gisteren terug gekomen uit "la Douce" we hebben een kleine 2,5 week doorgebracht in de omgeving van Grignan,
Net geen 3K afgelegd met de Vec, gemiddeld verbuik van 1 op 9.6 gehad, en dan met op de "autoroute" lange stukken 150 en een klein uurtje lang de cc op 180

, korte stukjes naar de bakker en ik heb 3 keer mezelf en de Vec even uitgelaten op de glooiende Franse wegen...sportknop ingedrukt en genieten maar!! De bandjes waren heerlijk plakkerig en ik vrees dat er aardig wat mm af zijn gegumd maar man man, wat prachtig!!
De Vec is prima bevallen als reiswagen, volop comfort en stilte door de automaat en het mooie onderstel.
Op de heenreis in belgie ging even het olielampje branden, dit was me al bekend als mogelijke storing bij dit blok als je langdurig hoge snelheden rijd. Dit is door Opel in de latere modellen ondervangen door een net iets andere carterpan indeling. Anyway, na het daadwerkelijk checken van de het oliepijl, alles was top, heerlijk verder gecruised en het euvel is niet meer terug gekomen.
Natuurkijk de Vectra een aantal keer netjes gewassen in de veel voorkomende auto was boxen, morgen hier ook maar eens in de buurt een wasbox met een hogedruk spuit opzoeken, want het "Sahara" zand plakt te hard op den Opel om het netjes eraf te wassen. Ondanks de zware beproeving, berg op, berg af, zwaarbeladen en langdurig, iig 2x 12 uur rijden is alles toptop, geen druppel olie gebruikt en alles in prima conditie.
Hier wat piccies
groetjes