• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4x4

Een hele gedaanteverwisseling.

Goed dat je veel foto materiaal hebt, kun je eventueel nog bewijzen of laten zien dat je niet zomaar alles aan elkaar hebt geplakt maar het stevig hebt doorgelast met verstevigingsbalken etc.

Ik neem aan dat je er straks weer een gewoon kenteken op wil hebben. Vraag me af of het nu een Opel of Subaru zal zijn, is in principe een Subaru chassis en aandrijflijn toch ?

Komt er straks het klassieke Manta dashboard er weer in of een subaru versie ?

Denk ook dat het als Opel op kenteken moet komen. Uiterlijke kenmerken zijn het belangrijkste. Is natuurlijk bovenhuids een Manta, wat er onder zit is minder belangrijk dan.

Geld zelfde voor de kleur, is de buitenkant blauw dan moet blauw op kenteken. Is hij aan de binnenkant rood maakt niet uit.

Sorry, maar dat is onzin...

Als jij je auto aan de buitenkant er als een broodje worst uit laat zien wordt het toch ook geen broodje worst op kenteken? En al die Pontiac Fiero's en toyota MR2's die omgebouwd zijn naar Ferrari's worden ook geen Ferrari op kenteken hoor. ;)

Bij de RDW kunnen mijns inziens 2 dingen gebeuren; Ze keuren hem zonde blikken en blozen als zijnde een Manta om naar een andere motor met meer vermogen en vinden het allemaal wel best. Als alles vanonder de auto er netjes en origineel uitziet kan dat zomaar lukken. Of ze gaan verder kijken en zeggen dan dat het geen Opel Manta meer is aangezien 2/3 van de auto feitelijk veranderd is. En in dat geval heb je een probleem want een Subaru is het ook niet, of men moet het Subaru chassisnummer er ook nog in hebben staan.. :hmmz In dat geval trekken ze het kenteken in.

Ik heb een jaar of 8 terug namelijk een zelfde probleempje gehad met de RDW en dat betrof een zelfde soort project, bodem met onderstel van 1 auto, buitenkant koets van een andere auto en motor van weer een andere auto. RDW trok kenteken in omdat er nog maar 1/3 deel van de oorspronkelijke auto aanwezig was. In mijn geval was dat de bodemplaat met schutbord en alle wielophanging e.d.

Je moet een auto in 3 hoofddelen zien, koets, motor/aandrijving en onderstel/wielophanging. 2 van die 3 delen bepalen welke auto het is, je kunt er dus 1 veranderen. In dit geval zou ik dan zeggen dat het een Subaru is, maar dan kom je in de knoei met o.a. de ingekorte wielbasis...

Ik hoop dat het goed komt natuurlijk maar mijn ervaring leert mij helaas anders. :(

En dan over die kleur. De kleur van het voertuig wordt juist gebaseerd op de binnenkant van de auto, de deurlijsten dus. Anders zou je voor elke wrap je kentekenbewijs moeten omgooien

jaren een blauw/paars effect vectra a gehad

zwart op papier, nergens geen zwarte lak meer te vinden

nooit problemen mee gehad :D

@gose91 wrote:En dan over die kleur. De kleur van het voertuig wordt juist gebaseerd op de binnenkant van de auto, de deurlijsten dus. Anders zou je voor elke wrap je kentekenbewijs moeten omgooien

Paar weken geleden contact gehad met rdw hierover. Moet gewoon foto opsturen van de auto met duidelijk zichtbaar het kenteken.

Dan veranderen ze de kleur op je kentekenbewijs.

Dus niks kleur van binnenkant, gewoon de buitenkant.

Het is maar net hoe de keurmeester bij de rdw het in zijn hoofd heeft.want voor hun is het makkelijk om een papier aan te passen. Ze moeten gewoon wat velden invullen op de computer.

Heb daar toen met mijn ombouw met mn neus boven op gestaan.

Dus het kan maar zo zijn dat ie er wel een manta op kenteken van maakt.

Laten we het gewoon bij dit mooie topic laten,deze mannen zijn iets geweldigs aan het creëeren, dat kenteken is van latere zorg

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

Damn Dude's wat een operatie petje af een diep respect :wors

Toen ik zelf nog een gezond lichaam bezat heb ik in het verleden ook wel wat wilde creaties gemaakt !!

Dit gaf zoveel voldoening , er tegen aan lopen/oplossen/creëren/resultaat Thats the spired :jerry

@kadett4x4 wrote:@ giuliettaevo, sorry, maar zeg je nu dat ik niet weet hoe het bij mij gegaan is.

Was niet helemaal duidelijk maar ik reageerde meer op de reactie na die van jou.

Jouw ellendig verhaal is mij bekend. Jij hebt in feite nog geluk gehad dat je een kenteken hebt...

@Jo1 wrote:Bouwen, verzekeren, apk, rijden maar! Niks RDW! Flauwekul allemaal!

Totdat je iemand per ongeluk invalide rijd, er is geen verzekering die dan betaald :swear

Gewoon je verantwoordelijkheid nemen en de juiste wegen bewandelen, en dan dus ook gewoon verzekerd zijn :vertag

Hallo All,

Kadett1.2 => Ik wil hem uit eindelijk als Manta :thumb op kenteken hebben. De bodem is Subaru chassis en aandrijflijn is ook Subaru.

We gaan een custom dashboard maken.

kadett4x4 => Dat je hem op kenteken als Opel hebt geloof ik zeker. Want in het verleden hadden we een Mercedes 190E 2.3 16V

helemaal opgebouwd tot EVOII ingevoerd, niks was meer orgineel. Op kenteken stond alleen Mercedes. Ik hoop dat het

bij de Manta hetzelfde wordt.

giuliettaevo => Laten we hopen dat bij de RDW de eerste wordt :D

gose91, Kadett1.2 => Ik ga hem zelf spuiten, kleur weet ik nog niet :hmmz . Manta wordt erna gewrapped, welke kleur ben ik ook

nog niet uit :hmmz

RamSwa72 => :thumb

Jo1 => :D

2000 => inderdaad

kofferruimte bodem gelast

foto's Day 52:

Grotefoto-8MWYEWNQ.jpg

De bodem van de kofferruimte verbonden met de achterkant. Balken doorgetrokken ( Manta kont langer ;) ).

De eerste onderdelen in de epoxy primer gespoten.

foto's Day 53:

Grotefoto-J4KW84MN.jpg

Grotefoto-AFWTCDMY.jpg

Grotefoto-7HP3I4BX.jpg

De auto weer op de draai mal geplaatst om de onderkant van de kofferruimte te lassen.

De onderdelen zwart gespoten.

foto's Day 54:

Grotefoto-UTY4BBQB.jpg

Grotefoto-6EMEACV4.jpg

Niet zo veel gedaan deze dag, researchen op internet.

foto's Day 55:

geen foto's :D

De subframes zwart gespoten. En nog meer plekken wat nog gelast moest worden gelast.

Zo nu kunnen de tijdelijke dunne balken verwijderd worden (niet meer bang dat de die doorzakt :D )

Compleet de voor subframe met de wielen gemonteerd.

foto's Day 56:

Grotefoto-PBLVQIP4.jpg

Grotefoto-J4Q6I7AM.jpg

Grotefoto-HVGAZ4QA.jpg

Grotefoto-EXCVCTQG.jpg

Grotefoto-RMT3NO3G.jpg

Compleet de achter subframe met de wielen gemonteerd.

Tijd om hem op z'n wielen te zetten :D .

Nu hebben we meer overzicht van wat er allemaal weg of gelast moet worden.

Achter veer hoogte gemeten en afgetekend waar de verbindingen plaats gaan vinden

tussen de bonden en de Manta chassis.

Overbodige van de schermen weg geslepen.

Grotefoto-77JFUUJD.jpg

Grotefoto-8XLXHXVG.jpg

Grotefoto-NLIJQ3ZT.jpg

Grotefoto-6DAVWZVY.jpg

Grotefoto-USITV3OE.jpg

weer een mooie week achter de rug :thumb

Ik blijf het een fantastisch project vinden. Ziet er ook duidelijk uit dat dit helemaal goed gaat komen.

Bouwtechnisch dan, het kenteken blijf ik wel even spannend vinden.

Enige wat ik echt niet vind kunnen zijn die 19(?) inch velgen, 15 inch vind ik echt de max op een A'tje. Gewoon een mooi oldschool setje kopen voor deze bolide. :thumb

Terug
Naar boven