• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mario's knutsel topic

@trashmetal wrote:De eerste en de derde zijn veeeel te ver rijden

De tweede heb ik eerder gepost

Lijkt me wel wat om onderhanden te nemen :D

nouja hij voldoet aan je eis dat het meer als 65 pk heeft :angel :angel daarop was ik al aan het zoeken gegaan... anders krijg je de monopoint 1.4 van 60 pk..

en anders net als willem.. een combotje met een gsi blokje.. lijkt me ook best lachen en qua gewicht zal er niet veel verschil in zitten

Combotje wordt hem niet

heb vanmorgen een mailtje gedaan naar het autobedrijf waar de corsa joy c14se staat

wat of de gebreken zijn en of er iets van de prijs nog afkan

bij de meeste gsi-tjes op internet hebben ze zo`n stijgerpijp van remus eronder hangen... daalt de waarden meteen mee :P

@bart-gsi wrote:bij de meeste gsi-tjes op internet hebben ze zo`n stijgerpijp van remus eronder hangen... daalt de waarden meteen mee :P

Haha mijne heeft weer een origineel uiterlijk. Geen schroefset meer, originele uitlaat en Astra Njoy velgjes. Wel powerbox en spaghetti :jerry Jammer dat ik veel te weinig bij stoplichtjes sta te wachten haha.

Maar Mario, kan je niet beter gewoon iets meer geld uitgegeven en niet een bak met roest kopen, want achteraf kun je daar een hoop geld instoppen en je krijgt het er nooit meer uit.

Ik zou op z'n minst kijken naar een harde koets en een blok wat goed loopt. Het liefst in de blauwe x12xe kleur, kan je het meeste zo overbouwej.

kunnen ook mensen meehelpen een blokje over te hangen (dan pak er een stoel bij en dan toekijken en mensen rond commanderen hoe je het liefste wil hihi).. ik woon in de buurt als er geen andere optie is... dus alles is mogelijk.. daar is een forum ook voor :)

@basss27 wrote:@bart-gsi wrote:bij de meeste gsi-tjes op internet hebben ze zo`n stijgerpijp van remus eronder hangen... daalt de waarden meteen mee :P

Haha mijne heeft weer een origineel uiterlijk. Geen schroefset meer, originele uitlaat en Astra Njoy velgjes. Wel powerbox en spaghetti :jerry Jammer dat ik veel te weinig bij stoplichtjes sta te wachten haha.

Maar Mario, kan je niet beter gewoon iets meer geld uitgegeven en niet een bak met roest kopen, want achteraf kun je daar een hoop geld instoppen en je krijgt het er nooit meer uit.

Ik zou op z'n minst kijken naar een harde koets en een blok wat goed loopt. Het liefst in de blauwe x12xe kleur, kan je het meeste zo overbouwej.is dat niet altijd zo met autohobbies, dat je er geen zak voor terug krijgt :jerry

plaatwerk kost me niets, lassen kan ik zelf

dus voor een appel en een ei kan ik hem door de apk krijgen

is niks mis mee lijkt me

mn oude corsa dacht ik ook een roestvrije te hebben gevonden

heb toch de voorbalk op 3 plaatsen moeten lassen :swear

Elke corsa roest bijna wel, ook de na de facelift modellen. Soms bizar hoe erg het is. De oude coating is ondertussen gewoon gaar geworden. Die van mn zusje komt uit 2000 en had praktisch geen roest maar als je na 2 jaar kijkt hoe hard dat gegaan is. Dingen worden oud.....

@joop1970 wrote:Elke corsa roest bijna wel, ook de na de facelift modellen. Soms bizar hoe erg het is. De oude coating is ondertussen gewoon gaar geworden. Die van mn zusje komt uit 2000 en had praktisch geen roest maar als je na 2 jaar kijkt hoe hard dat gegaan is. Dingen worden oud.....

Indd, bij mijne begon hij achteraan binnezijde vd kokerbalken ook al te roesten

dit wilde ik deze zomer aanpakken

Als het goed is wordt vandaag eindelijk mn corsa bezorgd

en kan ik eens goed kijken naar de schade

wie weet kan ik er toch wat mee

de voorbalk en dwarsbalken heb ik immers niet geraakt

als die nog recht zijn en de wielen staan ook nog goed in spoor

ga ik hem misschien oplappen :D

Gisteravond heb ik de corsa wat beter bekeken

En er is officieel niets meer mee te beginnen

Zelfs mn dak zit een vouw in :(

Helaas beetje slechte foto's

360.jpg

360.jpg

Maar gelukkig heb ik gisteren ook een andere corsa aangeschaft king:

Koetswerk is vrij hard, kokerbalken van mn oude corsa waren slechter

Pas 1,5 ton gelopen en de ketting ratelt niet

Alleen de motor wel loopt ruk, en apk pas verlopen

Heb er ook maar 350 eurrie voor afgetikt :D

360.jpg

360.jpg

De bedoeling is om alles wat beter of mooier is van mn oude corsa over te bouwen

Misschien dat ik zelfs de motor wissel

En de achterlichten vervangt met oem lichten... Grrr hihi

Bij hulp voor de motorwissel weet je ons te vinden... Help is on its way...

@bart-gsi wrote:En de achterlichten vervangt met oem lichten... Grrr hihi

Mn vriendin vind ze wel mooi

Ikzelf vind ze ook mwah

Misschien met een laagje lichtdoorlatende verf

Dat ik ze mooier vind :hmmz

@trashmetal wrote:@bart-gsi wrote:En de achterlichten vervangt met oem lichten... Grrr hihi

Mn vriendin vind ze wel mooi

Ikzelf vind ze ook mwah

Misschien met een laagje lichtdoorlatende verf

Dat ik ze mooier vind :hmmz

Ik had van die lampen op een knal rode en op een zwarte corsa.. Bij de zwarte toch maar irmscher style smoke lampen erop gezet.. Maarja smaak is zo verschillend

Denk dat we wat dat betreft redelijk op een lijn zitten :D

Wil deze gaan smoken met een spuitbusje, kijken of het wat wordt

Anders gaan de originele van mn oude corsa in de "nieuwe" :D

Deze vind ik ook heel mooi:

14401_4.png

Terug
Naar boven