• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0!

@lucas1975 wrote:idd, zag ook verschillende varianten voorbij komen,

ik had een station op het oog, dus met de 230pk z28nel. Zijn dit alleen software matige aanpassingen of zijn er ook andere internals / turbo's gebruikt bij de snellere uitvoeringen?

groetjes

Turbo van de OPC versie (Z28NEH, 280pk) is anders.

Internals zijn zover ik weet hetzelfde.

Vandaag eindelijk een proefrit kunnen maken en ik was zeer blij verrast! De wagen reed zeer solide, soepel en vlot, en de opel dealer in mn dorpske heeft de sw ook even bekeken. De minpunten aan de wagen zijn goed aan te pakken dus na wat onderhandelen de knoop doorgehakt!

Volgende week kan ik de sw ophalen!

ik vind het kleurtje van de remvloeistof niet echt fris ogen, of is de remvloeistof Dot 4 altijd dit kleurtje?

vorig jaar bij de remmen upgrade bij mn Primera ook de vloeistof vervangen, die is nu nog helder.

even afstoffen,

Ondertussen alweer een kleine 3 Dkm met de SW gereden, vooralsnog heerlijk genieten van de luxe, het comfort en het vermogen.

DSC_0532.jpg

DSC_0536.jpg

DSC_0533.jpg

Een aantal keer in de week rij ik heerlijk met de Primera GT, op LPG dus wel zo goedkoop als tegenhanger

DSC_0691.jpg

maar daar heb ik een ander leuk en gezellig forum voor! ;)

Weer even terug naar de Vectra, kwa onderhoud, koelvloeistof, remvloeistof, bak olie en motorolie laten vervangen, nu ligt er nog een vers setje remmen en blokken te wachten op montage. De bakolie was echt aan vervanging toe, wel opvallend dat de opel dealer dit niet had aangegeven, niks long life, gewoon vervangen dus, volgend jaar opnieuw. beter wat aan ATF kwijt dan een nieuwe AF40 bak.

Ik heb nog een nieuwe EVAP valve liggen, die lost dan het startprobleem op wat ik na het tanken heb.

Dan nog verse remmerij wat er onder moet,

voorzijde 314mm

DSC_0734.jpg

achterzijde 292mm

DSC_0715.jpg

verders heb ik het versnellingspookje vervangen voor een vers exemplaar, het chroom was een beetje versleten. Dus nu weer bling bling

DSC_0737.jpg

en een setje 5000K xenon gemonteerd

DSC_0701.jpg

En nu het zomerse weer zich weer wat meer laat zien ben ik de SW wat aan het detailen, het interieur met Gliptone leathercleaner / condinioner gedaan, verse matjes erin. Ook nog een bagagenet en eens setje dakdragers gescoord op MP.

DSC_0546.jpg

DSC_0742.jpg

DSC_0745.jpg

en dan hebben we natuurlijk nog een Wensenlijstje

- blinderen, iig voor de zomer, ivm de vakantie en de kleine passagiers achterin.

- setje mooie wielen

- een setje skirts, voorlipje, achterbumper, dakspoilertje.

- De oem duplex even doortrekken tot aan de bumper.

en oja, genieten van de heerlijke sound van de V6

wow, das een mooie auto zeg

zou je niet kiezen voor ramen tinten in plaats van blinderen ?

als je ze tint kunnen ze nog naar buiten kijken :D :jerry

LOL, tinten idd!!

Xenonsetje komt van NAV audio, http://www.navaudio.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

het is een Kinkco setje van 50 euro met Canbus ballasten, dus geen storing! inbouwen was binnen en half uurtje gebeurt, je kan er best makkelijk bij, moest de kunstof basis van de lampjes iets bijvijlen/afvijlen en toen klikte ze er zo in.

Op dag 2 na montage ging er wel gelijk 1 lampje kaduk, maar had binnen een week een nieuw lampje binnen op garantie. Nog ff een setje H7 uit hongkong laten komen voor 7 euro als backup. verders hierna geen problemen mee gehad en ze staan eigenlijk altijd aan als de auto rijd!

groetjes

ik heb ook zo'n setje erin zitten en is echt goed en heel goed licht ook.

ik was binnen 15 min klaar ofzo.

zo simpel :D

idd, 1tje past mooi aan de voorkant van de accubak, de ander heb ik eigenlijk onder de koplamp gemonteerd, wat uit de buurt van de LMM.

Let bij het tinten of folien van je ruiten wel op de maximaal doorlaatbare lichtsterkte, tenminste als je de voorportierramen ook laat doen!

Terug
Naar boven