• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta b1 SR 1981

Hey Creuz! Zwarte kont staat mooi!!

Over je zetels: De sleden zijn vastgeschroefd met imbusvijsjes op de stoelen, kan je hoogtens enkele

mm's mee winnen. De sleden zijn vastgevezen met M8 op de onderstellen, ook maar een mm'tje mee te winnen.

Zijn de onderstellen juist op de bodemplaat gemonteerd? In die ronde beugels bedoel ik.

Grtjs!

@H-400 wrote:Hey Creuz! Zwarte kont staat mooi!!

Over je zetels: De sleden zijn vastgeschroefd met imbusvijsjes op de stoelen, kan je hoogtens enkele

mm's mee winnen. De sleden zijn vastgevezen met M8 op de onderstellen, ook maar een mm'tje mee te winnen.

Zijn de onderstellen juist op de bodemplaat gemonteerd? In die ronde beugels bedoel ik.

Grtjs!

Jup tis fkes wennen. Nu nog de sticker erop. Ja die zetel heeft zowel links als rechts geen ruimte meer over. Dus denk dat het gewoon zo is. Mss dat de middenconsole van een 5bak iets smaller is ofzo... ?

Ik heb vroeger ook die ombouw gedaan op een B1, geen problemen die aard gehad.

Dat interieur komt uit zo'n goudkleurige GT/E, wagen was van een coiffeur hier in't dorp en stond voor

wisselstukken te koop met een vastloper. Staan de wangen v/d zitting niet opengeplooid? Ik kan eens

vragen aan die coiffeur of z'n vrouw een dik gat heeft!!

@H-400 wrote:Ik heb vroeger ook die ombouw gedaan op een B1, geen problemen die aard gehad.

Dat interieur komt uit zo'n goudkleurige GT/E, wagen was van een coiffeur hier in't dorp en stond voor

wisselstukken te koop met een vastloper. Staan de wangen v/d zitting niet opengeplooid? Ik kan eens

vragen aan die coiffeur of z'n vrouw een dik gat heeft!!

hehe voor mij moet je geen blauw ook riskeren ;)

het gaat wel net hoor, het viel me gewoon op.

vandaag es mooi gepoetst en lekker gaan toeren. Daarvoor zijn ze toch gemaakt hé!

heb nog enkele stukjes tekort.

iemand een idee of je zo'n kofferbakrubber ergens universeel bij de automaterialen zaak kunt halen? en wat voor nummer of afmetingen je dan moet hebben?

tevens zoek ik ook nog:

1 rubbertje van de 4 waar de motorkap in steunt.

En 1 ruitenwisserarm in complete staat.

Ook nog een plastiek kapje van op dat chromen baartje waar uw gordel onderaan aan vast zit!

Moest iemand dit liggen hebben ;-)

Dankje ghanz!

Stickertje erop nu :)

AJ9vPHc.jpg

nog even een vraagje. Ik zou graag een maxi cosy op een veilige manier op de achterbank vastklikken. Nu dacht ik dat er ook 3 puntsgordels mogelijk zijn achteraan een b manta?

Is dit zo? en zoja waar en hoe zit dat met het bevestigingspunt? Ik zou gewoon een vaste gordel plaatsten, niet zo ene die oprolt op de hoedenplank.

Jullie oplossingen / suggesties / foto's zijn welkom !!! :hmmz

Als je de foto inzoomt zie je dat de rolgordels uit de hoedenplank komen en omkeren op de C-stijl. Op dat punt moet je volgens mij een vaste 3-punts gordel

kunnen monteren. M'n andere Manta (B1) heeft ook achter origineel rolgordels.

@H-400 wrote:

Als je de foto inzoomt zie je dat de rolgordels uit de hoedenplank komen en omkeren op de C-stijl. Op dat punt moet je volgens mij een vaste 3-punts gordel

kunnen monteren. M'n andere Manta (B1) heeft ook achter origineel rolgordels.

hmm, en waar zitten die rollen van jouw gsi dan? onder de hoedenplank? En een gleuf dan door het metaal?

Ik zag hier opt forum een topic van ascona 4 deurs met bakjes op de hoedenplank?

En hoe zitten deze dan vast in de C stijl? Zit daar schroefdraad klaar ofzo?

Bedankt!

Hoi,

in het Topic groene B-Manta, op pagina 2 ongeveer halverwege, heb je een foto waar het achterscherm is verwijderd.

Deze Manta heeft ook gordels achterin. Op deze foto kun je zien hoe het zit. Ik weet niet of het echt zo hoort te zitten, maar volgens mij ziet het er wel origineel uit.

Groetjes,

Hey Creuz, ze steken echt onder de hoedenplank,maar aan de zijkant.

Zoals Christiaan vermelde:

Bij een Ascona B zitten ze idd op de hoedenplank.

Grtjs!

Ik heb onlangs ook gordels geplaatst in mijn Manta B

Het zijn vaste gordels van CarPoint helemaal compleet met bevestigingsmateriaal.

20140428_130242_zps15c799e4.jpg

In de C-stijl zit een bout gedraaid (er even in gedraaid om te kijken of het schroefdraad nog goed was)

20140428_131050_zps7f5cdf8b.jpg

Zo komt het eruit te zien als het helemaal ingebouwd is

20140503_105342_zps7c7e586d.jpg

Ik hoop dat je wat aan deze foto's hebt.

Mantaboy1976.

@mantaboy1976 wrote:Ik heb onlangs ook gordels geplaatst in mijn Manta B

Het zijn vaste gordels van CarPoint helemaal compleet met bevestigingsmateriaal.

20140428_130242_zps15c799e4.jpg

In de C-stijl zit een bout gedraaid (er even in gedraaid om te kijken of het schroefdraad nog goed was)

20140428_131050_zps7f5cdf8b.jpg

Zo komt het eruit te zien als het helemaal ingebouwd is

20140503_105342_zps7c7e586d.jpg

Ik hoop dat je wat aan deze foto's hebt.

Mantaboy1976.

Jup dit wil ik ook zo maken. Dus er zit standaard al een bout in? of een schroefdraadgaatje? hoe bepaal je dan waar je door je hemel prikt? kun je dit voelen?

Bedankt

Mvg

Er zit een schroefdraadgaatje en de plek zou je moeten kunnen voelen.

Ik zou wel even netjes met een stanleymes een gaatje maken waar de bout ingedraaid moet worden

om te voorkomen dat je hemeltje stuk gaat.

@mantaboy1976 wrote:Er zit een schroefdraadgaatje en de plek zou je moeten kunnen voelen.

Ik zou wel even netjes met een stanleymes een gaatje maken waar de bout ingedraaid moet worden

om te voorkomen dat je hemeltje stuk gaat.

Ok prima, dat ga ik eens proberen al gezien dat ze zo'n gordels hebben voor 35 sleuro's hier in de autozaak.

Bedankt he!

Terug
Naar boven