• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0!

Die komen er weer snel onder, comfortabel gecruised op 17". De wegen in Frankrijk zijn soms zo rot, rijd je zo een groter wiel op krom.

En gemiddeld verbruik van 1 op 10,5 best netjes!

Ziet er mooi uit daar in zuidelijk Frankrijk

Doe de banden wissel zelf nooit voor tripje Frankrijk of we moeten laat in het jaar gaan vanwege kans op sneeuw maar begrijp de keuze

Vec weer in nl modus gezet ;) lean clean turbo machine!!

DSC_0021_zpsngale2in.jpg

DSC_0037_zpsx58uz2uv.jpg

En de achterblokjes even vervangen, het gepiep van de vorige blokken was weer terug.

DSC_0014_zpschzyqw42.jpg

Gelukkig een goede vakantie gehad zo te zien. Lijkt me in zo'n dikke Vectra OPC eigenlijk altijd vakantie om er in te rijden. :thumb

@Dolby wrote:Gelukkig een goede vakantie gehad zo te zien. Lijkt me in zo'n dikke Vectra OPC eigenlijk altijd vakantie om er in te rijden. :thumb

rijd idd heerlijk, maar het is geen echte OPC, wel de tammere 230pk variant.

Leuke foto´s. ik zie dat ik niet de enige ben die met zijn auto tijdens de vakantie een wasbox bezoekt. :angel Heb vorig jaar zelfs de auto nog in de wax gezet op de camping, maar dat is er dit jaar niet van gekomen.

Euvel met de loeier hete plus pool en kabel is gefikst. Het was de aansluiting van de dynamokabel op de accupoolklem. deze was met de jaren geoxideerd en maakte slecht contact. Garage heeft een nieuw oog op de kabel gemaakt en zo gefikst.

DSC_0039_zpsdegzbtfk.jpg

DSC_0038_zpsf6th8ejy.jpg

Vorig weekend mn achterblokjes vervangen, maar had vreemd gerammel bij het wegrijden. Dus vanochtend de boel even opnieuw gedaan en tijdens het monteren

Ken je dat...

DSC_0047_zpsf9gb8ki5.jpg

En natuurlijk is alles dicht of hebben ze het niet, :swear

Bij mijn vec dus ook, de kabel in de aansluiting en dit was met de jaren gaan oxideren. Daardoor starte hij ook minder goed, nu vliegt de vec zo aan als ik de sleutel omdraai.

Zal wel een C2 SW pannacotta probleempje zijn :jerry verder nog weinig over tegengekomen hier op het forum.

Dat de veer kapot gaat heb ik nog niet eerder gezien.

Wel dat hij vast gerot zit in de klauw. Voor al bij aluminium klauwen.

Of dat hij gewoon weg is.

Die veren zijn wel lastig te krijgen helaas.

Weet alleen hier een goed adres om die veren te bestellen.

Met monteren drukte ik hem aan, toen lag ie zo in tweeen. Misschien had ie z'n beste tijd al gehad, ivm het klapperen.

Heb 2 nieuwe ate veertjes via slimparts.nl besteld, maar rijd morgenochtend in ieder geval even langs de Opel. Hopelijk zo snel mogelijk geregeld. Mocht dat allemaal te lang duren neem ik even contact met je op.

Grtz

Mooi om te lezen dat je hete plus kabel is gefikst natuurlijk. Rijd nu nog lekkerder lijkt me. :thumb

Terug
Naar boven