• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A restauratie: laatste loodjes

Ziet er geweldig uit Kevin.

Ik heb gisteren heel de dag doorgebracht met de vorige eigenaar van de Manta en we hebben

het nog even over jouw manta gehad. Hopelijk komt hij helemaal af en kun je genieten.

Ziet er SUPER uit!!!! Complimenten voor jou en je pa!

Ik weet zelf hoe leuk (en af en toe minder leuk) het kan zijn om te sleutelen met je pa, maar

geniet er van!

Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken...Of je moet een heel korte achteras nemen...

De 30E,s in de Monza Senators met een 3.45 achteras krijgen het al haast niet getrokken met 248nm (aldus Opel) koppel

Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken...Of je moet een heel korte achteras nemen...

De 30E,s in de Monza Senators met een 3.45 achteras krijgen het al haast niet getrokken met 248nm (aldus Opel) koppel

sorry voor het late reageren. heb het druk met school en stage. Hulkie. ja dat heb ik ondertussen ook wel ondervonden. we hebben voor dat ik de manta had samen ook nog 2 zundapps opgemaakt. ik hoop dat deze net zo mooi word als de jouwe. Hurricane dat hoop ik ook.

GSE. dit probleem is ondetussen ook opgelost ik heb een 3 gang automaat uit een Monza met een Kick Down.

groeten kevin

sorry voor het late reageren. heb het druk met school en stage. Hulkie. ja dat heb ik ondertussen ook wel ondervonden. we hebben voor dat ik de manta had samen ook nog 2 zundapps opgemaakt. ik hoop dat deze net zo mooi word als de jouwe. Hurricane dat hoop ik ook.

GSE. dit probleem is ondetussen ook opgelost ik heb een 3 gang automaat uit een Monza met een Kick Down.

groeten kevin

Dan kan ik je als advies geven:

Neem de langs mogelijke overbrening in je diff die 3de trap/gang van de bak is nl 1 op 1 dwz 1 krukas omwenteling is ook 1 aandrijfas omwenteling -2 tot 5% slip van de bak.

Ik rij zelf een Monza A1 met zo,n 3-gang bak met een 3.45 as met als gevolg dat ik 3300 toeren draai bij 100km en 3700 toeren bij 120km,dit is niet leuk,die motor ligt wat te janken je snelheid is niks.

Ik heb nog een Monza GSE met een 4-gang automaat met lock up met als gevolgen 120km bij 2300/2400 toeren..

Dan kan ik je als advies geven:

Neem de langs mogelijke overbrening in je diff die 3de trap/gang van de bak is nl 1 op 1 dwz 1 krukas omwenteling is ook 1 aandrijfas omwenteling -2 tot 5% slip van de bak.

Ik rij zelf een Monza A1 met zo,n 3-gang bak met een 3.45 as met als gevolg dat ik 3300 toeren draai bij 100km en 3700 toeren bij 120km,dit is niet leuk,die motor ligt wat te janken je snelheid is niks.

Ik heb nog een Monza GSE met een 4-gang automaat met lock up met als gevolgen 120km bij 2300/2400 toeren..

@GSE wrote:Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken...Of je moet een heel korte achteras nemen...

achteras van manta A zijn meestal 3.67.

Daarbij is het gewicht van een manta-A dik 500kg minder dan een monza.

@GSE wrote:Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken...Of je moet een heel korte achteras nemen...

@Jo1 wrote:@GSE wrote:Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken...Of je moet een heel korte achteras nemen...

in iedergeval voor de uitleg we gaan het gewoon proberen

en anders verzinnen we wel iets anders

@Jo1 wrote:@GSE wrote:Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken...Of je moet een heel korte achteras nemen...

in iedergeval voor de uitleg we gaan het gewoon proberen

en anders verzinnen we wel iets anders

het is weer even geleden dat er iets aan de manta is gedaan

vanwege school

een kennis die vanuit nederland met een Mitsubishi Pajero naar Zuid-Afrika aan het reizen is hiervoor hebben wij de auto woestijn proef gemaakt. en ziekte.

ben ik een maand geleden op een zondag avond begonnen met het plamuren van de deuren.

afgelopen weekend heb ik dit hervat. en ik moet zeggen voor de eerste keer dat ik plamuur gaat het nog niet zo heel slecht.

foto's volgen snel

groeten Kevin

het is weer even geleden dat er iets aan de manta is gedaan

vanwege school

een kennis die vanuit nederland met een Mitsubishi Pajero naar Zuid-Afrika aan het reizen is hiervoor hebben wij de auto woestijn proef gemaakt. en ziekte.

ben ik een maand geleden op een zondag avond begonnen met het plamuren van de deuren.

afgelopen weekend heb ik dit hervat. en ik moet zeggen voor de eerste keer dat ik plamuur gaat het nog niet zo heel slecht.

foto's volgen snel

groeten Kevin

ondertussen heel weinig aan de manta gedaan. afgelopen maandag heb ik mijn rijbewijs en ook een (rijdend) autotje gekocht.

een Opel Corsa 1.2 Elegance uit 2001. met 28900 originele Kilometers

404107_452298898143349_539921288_n.jpg

305064_452298961476676_513062355_n.jpg

226277_452298941476678_475863169_n.jpg

groeten Kevin

Terug
Naar boven