• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4x4

Hallo all, ben ik weer.

Ik was een beetje te fanatiek bezig geweest, waardoor ik een beetje vermoeid raakte ;) , besloten om een paar dagen niet te gaan sleutelen.

Asko => :D , Ik ga proberen het zo veel mogelijk manta te laten, en ZEKER het uiterlijk.

Jo1 = > komt eraan

miral astra = > Thanks

steefopel => Volgens het chassis is het een V2. Het was een complete auto geweest, weet ik zo niet. Ik kom later terug op je vraag.

Hulkie = > Klopt, had ook wel gekund ja :thumb . Ik loop steeds tegen problemen (uitdagingen :D ) aan waardoor ik

moet veranderen van het originele plan. Het maakt eigenlijk nu niet mee uit omdat ik

sowieso het onderstel 9 cm moet inkorten om mijn wielbasis te halen.

foto's day 12:

De neus van de Subaru is korter dan die van de Manta. :hmmz . Ik wil dat mijn wielbasis klopt.

Besloten om de neus van de manta tijdelijk weg te halen. Hiervoor heb ik tijdelijke strippen gelast op mijn uiterste punten van mijn binnenscherm, hierdoor weet ik waar mijn voorscherm, moterkap komt.

Grotefoto-B7ZYYBS8.jpg

foto's day 13:

Eerste instantie wilden we de neus er tegen tegen zetten, en daarna de achterkant. Maar besloten toch eerst de onderstel af te maken.

Grotefoto-POTIR6V7.jpg

Grotefoto-AQQXYCGV.jpg

Grotefoto-XB3DA3NR.jpg

Grotefoto-QCNYTKSI.jpg

foto's day 14:

Verhuizen, Yeah!! :D .

In dezelfde loods kon ik verhuizen naar een grotere plek. Dus effe bezig geweest om mijn nieuwe werkplek in te richten.

Grotefoto-NWE3ZMVV.jpg

foto's day 15:

Subaru Impreza 555 Spoorbreedte voor 1,46 m Spoorbreedte achter 1,455 m

Wielbasis 2,52 m

Opel Manta A Spoorbreedte voor 1,32 m Spoorbreedte achter 1,32 m

Wielbasis 2,43 m

9 cm moet ik hem inkorten. Helaas kan ik hem niet in korten waar het nu doormidden is. Ik kom niet uit met mijn bak en bevestigingspunten van mijn aandrijfas. Ik moet hem een stuk naar achteren inkorten. Dus eerst maar is zorgen dat het weer 1 onderstel wordt :D .

Alleen het waterpas en recht in 1 lijn krijgen duurde wel lang, meten,meten, meten :sleeping , haha

Grotefoto-YXXWEEGQ.jpg

Grotefoto-3ZJN4WJU.jpg

Grotefoto-37WRFVOV.jpg

Done.

foto's day 16:

9 cm inkorten

Grotefoto-NG4GWBDU.jpg

Grotefoto-K8UIMXAP.jpg

Grotefoto-X8RUUFFR.jpg

Op paar plekken gelast zodat deze niet verschuift.

Veel plezier met het project, is erg speciaal.:)

En zet er dikke wielen op en verlaging, alleen dat maakt hem af. :thumbup

'Day 13' geeft zijn nummer wel een beetje eer.

OKay, ben zelf nu ook niet bepaald bang aangelegd om met een zaag door plaat heen te wandelen, maar dit gaat me toch wel erg ver.

Trotzdem, waardeer ik dit enorm, ook al heb ik mijn twijfels over het einde, mocht dat uberhaupt komen.

En idd benieuwd waar het chassisnummmer komt, en wat op kenteken staat. (echter oninteressant/onbelangrijk)

Goed bezig, keep on going.

Schitterend!

RDW gaat waarschijnlijk een probleem ermee hebben als je zegt dat het een manta is... Alle techniek en de bodem is straks Subaru namelijk. Maar zeggen dat het een Subaru is gaat ook niet aangezien de wielbasis niet klopt. :hmmz

Maar aangezien men bij de RDW vaak zelf nauwelijks de regels weet kun je het altijd proberen. Natuurlijk wel zuur als je dan uiteindelijk geen kenteken krijgt.

Je past het front nog aan ga ik vanuit, niet?

Dat je alleen de chassisbalken en veerpoot bevestiging overhoudt.

Anders is het knip en plak werk, en krijg je never nooit gekeurd.

Dan beter zelf compleet wat bouwen, buizenframe ofzo.

Hallo, ben ik weer.

2000 => Ja, het is de bedoeling dat het op kenteken gaat komen, maar hoe zie ik wel :D .

Wagnas => Ik heb nog een set voor en achter remmen liggen van een Infiniti G37 coupe, die ik ga proberen te monteren,

maar dat komt later. Dus minimaal 18" wielen. :thumb

Jo1 => chassisnummmer staat net onder mijn voorruit, waar ik helemaal niet aankom. :thumbup

foto's Day 17:

Lente 9 cm ingekort en nu de breedte inkorten.

Zo de ene kant is klaar en morgen de andere kant.

Grotefoto-IDWEIWKL.jpg

foto's Day 18:

Grotefoto-J4IC7U6U.jpg

Grotefoto-WBHHGMXI.jpg

Tijdens het lassen kwamen we erachter dat we ergens iets niet goed hadden gedaan.

De neus stond een cm naar links :( .

We hadden de bodem een heel stuk losgemaakt en recht gezet. Op sommige plekken punt gelast en weer gemeten.

Uit eindelijk na een hele dag aanklooien alles goed recht gekregen.

Einde van de dag nog overbodige stukken weg geslepen.

Grotefoto-QHEMD3U4.jpg

foto's Day 19:

Manta time. Begonnen met het verwijderen van de bodem van de Manta.

Grotefoto-WTV7IIYR.jpg

Grotefoto-Z7MYTFS4.jpg

foto's Day 20:

Manta boven de Sub. geplaatst en gekeken wat er nog meer weg moet.

Grotefoto-QDNUYPAM.jpg

Grotefoto-NUXUVDPA.jpg

Grotefoto-WCUUI6OC.jpg

Manta ligt bijna goed op zijn plek. :thumb

Dit gaat wel wat worden zie ik! Mooi project, heb zelf ooit iets gebouwd wat eroplijkt ofja, Omega bodem onder een astra.

Inkorten van de cardanas is niet zon probleem, maar heb je ook gedacht aan je spoorbreedte? Wat voor achters ga je eronder zetten?

Ik heb uiteindelijke de wielkasten verbreed. Of ga je de achteras ook inkorten?

Terug
Naar boven