door yzf1kr

Fiat, Alfa, Saab, Opel. Allemaal de zelfde Fiat motor en het zelfde vliegwiel.

Laatst nog geholpen een vliegwiel in een Alfa 159 te zetten. Dat vliegwiel was bij de Fiat dealer gewoon 150 euro goedkoper als bij de Opeldealer.

Op ebay nog veel goedkoper...

Als je een komplete OE set koopt, dus met bijpassende koppeling drukgroep en cilinder past het altijd..

De veschillen hebben enkel te maken, met het type koppeling dat gebruikt is...dus dat LUC en sachs verhaal...

Bij de opel dealer weten ze het wel, maar vertellen ze het niet, zodat jij ligt te k.tt.n.

Ik heb met die beste man op ebay een hele discussie gehad, over die nummers en wat wel en niet past.

Hele set past altijd.....alleen ander merk koppeling en drukgroep kan niet...dat werkt.

En om mijn twijfels weg te nemen, stuurd hij het hele handeltje op, en mag hem zelfs na weken , terug sturen als het niet zou passen...

Maar hij blijft volhouden dat zijn set past...

Hij heeft nog wat dingen nagekeken, die in strijd waren met epc, en zelfs daar hebben ze die set in kunnen monteren zonder problemen. Bak blijft hetzelfde.

Dit type motor kent maar 1 type bak..

De 120pk versie kent er twee, daarom moet hij van een 120pk het vin nr hebben...

Welke verkoper is dat? Dan kan ik hem ook even contacten over de mijne :-)

origineel gepost door yzf1kr

Fiat, Alfa, Saab, Opel. Allemaal de zelfde Fiat motor en het zelfde vliegwiel.

Laatst nog geholpen een vliegwiel in een Alfa 159 te zetten. Dat vliegwiel was bij de Fiat dealer gewoon 150 euro goedkoper als bij de Opeldealer.

Op ebay nog veel goedkoper...

Als je een komplete OE set koopt, dus met bijpassende koppeling drukgroep en cilinder past het altijd..

De veschillen hebben enkel te maken, met het type koppeling dat gebruikt is...dus dat LUC en sachs verhaal...

Bij de opel dealer weten ze het wel, maar vertellen ze het niet, zodat jij ligt te k.tt.n.

Ik heb met die beste man op ebay een hele discussie gehad, over die nummers en wat wel en niet past.

Hele set past altijd.....alleen ander merk koppeling en drukgroep kan niet...dat werkt.

En om mijn twijfels weg te nemen, stuurd hij het hele handeltje op, en mag hem zelfs na weken , terug sturen als het niet zou passen...

Maar hij blijft volhouden dat zijn set past...

Hij heeft nog wat dingen nagekeken, die in strijd waren met epc, en zelfs daar hebben ze die set in kunnen monteren zonder problemen. Bak blijft hetzelfde.

Dit type motor kent maar 1 type bak..

De 120pk versie kent er twee, daarom moet hij van een 120pk het vin nr hebben...

Welke verkoper is dat? Dan kan ik hem ook even contacten over de mijne :-)

Thanks, ben er nu even naar aan het kijken.

Vind ook de zin:

"THIS DUAL MASS FLYWHEEL AND CLUTCH KIT IS AN OE MATCHING QUALITY PART - EXACTLY THE SAME AS WHAT WAS FITTED DURING THE VEHICLE'S ORIGINAL MANUFACTURE."

wel een beetje eng.

Vind ook de zin:

"THIS DUAL MASS FLYWHEEL AND CLUTCH KIT IS AN OE MATCHING QUALITY PART - EXACTLY THE SAME AS WHAT WAS FITTED DURING THE VEHICLE'S ORIGINAL MANUFACTURE."

wel een beetje eng.

origineel gepost door speaker

of je nou een Sachs vliegwiel koopt en die in 150k in puin rijd, of een oe die hetzelfde doet...

Voor het geld wat zo'n set in nederland kost, koop ik er 3 voor op ebay.

origineel gepost door speaker

of je nou een Sachs vliegwiel koopt en die in 150k in puin rijd, of een oe die hetzelfde doet...

Voor het geld wat zo'n set in nederland kost, koop ik er 3 voor op ebay.

ja maar alleen met die set ben je er nog niet.

hij moet ook nog tussen de motor en je bak springen ;)

ik weet niet of je die zelf kunt vervangen?

maar als je dat moet laten doen, is het toch ook niet goedkoop ;)

origineel gepost door Lamborghini

Vind ook de zin:

wel een beetje eng.

Wat is er eng aan ...heb je ook gelezen dat je 2 jaar garantie krijgt op die hele set...!!! Nee dat zullen jullie vast niet gelezen hebben...

Alleen dat er staat dat het een gelijkwaardig produkt is...

Zal mij een zorg zijn , of er sachs , luuk, of yokomoto op staat, als het maar doet waar het voor gemaakt is...

En dus 2 jaar garantie....daar neem ik genoegen mee...

Ik heb zelfs bevestigd gekregen, omdat hij zeker wist dat het allemaal zou passen , dat ik het zelfs na een maand nog mag retourneren , als het onverhoopt niet zou passen, maar waar hij zeker van was dat het wel zo was...

Nou betere deal kun je niet maken denk ik...

Niet zo huiverig zijn voor andere oplossingen, scheelrt je een hoop geld namelijk...

Jullie horen wel als het er in zit..krijg hem waarschijnlijk maandag of dinsdag binnen..

origineel gepost door Lamborghini

Vind ook de zin:

wel een beetje eng.

Wat is er eng aan ...heb je ook gelezen dat je 2 jaar garantie krijgt op die hele set...!!! Nee dat zullen jullie vast niet gelezen hebben...

Alleen dat er staat dat het een gelijkwaardig produkt is...

Zal mij een zorg zijn , of er sachs , luuk, of yokomoto op staat, als het maar doet waar het voor gemaakt is...

En dus 2 jaar garantie....daar neem ik genoegen mee...

Ik heb zelfs bevestigd gekregen, omdat hij zeker wist dat het allemaal zou passen , dat ik het zelfs na een maand nog mag retourneren , als het onverhoopt niet zou passen, maar waar hij zeker van was dat het wel zo was...

Nou betere deal kun je niet maken denk ik...

Niet zo huiverig zijn voor andere oplossingen, scheelrt je een hoop geld namelijk...

Jullie horen wel als het er in zit..krijg hem waarschijnlijk maandag of dinsdag binnen..

origineel gepost door sw_reijnders

Set word voor mij vervangen, door een vriend van mij , met een universeel garage bedrijf...

Ik heb zijn pc gerepareerd en hem een opcom gegeven, hij bouwd de hele set voor mij gratis in....

Deal he :P:P

origineel gepost door sw_reijnders

Set word voor mij vervangen, door een vriend van mij , met een universeel garage bedrijf...

Ik heb zijn pc gerepareerd en hem een opcom gegeven, hij bouwd de hele set voor mij gratis in....

Deal he :P:P

dan is het wel te doen ja (goeie deal trouwens :P).

maar je kan je voorstellen als je 500 euro moet afrekenen aan uurloon en dat 3x, dat je niet zo snel een imitatie neemt :hmmz

Of je zou zeker moeten weten dat het een "betere/sterkere" is

dan is het wel te doen ja (goeie deal trouwens :P).

maar je kan je voorstellen als je 500 euro moet afrekenen aan uurloon en dat 3x, dat je niet zo snel een imitatie neemt :hmmz

Of je zou zeker moeten weten dat het een "betere/sterkere" is

Ja , dat weet ik dus ook niet, maar ik neem aan , dat hij niet zomaar 2 jaar garantie geeft op die handel...

Kost hem wel een nieuwe set als het eerder defect raakt....

als je begrijpt wat ik bedoel....:angel

Terug
Naar boven