• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mark's Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit

@Outzy wrote:Ik zit hier geïnteresseerd mee te lezen over het chippen van een Z22YH. :)

Ik heb dit op me eventueel-to-do-lijst staan. Maar zoals Dolby ook al zei, de prijs ten opzichte van de winst schrikt mij zelf ook een beetje af. Als de prijs lager zou zijn, dan weet ik zeker dat meer niet Turbo rijders hun auto zullen chippen.

Des al niet te min, mooi te horen dat er toch wel een duidelijk verschil merkbaar is. Met name in de koppel. :thumbup

Tja ik vind het een schappelijke prijs wel, zeker incl de twee dyno-run's die ze uitvoeren en het fine-tunen van de motor na de eerste run

Heb in het verleden ook atmosferische motoren laten chippen, prima mod en je krijgt er echt een betere rijervaring voor terug.

Velgen staan trouwens erg mooi zo! Goeie combi zwart zilver.

Ik denk ook dat de meeste mensen zich blindstaren op de cijfertjes, het is vaak een verbetering over de hele bandbreedte.

Ik vind juist als je bijv. de inlaat en de uitlaat van een n/a motor aanpast chippen op maat een must.

Duur? vind ik niet, er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld een verkorte CDTI inlaat op hun Z20LET monteren voor 1pk winst en bijna geen merkbaar verschil voor bijna de zelfde prijs als deze chip, 't is relatief.

#Kuch Kuch# effe stoffen hier...

Afgelopen zaterdag weer terug van twee weken vakantie in eigen land .....

Super weer gehad en een goede vakantie, helaas wilde de vrouw de fietsen mee dus maar op het dak geparkeerd.... :D

Al enige tijd ben ik aan het kijken voor een andere auto, niet omdat de Vec niet bevalt, maar omdat ik wat

sneller en zwaarder wilde met het oog op de toekomstige vakantie's waar we toch richting het buitenland willen,

Dus twee weken terug wezen kijken bij een Insignia SportsTourer 2.0T 4x4. op het eerste gezicht een plaatje van een auto en niet duur.

Helaas wel achterschade gehad en beide achterschermen waren overgespoten. Alleen het grootste euvel was......

De vorige eigenaar had er 3 jaar in gereden en was eigenaar van een hond....Overal hondeharen achterin..... Een grote No-Go venwege de allergie van m'n vrouw.

En tja het gewicht van zo'n auto stond me ook nog tegen, 3 klasse's hoger in de belasting dan de Vec.

Ook kon mijn vrouw niet wennen aan de A deurstijl tijdens het rijden.... dus geen Inginia voor ons.

En dan ga je verder kijken en er stond bij ons op de camping een Audi A5 sportback,

de beste man was bezig in de kofferruimte en wat me opviel is dat die bijna net zo groot was als de Vec.

paar dagen over gebrainstormd of we wel weer een station wilde en uiteindelijk een wat gaan kijken opt internet,

Uiteindelijk bij een Audi A5 sportback 2.0TFSI quattro uitgekomen met een handbak,

Proefrit gemaakt, wat me heel goed beviel.

En ook niet geheel onbelangrijk..... de inruilprijs viel me ook niet tegen...

Dus vanaf morgen gaat de Vec bij ons de oprit verlaten met 199.500km en komt er een Audi A5 te staan met 110.000km

Ik hoop dat de Vec in goede handen valt en de volgende eigenaar is wel verzekerd van een dijk van een Vec.

het ga je goed Vec.

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst. :wors :thumb

Jammer van je Vectra maar begrijpenlijk.

PS: Je olie verbruik zal waarschijnlijk alleen maar hoger worden dan je gewend was met jouw 2.2 16V blok. ;)

Ik Kom nog wel eens langs voor advies over centreerringen.

Veel plezier toegewenst met de Audi :agent

Groet jraaf

Terug
Naar boven