• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4x4

@lenn0 wrote:Ik blijf het een fantastisch project vinden. Ziet er ook duidelijk uit dat dit helemaal goed gaat komen.

Bouwtechnisch dan, het kenteken blijf ik wel even spannend vinden.

Enige wat ik echt niet vind kunnen zijn die 19(?) inch velgen, 15 inch vind ik echt de max op een A'tje. Gewoon een mooi oldschool setje kopen voor deze bolide. :thumb

Inderdaad, klassieke BBS honinggraad velgen zou hem wel staan. Eventueel met goudkleuring gespoten en gepolijst velgbed.

Omdat het daar gewoon écht de auto niet voor is.

Het is net als met vrouwen: een klein iel vrouwtje, hoe knap ze ook is, hoeft echt niet met cup F joekels rond te gaan lopen, daar heeft ze de bouw niet voor.

Een langere , grotere vrouw kan daar weer wel mee weg komen.

Kwestie van verhoudingen, de juiste verhoudingen... ;)

De hilmersson manta heeft ook 19" en dat vind ik zeker niet verkeerd staan.

Omdat de body ook aangepast/verbreed word kan het hier ook heel goed staan.

Een 'standaatd' a-tje zie ik ook liever met kleinere velgen (max 15")

Verders vind ik dit een TOP PROJECT :thumbup

:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

Weer mooie vorderingen het is echt een mooi project maar die wielen zijn ook absoluut niet mijn smaak. Maar het is dan ook niet mijn manta 4x4 ombouw :thumb

Ik ben elke x weer benieuwd naar de updates van dit project :kewlpics

@kadett4x4 kan zomaar zijn dat we daar nog eens aan beginnen bodemplaat druit en een halve vectra/cali er terug in lassen en klaar is kees :jerry of k neem een halve subaru je ziet wel dat dat gewoon allemaal kan :thumb

@louwe 16 klepper wrote:vind het wel kunnen hoor

die grote wielen

zijn wel meer dan alleen de hilmerson geweest met aangepaste schermen

die erg mooi op grotere wielen stonden :thumb

zou ook best wat foto,s van die Mercedes willen zien

de 190 evo vind ik waarschijnlijk de enige leuke mercedes ;) :shock:

Mercedes heeft mooie auto`s gebouwd. :thumb

Wat dachten wij van de 540K, en de oud GP racers uit de jaren dertig en veertig??

Dit was off topic. -offtopic

:jerry

Hallo All,

Tiedo => een TE 2800 uitbouw is heel wel mooi :thumb , alleen bij deze gaat het niet uitkomen. Al je goed kijkt op de foto's zie je

het voorscherm waar de radiator in komt te hangen uit steekt aan de voorkant. Deze steekt behoorlijk uit.

We gaan een bumper maken die in verbinding gaat komen met de schermverbreders. Precies hoe weet ik zo nog niet.

Ben nog aan het brainstormen :hmmz :D .

lenn0 => 15 inch gaat niet passen over mijn remschijven. Er komen de complete remmen van een Infinity G37 Coupe.

Hiervoor heb je minimaal 18 inch velgen voor nodig. Foto's van de remmen komen nog. ;)

sjoerdie => :D

lenn0 => leuke voorbeeld :D

louwe 16 klepper => schermen van deze worden ook aangepast, dus ik denk wel dat het goed gaat komen.

Manta-aero => Gaaf!

Achter veerpoten ruimte gemaakt. Van binnen ook dicht gelast.

foto's Day 58:

Grotefoto-T3DJLG36.jpg

Grotefoto-FIDDUNPT.jpg

Grotefoto-HXUDDJXB.jpg

Grotefoto-PTRWBGPB.jpg

Diff uit elkaar gehaald, keerring was lek, deze vervangen en klaar gemaakt om de behuizing te stralen en te spuiten

foto's Day 59:

Grotefoto-DDCX6V84.jpg

"louwe 16 klepper" hier wat foto's van de Mercedes 190E 2.3 16v Turbo

Mijn neef in Belgie rijdt er nu in

Grotefoto-3US3XPU8.jpg

Grotefoto-FUMRKPXD.jpg

Grotefoto-BAAURQNX.jpg

Hoi Irfan,

Wat een mooie foto reportage om te volgen, ik verheug me elk weekend weer op de update met foto's. Ga zo door!

Wat de RDW betreft kan het dus twee kanten op gaan, of je krijgt een Opel op kenteken of een Subaru. Ik ben nog wel een voorbeeld tegen gekomen van een Acadyane op een Suzuki onderstel. Deze is als Suzuki op kenteken gekomen.

139800551_7_big.jpg

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het chassisnummer van de Manta ergens op de originele plek erin te slaan zodat je de keurmeester "dwingt" om te kiezen voor het Manta kenteken. Als ie kiest voor de Subaru moeten ze namelijk weer een ander nummer erin slaan en dat is weer meer werk.

Groeten Olaf

@olafspoolder wrote:Hoi Irfan,

Wat de RDW betreft kan het dus twee kanten op gaan, of je krijgt een Opel op kenteken of een Subaru. Ik ben nog wel een voorbeeld tegen gekomen van een Acadyane op een Suzuki onderstel. Deze is als Suzuki op kenteken gekomen.

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het chassisnummer van de Manta ergens op de originele plek erin te slaan zodat je de keurmeester "dwingt" om te kiezen voor het Manta kenteken. Als ie kiest voor de Subaru moeten ze namelijk weer een ander nummer erin slaan en dat is weer meer werk.

Groeten Olaf

Chassisnummer staat toch op z'n originele plek? oftewel daar is (tot nu toe) nog net niets gewijzigd...

Sorry All, dat ik jullie heb moeten laten wachten.

Ik was een paar weken in het buitenland voor mijn werk.

But Irfan is back in town :D

Hopelijk pak ik mijn werk weer op de komende week en zal ik de topic weer updaten.

mvg Irfan

Terug
Naar boven