• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0!

Ziet er goed uit!

Ik heb ze wel icm de 225 40 18 banden.

Voor een GTC gaat dat wel redelijk, op een vectra zou dat inderdaad een beetje "plat" zijn denk ik.

Succes ermee!

Jefkere

ffkes een update van het Vectra Front!

Aangezien het oem paneelfilter aan vervanging toe was een Pipercross Paneelfilter besteld, ik las wat slechte revieuws over de pasvorm, maar degene ik binnen kreeg paste superstrak! Ik verwachte er verder geen vermogenswinst van, maar merk toch wel dat het blokje iets feller reageert! Toch kriebelt het ook wel om een complete Cold air intake te monteren, iets meer inlaatgeluid zal me wel bevallen met de V6

DSC_1274.jpg

DSC_1275.jpg

Verders vandaag mn Privacy Shades binnen gekregen, best lekker voor de kleine man op de achterbank en weer een optische upgrade voor Papa's automobiel ;)

DSC_1277.jpg

DSC_1278.jpg

DSC_1279.jpg

DSC_1282.jpg

DSC_1283.jpg

DSC_1288.jpg

DSC_1287.jpg

DSC_1281.jpg

DSC_1294.jpg

DSC_1291.jpg

DSC_1286.jpg

groetjes

Lucas

en op mn deur nog een naar cadeautje gekregen afgelopen vrijdag / zaterdag

DSC_1257.jpg

DSC_1259.jpg

wordt verzekeringswerk, maar baal als een stekker natuurlijk!

Die Hankook banden ga je veel plezier mee hebben heb ze zelf ook en ben er zeer tevreden over. Ik heb de Hankook Ventus Evo V12 225/35/18 gemonteerd op mijn Irmscher Sportstars. Zijn inderdaad zeer stil maar vooral hebben ze een goede wegligging bij regen en droog weer.

Die privacy shades zien er ook heel netjes uit. :thumb

en een setje 5000K xenon gemonteerd

DSC_0701.jpg

Ff een vraagje, mag je zomaar xenon in je auto installeren? Heb me door verschillende dealers laten vertellen dat dit niet mocht ivm automatische hoogte verstellingen van de koplampen of zit deze verstelling in de koplam unit? Ow en wat kost zoiets, moet nog veel dingen doen dus ben ff aan het kijken wat het totaal plaatje gaat zijn...

idd, xenon mits goed afgesteld is geen probleem meer!

Om nog even op de schade terug te komen, vanmiddag kwam me ter oren dat er die avond, het stormde toen flink, een tuinstoel van buren verderop tegen de Vec aan is gekomen waar hij toen geparkeerd stond! dus wie weet kan de schade verhaald worden, scheelt me weer een hoop extra geld.

Inmiddels een kleine 7Dkm met de Vec gereden, gaat alweer snel, en bevalt nog steeds prima. Met de koude start merk ik wel wat gebok, maar eenmaal warm is het allemaal weer in orde. Ik ga hiervoor nog even langs de dealer.

groet,

Wat heb je toch een skitterende vec zeg, waar jij nu allemaal mee bezig bent/hebt gedaan staat bij mij nog op de lijst. Succes ermee

Bedankt voor de leuke reacties! Moet zeggen dat de Vec me echt super goed bevalt, 's ochtends het wakkerschudden van de V6 is echt genieten!

Vanavond nog even de originele 17" velgen een schoonmaak beurt gegeven. Gezien de grote hoeveelheid oud plaklood restant wat er nog zat was dit nog nooit gebeurt.

Maar nu weer helemaal top, misschien gaan we toch wel even met deze combi richting Zuid Frankrijk, geeft toch iets meer comfort dan de 18"

DSC_1349.jpg

DSC_1348.jpg

Heren,

Ik heb het voor de zekerheid even opgezocht. De regeling met betrekking tot gasontladingsbronnen zijn inderdaad gewijzigd, zoals Jutoma al aangaf:

N en UUU onder 16 (wijziging van de artikelen 5.2.51, 5.3.51, 5.3a.51 en artikelen 116 en 118 van bijlage VIII van de Regeling voertuigen)

Met deze wijzigingen worden een tweetal permanente eisen geschrapt die worden gesteld aan dimlichten met gasontladingsbronnen, omdat deze niet langer van toepassing zijn bij de typegoedkeuring. Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nr. 48 bepaalt dat lichtbronnen die meer produceren dan 2.000 lumen moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie. In de permanente eisen was deze verplichting gekoppeld aan dimlichten met gasontladingslampen, die vrijwel altijd deze grens aan de lichtopbrengst bereikten. Er zijn nu echter voertuigen op de markt met gasontladingslichtbronnen welke minder produceren dan 2.000 lumen en derhalve geen koplampreinigingsinstallatie hoeven te hebben. De koppeling koplampreinigingsinstallatie – gasontladingslampen is niet langer actueel. Om die reden wordt artikel 116 van bijlage VIII uit de Regeling voertuigen geschrapt. Voorts worden inmiddels typen voertuigen die voorzien zijn van gasontladingsbronnen goedgekeurd zonder automatische hoogteverstelling voor zover deze dimlichten een lichtstroom van minder dan 2.000 lumen hebben. Om te voorkomen dat voertuigen die aan de toelatingseisen voldoen op grond van artikel 118 van bijlage VIII aangepast zouden moeten worden, wordt deze eis met betrekking tot een niveauregeling geschrapt uit de Regeling voertuigen.

De bron (bekendmaking regeling wijziging in de staatscourant):

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2011-19193.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooie updates hoor Lucas !

En 17" is idd veel comfortabeler , maar 18" staat weer dikker ( oftewel: wie mooi wil zijn moet pijn lijden ! ) :thumb

gisteren terug gekomen uit "la Douce" we hebben een kleine 2,5 week doorgebracht in de omgeving van Grignan,

Net geen 3K afgelegd met de Vec, gemiddeld verbuik van 1 op 9.6 gehad, en dan met op de "autoroute" lange stukken 150 en een klein uurtje lang de cc op 180 :) , korte stukjes naar de bakker en ik heb 3 keer mezelf en de Vec even uitgelaten op de glooiende Franse wegen...sportknop ingedrukt en genieten maar!! De bandjes waren heerlijk plakkerig en ik vrees dat er aardig wat mm af zijn gegumd maar man man, wat prachtig!!

De Vec is prima bevallen als reiswagen, volop comfort en stilte door de automaat en het mooie onderstel.

Op de heenreis in belgie ging even het olielampje branden, dit was me al bekend als mogelijke storing bij dit blok als je langdurig hoge snelheden rijd. Dit is door Opel in de latere modellen ondervangen door een net iets andere carterpan indeling. Anyway, na het daadwerkelijk checken van de het oliepijl, alles was top, heerlijk verder gecruised en het euvel is niet meer terug gekomen.

Natuurkijk de Vectra een aantal keer netjes gewassen in de veel voorkomende auto was boxen, morgen hier ook maar eens in de buurt een wasbox met een hogedruk spuit opzoeken, want het "Sahara" zand plakt te hard op den Opel om het netjes eraf te wassen. Ondanks de zware beproeving, berg op, berg af, zwaarbeladen en langdurig, iig 2x 12 uur rijden is alles toptop, geen druppel olie gebruikt en alles in prima conditie.

Hier wat piccies

DSC_1593.jpg

DSC_1590.jpg

DSC_1592.jpg

DSC_1596.jpg

DSC_1605.jpg

DSC_1483.jpg

DSC_1480.jpg

DSC_1585.jpg

DSC_1583.jpg

groetjes

Oi Lucas kijk uit! Dat brood is je zoontje aan het op eten..... ;)

Goed om te horen dat alles goed is gegaan kerel :thumbup

Leuk om te horen dat 'ie' en de vakantie goed bevallen is !

Mooie fotootjes ! en een errug mooie vec !! :wors

Afgelopen weekend met een extractor, oftewel een waterstofzuiger, de bekleding van de SW weer helemaal in zn oude glorie hersteld, ziet er weer spik en span uit en de vleug is weer mooi aanwezig,

DSC_1718.jpg

DSC_1717.jpg

DSC_1715.jpg

DSC_1719.jpg

en nog even een foto van de gezamelijke 400 paarden op de stoep ;)

DSC_1734.jpg

groetjes

Terug
Naar boven