• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Marktplaats bieders en verkopers

HardcoreHell

Post veel
Ten eerste:

Ik weet niet of dit topic al bestaat, of iets wat er op lijkt.

Zo ja, verwijder het dan maar.

Dan nu mijn "klacht".

Ik ben reeds enkele jaren actief op marktplaats.

Als verkoper en koper.

Nu heb ik, als verkoper, nog geen klachten gehad van kopers.

Wat mij dus een +punt oplevert.

Maar wat ik de laatste tijd wel meer tegen kom is het volgende.

Ik doe een bod op een advertentie.

De verkoper mailt mij terug met het bericht akkoord te gaan met het bod.

Na enekel keren op en neer mailen om afspraken te maken over datum, plaats, tijdstip en prijs is dan bijna de dag aangekomen wanneer de koop plaats zou vinden.

In een enkel geval moet er speciaal vervoer geregeld worden ivm formaat van het object.

Dan krijg ik een mailtje, de dag ervoor, met iets wat hierop lijkt:

-Sorry, je hoeft niet meer te komen, ik heb het al verkocht.

Daar word ik dus flink chagerijnig en misschien zelfs kwaad om.

Ik probeer dan een tijdje een afspraak te maken, op een datum die ons beide goed uitkomt.

En dan na wat heen en weer gemailt, gesmst of gebeld te hebben, krijg je een mail dat je niet meer hoeft te komen.

Dit is mij nu al een paar keer gebeurd.

Het 1e geval was met de planning om een auto aan te schaffen, het laatste geval ging over een fiets.

Ik ben dus van mening, dat de verkoper op dat moment meer kan krijgen voor zijn product dan wat ik heb geboden.

En daarom dus terug mailt dat ik niet meer hoef te komen.

Maar als ik iets verkoop, wat regelmatig gebeurd, dan kom ik toch eerst mijn afspraken na.

Mocht iemand op het laatste moment meer bieden dan degene waarmee ik afgesproken heb, laat ik de laatste/hoogste bieder weten dat ik al iets afgesproken heb met iemand.

Mocht de koop dan niet doorgaan, dan zou ik de laatste bieder iets laten weten.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben meegemaakt?

Dus ergens op bieden, afspraak maken en dan een reactie krijgen dat je niet meer hoeft te komen?

Of zijn er misschien mensen die de verkoper dan gelijk geeft, om gewoon voor het geld te kiezen?

Persoonlijk is mijn ervaring dat mensen die bieden zelden of nooit kopers zijn

Als je iets wilt kopen, er staat altijd bij mijn ads een telefoonnummer, en je bent een serieuze koper , dan bel je even

Andersom ook als ik interesse heb in ene produkt, dan bel ik

Ik heb al zovaak op en neer gemeelt , fotos opsturen, etc, en er daarna niets meer van gehoord, ik begin daar niet meer aan

Alleen bellen en anders niet

En dan nog is het afwachten of men wel komt opdagen als je een afspraak hebt gemaakt, tegenwoordig sta je 9 van de 10 keer voor lul je tijd te spenderen

Wat betreft het bieden zet ik die functie dan ook altijd uit

Mijn vraagprijs is in principe een vaste prijs, maar er kan als ter plekke aanwezig is altijd over gepraat worden, maar niet via meel of over de telefoon

Iig, door zelf helder en duidelijk te zijn in je advertentie kan je een hoop frustratie voorkomen

Feit blijft dat de mentaliteit tegenwoordig nergens mee rover gaat mbt vooral marktplaats, maar daar klaagt iedereen over, enige wat je kan doen is de ander behandelen zoals je zelf ook behandelt wilt worden

Persoonlijk is mijn ervaring dat mensen die bieden zelden of nooit kopers zijn

Als je iets wilt kopen, er staat altijd bij mijn ads een telefoonnummer, en je bent een serieuze koper , dan bel je even

Andersom ook als ik interesse heb in ene produkt, dan bel ik

Ik heb al zovaak op en neer gemeelt , fotos opsturen, etc, en er daarna niets meer van gehoord, ik begin daar niet meer aan

Alleen bellen en anders niet

En dan nog is het afwachten of men wel komt opdagen als je een afspraak hebt gemaakt, tegenwoordig sta je 9 van de 10 keer voor lul je tijd te spenderen

Wat betreft het bieden zet ik die functie dan ook altijd uit

Mijn vraagprijs is in principe een vaste prijs, maar er kan als ter plekke aanwezig is altijd over gepraat worden, maar niet via meel of over de telefoon

Iig, door zelf helder en duidelijk te zijn in je advertentie kan je een hoop frustratie voorkomen

Feit blijft dat de mentaliteit tegenwoordig nergens mee rover gaat mbt vooral marktplaats, maar daar klaagt iedereen over, enige wat je kan doen is de ander behandelen zoals je zelf ook behandelt wilt worden

Achja...het bieden....

Gaat bij mij atlijd uit, en heb er een telefoonnummer bij.

Bellen als ik thuis ben en niet voor 17:00 zet ik er bij...

Mensen die me mailen met biedingen reageer ik niet op, ze bellen maar netjes.

Het op en neer mailen begint irritant te worden, ook hier op het forum.

Ben je al zo goedkoop met je spul moet je er nog uren achteraan om te gaan mailen en doen.

Heb ik iets op het oog en dr is geen telnummer vraag ik ze zoiezo om een nummer, want dat gemail dat is niet wat met handel

Achja...het bieden....

Gaat bij mij atlijd uit, en heb er een telefoonnummer bij.

Bellen als ik thuis ben en niet voor 17:00 zet ik er bij...

Mensen die me mailen met biedingen reageer ik niet op, ze bellen maar netjes.

Het op en neer mailen begint irritant te worden, ook hier op het forum.

Ben je al zo goedkoop met je spul moet je er nog uren achteraan om te gaan mailen en doen.

Heb ik iets op het oog en dr is geen telnummer vraag ik ze zoiezo om een nummer, want dat gemail dat is niet wat met handel

je komt het helaas steeds vaker tegen......

toch jammer want je maakt eigenlijk een koop overeenkomst mondeling dan te wel via email of telefoon.

het is erg jammer dat sommige mensen hier zich niet aan houden.

:argue:fy1:argue

je komt het helaas steeds vaker tegen......

toch jammer want je maakt eigenlijk een koop overeenkomst mondeling dan te wel via email of telefoon.

het is erg jammer dat sommige mensen hier zich niet aan houden.

:argue:fy1:argue

maar wel begrijpelijk, want zoals ik zei, stel je maakt een afspraak, dan is de kans ook aanwezig dat je nooit meer wat hoort

maar wel begrijpelijk, want zoals ik zei, stel je maakt een afspraak, dan is de kans ook aanwezig dat je nooit meer wat hoort

ik zeg maar zo, de goede moeten onder de kwade lijden.

8 van de 10 bieders meent het namelijk niet serieus, en dat weten de meeste verkopers ook. laat nou net dan 2 van de 10 kopers het bod wel menen.

ik zeg maar zo, de goede moeten onder de kwade lijden.

8 van de 10 bieders meent het namelijk niet serieus, en dat weten de meeste verkopers ook. laat nou net dan 2 van de 10 kopers het bod wel menen.

het is bij mij simpel. wie het eerst met geld komt kan het meenemen. simpel!

ik ga niet 100x op en neer mailen over ditjes en datjes. als je ergens in geintereseerd bent. dan bel je, maak je een afspraak en ga je het ophalen. niks meer niks minder.

het is bij mij simpel. wie het eerst met geld komt kan het meenemen. simpel!

ik ga niet 100x op en neer mailen over ditjes en datjes. als je ergens in geintereseerd bent. dan bel je, maak je een afspraak en ga je het ophalen. niks meer niks minder.

Zelf eigenlijk behalve onzin biedingen nooit gedoe gehad op Mp. Wel een keer op Ebay waarbij er al een prijs incl. zending naar Nederland was afgesproken voor een Steinmetz spoiler. Toen ik de verkoper mailde om de IBAN nummer, kreeg ik een mail terug zonder IBAN maar met nog net geen prijsverdubbeling. :thumbdown

Zelf eigenlijk behalve onzin biedingen nooit gedoe gehad op Mp. Wel een keer op Ebay waarbij er al een prijs incl. zending naar Nederland was afgesproken voor een Steinmetz spoiler. Toen ik de verkoper mailde om de IBAN nummer, kreeg ik een mail terug zonder IBAN maar met nog net geen prijsverdubbeling. :thumbdown

Terug
Naar boven