• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4x4

Hallo All,

foto's Day 78:

We hebben de voorkant van de auto op de bokken gezet, waardoor de wielen vrij kwamen te liggen.

De stuurstang en de kruiskoppeling gemonteerd. Mijn stuur stond teveel naar links (Manta is smaller

dan de Subaru ;) ). En nu zoeken naar de juiste hoek......

Eindelijk na een lange tijd de juiste hoek gevonden. :D

Grotefoto-LFMLHOLN.jpg

Grotefoto-HHXVZEVB.jpg

foto's Day 79:

Pedalen gemonteerd.

Grotefoto-CRHMKTHU.jpg

Grotefoto-3N6QKYHZ.jpg

foto's Day 80:

Nieuwe bevestigingspunten gemaakt voor de kuipstoelen.

Kuipstoelen gemonteerd. :thumb

Grotefoto-VY3CS6IE.jpg

Grotefoto-X77QRQ7L.jpg

Grotefoto-8SB3FLZK.jpg

foto's Day 81:

Ik ben er nog niet uit of ik de achterbank ga monteren of niet. :hmmz

Toch maar effe aanpassen ;)

De achterbank zitting kwam te hoog uit :( , Een stuk ingekort :D .

Mocht ik hem gaan monteren, dan laat ik opnieuw bekleden in de kleur van de kuipstoelen

Grotefoto-EXLNSWGW.jpg

Grotefoto-F4VRPIKB.jpg

Grotefoto-WB6N87KO.jpg

Hallo All,

Duurt ==> Ik ga geen B stijl inlassen, er komt een rolkooi :thumb

Day 82:

Remklauwen voor kan ik maar 1 gat gebruiken . De ander gat komt heel slecht uit, het gaat moeilijk worden om een adapter te plaatsen.

1: Een nieuwe bevestigingspunt laat lassen op de fuseehuis. zie foto's

2: Toch ga proberen om een adapter te maken.

Hoor nog graag wat ideeën van jullie :hmmz

Grotefoto-EJ7WXVQM.jpg

Grotefoto-CFVOCPQO.jpg

Grotefoto-MFDEX6JK.jpg

Day 83:

Omdat de schroefset van een nieuwe model zijn passen ze achter niet.

Dus maar nieuwe bevestigingspunten maken in de juiste hoek. Ik heb een voorbeelden van mdf gemaakt met de juiste maten.

Onderdelen worden komende week gefreesd.

Grotefoto-W3J3CHJH.jpg

Grotefoto-PNMCFQ7R.jpg

Grotefoto-HTG6G4HP.jpg

Day 84:

De stofhoezen van de schroefset waren gescheurd, nieuwe stofhoezen niet los te krijgen. :hmmz

Dan maar iets vinden wat er op lijkt. stuurhuishoezen! , :D . past perfect.

En de laatste gedeelte van de schutbord dicht gelast. zo nu wordt het tijd dat we onderdelen gaan monteren.

Grotefoto-BYFB6TOW.jpg

Grotefoto-HVJMQKPU.jpg

Grotefoto-7EMQEODW.jpg

Day 85:

De orginele kabelboom via de linkerkant geplaatst in plaats van rechts.

tot nu toe past het allemaal. Later moeten er wat stekkers anders aangesloten worden.

Grotefoto-HWM84YUS.jpg

Grotefoto-IZX8B3FG.jpg

Hier word hard doorgewerkt :thumbup ik vind t echt hartstikke mooi om te zien wat je allemaal in elkaar knutselt dik respect!

Echt TOP wat je aan het doen bent maar wat shockwave zegt klopt wel want zoals ik het zie kan je wielnaaf naar binnen en naar buiten kantellen. Je hebt namelijk alleen een onderste draagarm en de schokdemper is op 1 punt bevestigd waardoor je een scharnierpunt maakt. dit is Niet als kritiek bedoeld want petje af voor dit werk :wors

Je zou aan jouw MDF-steun gedeelte ook nog een ingezaagd buisdeel kunnen maken die de onderkant van de schokbreker omklemt. Dan is het ongewenste scharnierpunt hier weg.

Zoals dit bij heel veel auto's toegepast wordt (willekeurig plaatje dat dit illustreert):

Zow, hier is weer heel wat gebeurd. Super. Je maakt het jezelf ook niet makkelijk door alle luxe als airco, elektrische deurvergrendeling etc allemaal weer aan boord te willen hebben.

Wellicht ten overvloede: Zo'n open luchtfilter is mooi, maar probeer er wel voor te zorgen dat hier niet de warme lucht aangezogen gaat worden die via de intercooler, radiateur etc binnenkomt onder de kap. Er zijn al heel wat motoren gesneuveld vanwege te hoge inlaattemperaturen. Wellicht heb je al wel iets in de planning, maar misschien kun je de hoek waar het filter zit een beetje afschermen van de rest van de motorruimte, bijvoorbeeld met een stukje aluminium plaatwerk en dan zorgen dat er verse onverwarmde lucht op deze plek komt (want het gaat daar een portie warm worden onder die kap straks :thumb )

Zie dit topic nu pas, heb het net doorgelezen: Wat een schitterend project! Hulde voor heeft vakmanschap, de creativiteit en het doorzettingsvermogen. Dit project blijf ik volgen. En wie weet zien we je eens met deze wagen op de Brabantmeeting, daar trek je dan wel een hoop bekijks mee.

Terug
Naar boven