• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0!

Lol, geen zakjapanner nee;) nog een slag langer en breder dan een vec sw en met een mooie V8 gorgel!

Achter heb ik de velg niet gepast, leek me eigenlijk ook niet nodig aangezien ik hier een Vectra had gezien met een combi van 9,5j met 265/30r19, ruimte zat dus ;)

vanmiddag mn nieuwe Opel Lanyard binnen gekregen, wel weer zo netjes!!

DSC_0108_zpsbe7e93a1.jpg

vanmiddag mn 18"speedlines even zomerklaar gemaakt, en besloten ze in de verkoop te doen, meer info op het opel MP gedeelte en natuurlijk staan ze ook op de reguliere MP

In bestelling, 1 Irmscher look dakspoiler ;)

DSC_0162_zpsd457c9cf.jpg

DSC_0171_zpsb4da66d4.jpg

DSC_0172_zpsbf036d04.jpg

DSC_0166_zpsfcee69db.jpg

groetjes

Even een paar uurtjes eerder uit werk, beetje zon en even mn handen vrij,

dus de sneeuwvlokjes in het waterige zonnetje in de spuitplamuur gezet, ze pasten mooi op de o zo handige verrijdbare ligstoel.

DSC_0190_zpsdf6cd27a.jpg

DSC_0188_zps5ad37b08.jpg

DSC_0186_zps3583f7ee.jpg

DSC_0191_zps5cf38270.jpg

DSC_0193_zpsd3710152.jpg

Begint alweer wat te lijken op een setje mooie wielen.

Nu liggen ze binnen lekker uit te harden, dan nog even lichtjes naschuren en dan kunnen de nieuwe laklagen erop!

groetjes

Vanochtend even lak gehaald,

Zwarte hoogglans en Chrome zilver en 2 componenten blank van Colormatic.

DSC_0199_zps0ed5f75d.jpg

DSC_0195_zps6b620f7a.jpg

IMG-20130406-WA0007_zps51883d40.jpg

DSC_0203_zps5502488b.jpg

DSC_0204_zps5a36fd3b.jpg

DSC_0209_zpsce4ab763.jpg

DSC_0211_zps2db069b6.jpg

DSC_0208_zps8e26d627.jpg

IMG-20130406-WA0028_zps4fa23366.jpg

DSC_0213_zps3f600284.jpg

DSC_0216_zpsa5d1081e.jpg

DSC_0218_zps4e74e9c6.jpg

ben voor 90% tevreden,

De chrome/zilveren lak heeft een lage dekkingsgraad, wel veel reflectie, dus nog met een ledlamp de lak na het spuiten bekeken, maar helaas hier en daar nog wat vlekjes in de lak.

Dus nu de velgen maar even een paar dagen goed laten uitharden en dan het blank er maar even af schuren en opnieuw wat laagjes chrome / zilver erop spuiten en opnieuw aflakken met 2K blank,

groetjes

Je krijgt door de zwarte hoogglans basis een betere diepte en dan komt het chrome/zilver en gewoon mooier uit.

Als ik hem met alleen velgenspray van Motip had gedaan was de zwarte basis niet nodig geweest, die lak dekt als een malle, maar heeft minder diepte en reflectie.

Nu krijg je het mooie effect dat je op de zijkantjes het zwart er nog mooi doorheen ziet en de velg meer diepte krijgt,

Groetjes

omdat ik toch niet helemaal tevreden was over de dekking van het chrome/zilver, vanmiddag maar even de blanke laag eraf geschuurd.

Natuurlijk ff balen, maar beter 100% dan 90% tevreden. Van de week even nieuwe lak inslaan en dan weer opnieuw aan de bak! ,

IMG-20130407-WA0005_zps38f9f7ff.jpg

IMG-20130407-WA0009_zps8931a2a6.jpg

DSC_0222_zpsac17a74f.jpg

groetjes

Dat is puik werk :wors

Ik kan me voorstellen dat thuis uit een spuitbus spuiten altijd wel wat tegenvalt.. hoe goed je het ook probeert te doen, er is altijd wel wat aan te merken ten opzichte van een bedrijf met spuitcabine.. Maar ik moet zeggen dat het er op de foto's echt zeer mooi uitziet..

Een goede voorbereiding en geduld is in ieder geval het halve werk :thumb

Moet zeggen dat dit wel een onprettige verrassing was hoor, ben vaker aan het spuiten, maar deze combi werkte net ff anders. Als ik er frontaal tegen aan kijk is het netjes, kijk je erlangs zie je wolkjes. Dus dan maar nog een keer doen en met wat meer laagjes dekkend maken.

Groetjes

thanks mensen!

@kadettgte@freeler.nl wrote::thumb :thumb :thumb .

Moet er toch is een keertje van komen dat onze vecies met de neuzen tegen elkaaar aanstaan.

grtz Leo haha?

Goed bezig :wtf :wtf :wtf

Dat komt goed! Eerst even de OPC wielen af en mn dakspoiler erop! Anders ziet de mijne er wat te kaal uit ten opzichte van jouw SW!

Vanochtend iig de lak gekocht, nu nog een droge dag en wat vrije tijd!

groetjes

Vanmorgen op de deurmat!!

IMG-20130411-WA0026_zpsd16cffea.jpg

hopelijk van het weekend ( naast de velgen) even spuiten, aan de onderzijde zitten nog 2 bevestigingsboutjes, maar ga ervanuit dat ruitenkit genoeg moet zijn.

groetjes

Inmiddels de Snowflakes voor de 2e keer in de primer gezet,

DSC_0243_zps3db3c21e.jpg

Toen de hoogglans zwarte laag erop,

DSC_0244_zps9c7602d4.jpg

DSC_0262_zpsc068921b.jpg

DSC_0263_zpsedcb2261.jpg

De velgen hebben vanmiddag lekker in het zonnetje staan bakken, dus morgen kunnen de lagen zilver/chrome en blank erop.

Ook nog even de dakspoiler van een extra laagje spuitplamuur voorzien, morgen deze ook even naschuren. Dan van de week even lak op kleur bestellen

DSC_0264_zps5909f55d.jpg

groetjes

Terug
Naar boven