HardcoreHell
Post veel
Ten eerste:
Ik weet niet of dit topic al bestaat, of iets wat er op lijkt.
Zo ja, verwijder het dan maar.
Dan nu mijn "klacht".
Ik ben reeds enkele jaren actief op marktplaats.
Als verkoper en koper.
Nu heb ik, als verkoper, nog geen klachten gehad van kopers.
Wat mij dus een +punt oplevert.
Maar wat ik de laatste tijd wel meer tegen kom is het volgende.
Ik doe een bod op een advertentie.
De verkoper mailt mij terug met het bericht akkoord te gaan met het bod.
Na enekel keren op en neer mailen om afspraken te maken over datum, plaats, tijdstip en prijs is dan bijna de dag aangekomen wanneer de koop plaats zou vinden.
In een enkel geval moet er speciaal vervoer geregeld worden ivm formaat van het object.
Dan krijg ik een mailtje, de dag ervoor, met iets wat hierop lijkt:
-Sorry, je hoeft niet meer te komen, ik heb het al verkocht.
Daar word ik dus flink chagerijnig en misschien zelfs kwaad om.
Ik probeer dan een tijdje een afspraak te maken, op een datum die ons beide goed uitkomt.
En dan na wat heen en weer gemailt, gesmst of gebeld te hebben, krijg je een mail dat je niet meer hoeft te komen.
Dit is mij nu al een paar keer gebeurd.
Het 1e geval was met de planning om een auto aan te schaffen, het laatste geval ging over een fiets.
Ik ben dus van mening, dat de verkoper op dat moment meer kan krijgen voor zijn product dan wat ik heb geboden.
En daarom dus terug mailt dat ik niet meer hoef te komen.
Maar als ik iets verkoop, wat regelmatig gebeurd, dan kom ik toch eerst mijn afspraken na.
Mocht iemand op het laatste moment meer bieden dan degene waarmee ik afgesproken heb, laat ik de laatste/hoogste bieder weten dat ik al iets afgesproken heb met iemand.
Mocht de koop dan niet doorgaan, dan zou ik de laatste bieder iets laten weten.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben meegemaakt?
Dus ergens op bieden, afspraak maken en dan een reactie krijgen dat je niet meer hoeft te komen?
Of zijn er misschien mensen die de verkoper dan gelijk geeft, om gewoon voor het geld te kiezen?
Ik weet niet of dit topic al bestaat, of iets wat er op lijkt.
Zo ja, verwijder het dan maar.
Dan nu mijn "klacht".
Ik ben reeds enkele jaren actief op marktplaats.
Als verkoper en koper.
Nu heb ik, als verkoper, nog geen klachten gehad van kopers.
Wat mij dus een +punt oplevert.
Maar wat ik de laatste tijd wel meer tegen kom is het volgende.
Ik doe een bod op een advertentie.
De verkoper mailt mij terug met het bericht akkoord te gaan met het bod.
Na enekel keren op en neer mailen om afspraken te maken over datum, plaats, tijdstip en prijs is dan bijna de dag aangekomen wanneer de koop plaats zou vinden.
In een enkel geval moet er speciaal vervoer geregeld worden ivm formaat van het object.
Dan krijg ik een mailtje, de dag ervoor, met iets wat hierop lijkt:
-Sorry, je hoeft niet meer te komen, ik heb het al verkocht.
Daar word ik dus flink chagerijnig en misschien zelfs kwaad om.
Ik probeer dan een tijdje een afspraak te maken, op een datum die ons beide goed uitkomt.
En dan na wat heen en weer gemailt, gesmst of gebeld te hebben, krijg je een mail dat je niet meer hoeft te komen.
Dit is mij nu al een paar keer gebeurd.
Het 1e geval was met de planning om een auto aan te schaffen, het laatste geval ging over een fiets.
Ik ben dus van mening, dat de verkoper op dat moment meer kan krijgen voor zijn product dan wat ik heb geboden.
En daarom dus terug mailt dat ik niet meer hoef te komen.
Maar als ik iets verkoop, wat regelmatig gebeurd, dan kom ik toch eerst mijn afspraken na.
Mocht iemand op het laatste moment meer bieden dan degene waarmee ik afgesproken heb, laat ik de laatste/hoogste bieder weten dat ik al iets afgesproken heb met iemand.
Mocht de koop dan niet doorgaan, dan zou ik de laatste bieder iets laten weten.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben meegemaakt?
Dus ergens op bieden, afspraak maken en dan een reactie krijgen dat je niet meer hoeft te komen?
Of zijn er misschien mensen die de verkoper dan gelijk geeft, om gewoon voor het geld te kiezen?