Nou hierbij dan een paar foto's
De achteras is er inmiddels onder vandaan en het casco verkocht voor de rodeo.
Moet zeggen, de kwaliteit is te voelen, het ding is echt loodzwaar:
Nu was ik altijd al benieuwd hoe dat nu zit met de handrem op de Volvo achteras, en tot mijn aangename verrassing maken ze gebruik van een trommelrem in de remschijf, dat gaat straks dus ook mooi werken met de originele Manta handrem.
De breedte van de achteras ook even gemeten; 139,6 cm uit voor de Volvo 240 as en 139,5 voor de Manta as, dus qua breedte ideaal.
[Edit: meetfout en typfout; voor de Manta kwam ik op 1392mm, Volvo blijkt 1402mm te zijn; verschil 1 cm]
Verder nog meer opgeruimd en een LED-TL boven de werkbank gehangen. We hadden hiervan een tweetal als duurtest in ons kippenhok om te kijken hoe ze zich houden. Inmiddels een jaar later naar volle tevredenheid kan ik de lichtopbrengst ook mooi gebruiken in mijn werkhok;
+/- 45 Watt TL links, 15 watt LED rechts!
Heb trouwens ook al een ideetje hoe deze auto (hopelijk) zal gaan worden. Deze stond laatst te koop en vond het direct wat hebben. De vraagprijs was me alleen wat teveel. Heb de foto nog wel iets bewerkt, 14 inch velgen (misschien nog verbreed) en de voorkant iets lager. Op deze manier hoop ik ook de achteras gewoon 5-gaats te laten en toch vrij originele uitstraling te houden: