• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mantzel powerbox x16xe

Op ebay.co.uk staan ook regelmatig van die imitatie dingen te koop. Schijnen in Engeland vaker figuren te zijn die ze zelf maken:

http://www.ebay.co.uk/itm/corsa-tig...rts_SM&hash=item3cc2cf8f62#ht_5244wt_1297" onclick="window.open(this.href);return false;

Moet 155 pond kosten met alle pakkingen.

-offtopic

@ CorsaB5drsX14XE

Hier kan je gelukkig wel reageren, op de advertenties op mp reageer je dan weer niet. Ik heb verscheidene keren gemaild over diverse interessante zaken die je te koop aanbood. Als je iets op MP zet reageer dan ook, een oog voor zaken doen heb je volgens mij dan niet. Overigens bestaat er geen normale prijs voor 2e hands zaken, vraag en aanbod bepaald een richtprijs maar dan is het vooral wat de gek ervoor geeft.

Wat weet jij trouwens te melden over mijn financiële situatie? Omdat ik een corsa rijdt beweer jij dat als ik die crash ik gelijk geen geld meer heb?

Corsa en Ed, problemen graag onderling oplossen, ipv in een topic.

Mochten jullie er niet uit komen, PM een mod.

@joop1970 wrote:Op ebay.co.uk staan ook regelmatig van die imitatie dingen te koop. Schijnen in Engeland vaker figuren te zijn die ze zelf maken:

http://www.ebay.co.uk/itm/corsa-tig...rts_SM&hash=item3cc2cf8f62#ht_5244wt_1297" onclick="window.open(this.href);return false;

Moet 155 pond kosten met alle pakkingen.

-offtopic

@ CorsaB5drsX14XE

Hier kan je gelukkig wel reageren, op de advertenties op mp reageer je dan weer niet. Ik heb verscheidene keren gemaild over diverse interessante zaken die je te koop aanbood. Als je iets op MP zet reageer dan ook, een oog voor zaken doen heb je volgens mij dan niet. Overigens bestaat er geen normale prijs voor 2e hands zaken, vraag en aanbod bepaald een richtprijs maar dan is het vooral wat de gek ervoor geeft.

Wat weet jij trouwens te melden over mijn financiële situatie? Omdat ik een corsa rijdt beweer jij dat als ik die crash ik gelijk geen geld meer heb?

Over die imitaties moet je nog maar ff googlen, crooke valt daar ook onder, is toch niet helemaal te vergelijken!

Ik verkoop zat via MP en dat gaat allemaal prima, dus denk dat het toch meer lag aan wat er in de mailtjes naar mij toe stond (bod ver van vraagprijs o.i.d.) :angel , als het interessant was geweest was t wel wat geworden.

Máár jij hebt er inmiddels 1 ik ben er van af dus alles is prima in orde :vertag

Over dat schuifertje is maar een geintje joh, shit happens!

@RickertR91, er is geen probleem alleen een beetje discussie, hij zit hier btje over mij te ouwehoeren terwijl t niet eens terecht is, daar mag ik dan best ff op reageren, ik ben er ook over uitgepraat hoor dus no need for modz.

Dan weer ontopic; powerbox is beste mod voor dit blok patrick, ik heb er helaas geen meer maar ik zou gewoon de veilingsites in de gaten houden! Zou wel voor een echte mantzel gaan.

Onderin raak je wat trekkracht kwijt, dat krijg je bovenin dik terug, maar met een spaghetti zoals wim zegt merkte ik dat je onderin weer een beetje pit terug hebt ;)

Hij vliegt idd de begrenzer in maar zou nog wel ff door willen haha (dus chippen is een goeie optie)

en die immitaties kan ik nergens vinden:P

Plus uit het buitenland halen ben ik geen fan.

Rij het liefst zelf naar de persoon toe bevalt het me meteen aftikken en meenemen weet ik ook meteen wat voor persoon het is.

@ CorsaB5drsX14XE

Prima, opgelost :thumb Zou best kunnen hoor dat ik af en toe wat onder de vraagprijs biedt, ben eenmaal een koopjesjager en het lukt me nog vaak ook ;)

@ patrick,

Als je via paypal betaald kan er weinig fout aan gaan hoor, alleen kan je het niet even goed bekijken maar wat kan er fout aan een powerbox zijn? Weinig denk ik.

Zo'n mantzel heeft aan de binnenkant een soort relief zitten en is helemaal netjes afgerond, die imitaties bestaan vaak uit wat aan elkaar gelaste (dikke) platen met als gevolg dat hij helemaal glad is en scherpe hoeken heeft. Net wat minder ideaal voor de stroming. de vraag is inderdaad of het veel uitmaakt :hmmz

Maakt wel degelijk uit, inderdaad...

De Mantzel is wel de gene die het meeste vermogen uit een nog standaard 1.6 16klepper weet te Wringen..

Willem

Gaat hij door de powerbox onderin echt veel minder trekken ? En wat noemen jullie onderin ? Tot 3000rpm?

En trekt hij na de 5500rpm nog harder door ? Of trekt hij gewoon vloeiend van de 4000-6500/7000rpm ?

Kan ik het originele luchtfilterhuis laten zitten als ik de powerbox eropzet?

En aan wat voor een vermogen moet ik denken ?

*Spaghetti spruitstuk

*Katvervanger

*Groep A Uitlaatsysteem

*Mantzel

125-130pk? :hmmz

Je kan pk niet gokken op de ene motor geeft een mantzel wel 20pk maar op een andere miss maar 10.

125pk ga je wel redden met een.frisse motor.

Ga je ff op de testbank dan weet je het. Dan nog ff afstellen op de rollenbank en je heb een hele andere auto.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Ik heb de mantzel uit zoetemeer in ontvangst mogen nemen! 500 voor betaald incl. friedrich spruitstuk en onderste van de inlaat (als ik het goed zeg). Ziet er goed uit en niet opgespoten zoals somminge mensen hier melden.

T liefs ook een chip op maat..

@EdGSI wrote:Gaat hij door de powerbox onderin echt veel minder trekken ? En wat noemen jullie onderin ? Tot 3000rpm?

En trekt hij na de 5500rpm nog harder door ? Of trekt hij gewoon vloeiend van de 4000-6500/7000rpm ?

Kan ik het originele luchtfilterhuis laten zitten als ik de powerbox eropzet?

En aan wat voor een vermogen moet ik denken ?

*Spaghetti spruitstuk

*Katvervanger

*Groep A Uitlaatsysteem

*Mantzel

125-130pk? :hmmz

Wat wordt er eigenlijk nog meer met zon chip op maat veranderd ?

De toerenbegrenzer wordt verlegd , maar wat wordt er nog veranderd ?

Ik heb geen flauw idee en ben wel benieuwd ;)

Kan ik het originele luchtfilterhuis laten zitten als ik een powerbox eropzet?

Ja, kan je laten zitten. Alleen de slang van het filterhuis naar de powerbox moet je even wat anders voor verzinnen. Ik heb uiteindelijk een slang uit een combo diesel gepakt geloof ik.

en die chip weten jullie bedrijven in de regio brabant zuid oost die dit kunnen of moet ik dan naar de andere kant van nederland? :swear :D

Ben vandaag even op de sloop geweest. En heb me een luchtslang van een corsa 1.4i (volgens mij) afgepakt. Is ongeveer even lang als de slang wat nu zichtbaar is bij mijn x16xe :thumb

Dat is lang genoeg toch?

En gelijk ook even een TID-Display meegenomen. Mijne deed het niet meer :jerry

Tja, doet het echt minder onderin: JA dat wel, er is wel goed mee te rijden (Corsa) maar voor mijn Combo niet echte een Succes.

als er Flink gewicht in ligt kom ik GOED te kort onderin, met een mantzelbox kan je goed rustig rijden, maar de boel gaat pas leven vanaf 4500 a 5000 toeren..

Slanglengte van Luchtfilterbak naar powerbox, Let op, mijn slang is al Te kort, aangepast, kan je goed zien..

Nieuweklepdekselcombo001.jpg

Nieuweklepdekselcombo007.jpg

TIP!!: Pak een Luchtfilterbak deksel van een Diesel mee op de sloop, die is niet begrensd..

Willem

Terug
Naar boven