• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A project # Te koop...

origineel gepost door manta19sr

dat is de buitenplaats:)overkappingkje:),kom miss volgende week wel ff langs peter meot in sint hubert zijn zaterdag,verder kom ik daar nooit meer in d ebuurt.

Idd de buitenplaats, helaas was de andere garage te krap om een brug in te krijgen. Het zal hier af en toe wel koud zijn, maar dan maar eventjes doorbijten. hebben nu 3 oude opels thuis dus een brug is voortaan een MUST:hmmz

Maar Mike, dat is prima joh. Even bellen van te voren en je bent altijd welkom.

@dussel, de Coupe is van me broer. Heeft die aantal maanden geleden uit Friesland gehaald met een bult onderdelen. Erg mooie auto met een 2.0CIH Automaat en simons uitlaat van achter naar voren. Is 8 jaar geleden gerestaureerd en opnieuw gespoten. Begint nu wat roest te krijgen dus we gaan hem binnenkort behandelen:thumbup

origineel gepost door peerke1987

origineel gepost door manta19sr

dat is de buitenplaats:)overkappingkje:),kom miss volgende week wel ff langs peter meot in sint hubert zijn zaterdag,verder kom ik daar nooit meer in d ebuurt.

Idd de buitenplaats, helaas was de andere garage te krap om een brug in te krijgen. Het zal hier af en toe wel koud zijn, maar dan maar eventjes doorbijten. hebben nu 3 oude opels thuis dus een brug is voortaan een MUST:hmmz

Maar Mike, dat is prima joh. Even bellen van te voren en je bent altijd welkom.

@dussel, de Coupe is van me broer. Heeft die aantal maanden geleden uit Friesland gehaald met een bult onderdelen. Erg mooie auto met een 2.0CIH Automaat en simons uitlaat van achter naar voren. Is 8 jaar geleden gerestaureerd en opnieuw gespoten. Begint nu wat roest te krijgen dus we gaan hem binnenkort behandelen:thumbup

zag de coupe te koop staan op marktplaats

jammer dat ik die centen niet heb liggen

Helaas zijn de centen altijd de grootste bottleneck.. iig bij mij. Klote centen altijd hetzelfde gezeik:puke

Er zit weer schot in de zaak, heb even een lijstje gemaakt met onderdelen die ik nog nodig heb. Gisteren eventjes bij Adri langs geweest en nog wat spulletjes gehaald:wub.

ja,peter toch wel handig iemand in eerde die leuke a-manta onderdelen heeft liggen, voor een schapelijke prijs toch:thumbup

origineel gepost door bettus accu

hee man,

et schiet aardig op! goed werk allemaal!:wors

Dankje Bettus, die bolide van jou mag er anders ook wel zijn:wub

Origineel gepost door ABS

ja,peter toch wel handig iemand in eerde die leuke a-manta onderdelen heeft liggen, voor een schapelijke prijs toch:thumbup

Ja zeker Adri! :wors Was weer gezellig

Zo vandaag weer flink op pad geweest voor onderdelen:

- Recaro frames+rails voor de stoelen

- Verlaggingsset 40mm

-2 schijven voor de voorremmen

-Dynamo

-5bak 240 getrag en B-automaat tussen as

-Zwarte KM/teller plaat

-Koppelingskabel

-Gaskabel

-Km teller kabel

-Koplamp

-Kranen voor verwarming

-Voetpomp Ruitewissers

-Stuurmechanisme

en nog wat klein spul... de 240 getrag is in goede staat en kan ook weer verkocht worden. Dus iemand??:thumbup

Morgen, en maandag en dinsdag wil ik weer flink aan de slag gaan. dan ben ik vrij.

IMAG0192.jpg

IMAG0193.jpg

IMAG0194.jpg

IMAG0186.jpg

IMAG0191.jpg

IMAG0189.jpg

Netjes, was ik maar zo ver wil ook graag gaan opbouwen.

Kit je de randen van je zelfbouw tunnel nog af? schilt een hoop geluid denk ik...

Ga je zelf een middenconsole maken?

Ja ik denk wel dat ik het met kit ga afwerken, bovendien komen er isolatie/dempende matten overheen. Die liggen ondertussen nu in de auto, alleen nog niet over de tunnel heen.

Ik las echter de tunnelbak niet dicht, maar popnagel hem dicht. Mocht ik ooit nog iets willen veranderen dan is dit makkelijker. Dus kitten of iig de isolatie matten zijn een must.

de auto moet zo stil mogenlijk worden, dus iedere tip omdat te verbeteren is welkom!

Kit hem dan niet alleen van binnen uit maar ook aan de onderkant van de auto, hoewel je daar nu moeilijk bij kunt komen daar het spatwater van het rijden daar nu blijft staan.

origineel gepost door max

Kit hem dan niet alleen van binnen uit maar ook aan de onderkant van de auto, hoewel je daar nu moeilijk bij kunt komen daar het spatwater van het rijden daar nu blijft staan.

Erg goed punt van je, eens even kijken hoe ik dat aan ga pakken ja want nu blijft het staan!:hmmz

haha he popke!

Alle Manta-A restauraties/projecten aan het afgaan zie ik? :D

Enigste vooruitgang is dat me portomonnee leeg is (jaja studenten altijd krediet crisis! Dat ligt echt niet aan de tijd :P)

Owjahwel, we hebben de bodem vol gelegd met geluidsdempende matten. Morgen ben ik een dag vrij want:

VANDAAG BEN IK JARIG!!!!!!:jerry

dit jaar moet het toch wel lukken Popke!:wub

Ik heb dalijk 10 weken vrij, en hopelijk wat geld en dan gaat het hééééél hard.

Ga zometeen RS bank ophalen, heb een tante die goed is met stof en een naaimachine :P Dus de achterbank gaat bekleed worden net als de stoelen:wub:wub

ok weer goed bezig met ideen succes in je tien weekse vakantie :D:D

btw gister nog feestje gehad met je verjaardag of komt dat noch:cool:

Terug
Naar boven