@ivartje wrote:ja ok maar ik snap 1 ding niet,ik citeer uit het corsa-novaforum handleiding:
Nu moeten we op de plek waar de gasklephouder zat het gat dicht maken in het blok.
Dit doen we met de bijgeleverde en wat vloeibare pakking tussen het bijgeleverde plaatje op het blok te bouten:
Als je een Powerboxset hebt met EGR leiding, dan moet je het plaatje dicht lassen.
Dit plaatje sluit direct het kanaal van de EGR klep af, hierdoor is er geen stroming meer nodig, en zal de EGR klep niet meer vervuilen. Dit voorkomt irritante storingen en dure reparaties. Mocht de EGR al storing geven dient deze wel schoon gemaakt te worden of vervangen voor een nieuwe (goed werkende) De storing blijft hij anders wel geven
Mijn egr klep is al een tijdje afgedopt met een semi blindkap,waardoor de plunje wel werkt maar de klep niet vies wordt en hij is aangesloten (elektrisch) dus dan heb ik die blindkap toch helemaal niet nodig toch???
Of snap ik het nou niet??? er is 1 ding wat ik niet snap als ik die gasklep verplaats van het blok(oude situatie) naar powerbox (nieuwe situatie) zit ik dan met een gat in het blok??? zo als ik het nu lees (vooral begrijp) wel??als dat ding alleen maar zit 'bevestigt' aan het blok dus geen doorvoer/aansluiting/gat in het blok zit, dan heb ik toch nix nodig en kan ik dat ding er zo af halen en verplaatsen zonder iets af te dichtte,als dat zo is hoef ik me eige namelijk nergens druk over te maken
Nee je hoeft je ook niet druk te maken. Want de gasklep (oude situatie) zit aan de luchtslang vast die achter het blok loopt (die je weg gaat halen als je de mantzel erop zet) als ik het goed heb.
2. maar dan ga ik me gasklep op de powerbox monteren pakking ertussen en ik draai hem aan, nu zit op mijn gasklep nog 2 kopere aansluitinge,waar ook iets van slangetjes overheen moeten ?? welke zijn dit dan weer? en waarvan?? nu zal dit natuurlijk vanzelfsprekend zijn (denk ik ) als ik me oude gasklep eraf haal omdat ze daar ook op zitten,maar is niet zo 1 2 3 te zien,en wil goed voorbereid zijn!
2. Volgens mij loopt daar normaal koelvloeistof doorheen , maar deze heb je dadelijk niet meer door de gasklep lopen icm met de powerbox
3.dan ga ik me luchtfilter montere, als ik het goed heb moet ik hier een luchtfilterbuis pakken van een diesel corsa?? hierin een gat bore voor me luchtmassameter?? en dan moet het goed zijn??
3. Er kan een gat in de luchtfilterbak-deksel gemaakt worden , en daar kan de sensor ingeduwd worden (met rubberen afdichting uiteraard)
4.zijn er verder nadat ik (denk ik) alles opgenoemt heb dinge die ik ben vergeten,zou moeten kopen?? ook al zijn het de grootste onzin dingen zoals T-stukjes of slangenklemmen of iets???
4. Ik ben toen vantevoren allemaal slangenklemmetjes/slangen etc gaan halen. Naderhand kwam ik tot de conclusie dat ik helemaal niks nodig had eigenlijk :jerry
Beters om vroeg te beginnen , dan heb je 's middags nog tijd om onderdelen te halen bij de garage.
Succes in ieder geval. Word een leuk klusje :thumb